۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۵
کد خبر: ۴۷۸۱۷۳
استاد حوزه علمیه:

استقلال و تصمیم گیری بدون دخالت قدرت های بزرگ از برکات نظام اسلامی است

استاد حوزه علمیه گفت: استقلال کامل و تصمیم سازی بدون دخالت قدرت های بزرگ از برکات نظام اسلامی است و باید قدردان این نعمت بزرگ انقلاب باشیم.
حجت الاسلام محسن شیخی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام محسن شیخی عزیزی، استاد حوزه علمیه بابل پنجشنبه شب در مراسم جشن میلاد حضرت زینب(س) در زرگرشهر با بیان این مطلب که انقلاب اسلامی الگو برداری شده از قیام سید الشهدا(ع) بود، گفت: انقلاب اسلامی از محرم سال 1342 از سوی امام راحل وارد عرصه تقابل با نظام استکباری شاه شد و همواره در طول مسیر انقلاب از شاخصه های مهم قیام کربلا بهره برد.

وی مهمترین جنبه انقلاب اسلامی را استکبار ستیزی و احیای ارزشهای اسلامی بیان کرد و افزود: انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل برای زمینه سازی ظهور امام عصر(عج) و مقدمه سازی برای شکل گیری حکومت عدل جهانی شکل گرفت.

عضو هیات امنای مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) با اشاره به دیدگاه ها و و استناد به برخی از سخنرانی های امام راحل، اظهار داشت: انقلاب اسلامی قیام پابرهنگان و مستضعفان علیه ظلم و استکبار بود و بر این اساس امام راحل محرومان و مستضعفان را صاحبان اصلی این انقلاب می دانست.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی یک هدف کوتاه مدت برای سرنگونی نظام شاهنشاهی نبود بلکه یک حرکت پویا و دارای گستره جهانی در جهت تقابل با قدرتهای شیطانی معاصر است و بر این اساس هنوز انقلاب اسلامی در مسیر خود ادامه دارد.

حجت الاسلام شیخی انقلاب اسلامی را نفی مکاتب مادی گرای معاصر و به چالش کشاندن این تفکرات بیان و خاطرنشان کرد: صدور انقلاب نه به معنای کشور گشایی بلکه رساندن پیام انقلاب برای شکستن تابو و هیمنه قدرتهای استکباری و شیطانی معاصر است.

وی بر لزوم قرار گرفتن مسؤولانی در تراز انقلاب برای تحقق آرمانهای نظام اسلامی تاکید کرد و گفت: از متن انقلاب اسلامی کسانی باید در مسؤولیتهای مختلف برای خدمت فعالیت کنند که شناخت کاملی از مبانی اصلی انقلاب داشته باشند و دلسوزانه و تنها برای خدمت صادقانه وارد این عرصه شوند.

امام جمعه لاله آباد به نقش روحانیت در پیشرویی انقلاب اشاره کرد و افزود: روحانیت از پیشتازان انقلاب اسلامی بود و در تبیین گفتمان انقلاب، هدایت مردم و انتقال پیام امام راحل نقشی مهم و تاثیر گذار داشت.

وی با اشاره به جنبه مردمی بودن انقلاب و نقش آفرینی مردم در همه تصمیم های کشور، تصریح کرد: در کمتر از دو ماه از انقلاب اسلامی مردم با حضور در انتخابات سراسری نوع حکومت را تعیین کردند و از آن پس در همه فرایند و تصمیم های کشور به ایفای نقش فعال پرداختند.

حجت الاسلام شیخی ادامه داد: مردم از پایین ترین امر تصمیم گیری و اجرایی مانند شوراهای شهر و روستا تا عالیترین مقام اجرایی کشور یعنی ریاست جمهوری با رای مستقیم و در فرایند انتخاب رهبری با برگزیدن افراد در مجلس خبرگان مشارکت دارند.

وی با بیان این مطلب که ایستادگی در برابر دشمنان از آرمانهای مهم انقلاب است، اظهار داشت: ملت ما با کسب تجربیات گرانقدر در طول 38 سال گذشته نشان داد که هیچگاه در مقابل تهدید و فشارهای دشمنان به ویژه سران استکبار دست از آرمانهای خود در مسیر انقلاب اسلامی بر نمی دارد.

استاد حوزه علمیه بیداری اسلامی در منطقه از جمله یمن و بحرین را از دستاوردهای انقلاب بیان کرد و گفت: فشارهای مختلف از جمله تهدید و تحریم برای توقف جریان گسترش پیام انقلاب اسلامی از ایران به جهان است.

وی با دعوت از جوانان و نسل جدید انقلاب برای خواندن پیام ها و سخنرانی های امام راحل در خصوص اهداف و آرمانهای انقلاب، افزود: نخبگان فرهنگی و سیاسی در هر منطقه با چشمان تیز بین خود هر گونه انحراف از مسیر انقلاب را مورد رصد قرار دهند و مطالبات مقام معظم رهبری از مسؤولان را به یک گفتمان و مطالبه عمومی تبدیل کنند.

حجت الاسلام شیخی وحدت و همدلی در کشور را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: ایران امروز در میان شعله های آتش ناامنی در منطقه قرار دارد اما به برکت انقلاب و هدایت های مقام معظم رهبری از بالاترین شاخصه های امنیت برخوردار است.

وی ادامه داد: ایران اسلامی یک نظام مستقل و متکی بر مردم است در صورتی که حتی بسیاری از کشورهای به ظاهر پیشرفته اقتصادی در جهان امروز قدرت ایستادگی در مقابل قدرت های استکباری جهان معاصر از جمله آمریکا را ندارند.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: استقلال کامل و تصمیم سازی بدون دخالت قدرتهای بزرگ از برکات نظام اسلامی است و باید قدردان این نعمت بزرگ انقلاب باشیم./202/1313/ب1

ارسال نظرات