۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۱
کد خبر: ۴۷۷۳۳۲
مدیر مجمع جهانی صادقین:

نفوذ تفاسیر انحرافی از قران در حوزه خطرناک است

حجت الاسلام کافی با اشاره به برخی از تفکرات انحرافی در حوزه این تفکرات را خطرناک دانست و بر لزوم رفع شبهات قرآنی در حوزه علمیه و جامعه تأکید کرد.
حجت الاسلام مهدی کافی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مهدی کافی، مدیر مجمع جهانی صادقین(ع)، در نشست علمی فراعصری بودن قرآن که در محل این مجمع در قم برگزار شد، اظهار داشت: قرآن می فرماید اگر به وسیله قرآن کوه ها جابجا شود و زمین قطعه قطعه شود و به وسیله آن با مردگان حرف بزنند باز هم افراد کافر ایمان نمی آورند.

 وی افزود: در ذیل آیه 31 سوره رعد امام معصوم(ع) فرمودند قرآنی که می تواند کوه ها را جابجا کند در نزد ما است و ما می توانیم با قرآن چنین کارهایی را ممکن کنیم؛ ظرفیت قرآن برای افرادی قابل شناخت است که قرآن در خانه آنها نازل شده است و مخاطب قرآن هستند.

حجت الاسلام کافی با بیان این که قرآن به زمان و مکان مشخص و دوره ای خاص تعلق ندارد، خاطرنشان کرد: همانطور که قرآن رسالت پیامبر(ص) را عالَمی معرفی می کند و پیامبر(ص) را خاتم انبیا(ع) می داند به این معنی است که همین قرآن و همین دین عهده دار هدایت بشر تا قیامت خواهد بود.

وی با بیان این که دستورات و آموزه های قرآنی فرا عصری و فرا دینی است، گفت: بسیاری از آیات قرآن که تمام مردم را خطاب قرار داده، بیان گر این است که این آموزه ها به امت خاصی تعلق ندارد و قرآن مجموعه قوانین الهی برای تمام عصرها و امت ها است.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به برخی تفاسیر انحرافی از برخی آیات قرآن اظهار داشت: گاهی برخی افراد از درون حوزه با ایجاد خدشه در برخی معانی قرآن این احکام را متعلق به زمان پیامبر(ص) می دانند که این بسیار خطرناک است.

وی به لزوم نشست های علمی پیرامون قران تأکید کرد و افزود: باید در محافل علمی این شبهات مطرح و رفع شود تا این گونه تفاسیر انحرافی نتواند در داخل حوزه ها و جامعه نفوذ کند و جوانان را با شبهه روبرو کند./843/پ202/ج

ارسال نظرات