۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۴۷۸۲۰۶
مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان:

حفظ و توجه به قرآن کریم سبب پیشرفت علمی است

حجت الاسلام حائری بهره مندی از برکات، انس بیشتر با قرآن کریم و احیای آن را مورد تاکید قرار داد و گفت: حفظ و توجه به قرآن کریم سبب پیشرفت علمی است.
حجت الاسلام حائری مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام حسین حائری، مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان در مراسم برگزاری مسابقات مفاهیم قرآنی که پیش از ظهر امروز در محل حسینیه امام خمینی(ره) مشهد برگزار شد، با تبریک ایام الله دهه فجر انقلاب و ولادت با سعادت عقیله العرب حضرت زینب سلام الله علیها، به انس بیشتر با قرآن کریم تاکید کرد و افزود: راه انس با هر چیزی، ارتباط زیاد با آن است.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان در ادامه به چهار مرحله و چهار وظیفه انسان نسبت با قرآن کریم اشاره کرد و اظهار داشت: انسان مومن باید در حد توان و امکان به قرائت قرآن بپردازند.

وی تلاوت قرآن کریم و فهم آیات قرآن را از دومین وظایف انسان دانست و ادامه داد: درک مفاهیم و آموزه‌های قرآن کریم و عمل به دستورات آن از وظایف دیگر انسان نسبت به قرآن است.

مهمترین وظیفه انسان، عمل به دستورات قرآن کریم است

 حجت الاسلام حائری عمل به دستورات و آیات قرآن کریم را از مهمترین وظایف انسان در زندگی دانست و تاکید کرد: پیامبر گرامی اسلامی(ص) مقید بودند هر زمان که قرآن کریم تلاوت می کردند 50 آیه از ایات قرآن کریم را قرائت کنند.

وی با بیان اینکه در روایتی هم آمده است که اگر می خواهید ظلم به قران نکنید حداقل روزی باید 50 آیه از قرآن کریم را خواند، ادامه داد: خداوند متعال در چهار سوره از قران کریم به عنوان شفاء یاد کرده است.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان با اشاره به آیه 57 سوره یونس «يا أَيُّهَا النَّاسُ قَدْ جاءَتْکُمْ مَوْعِظَةٌ مِنْ رَبِّکُمْ وَ شِفاءٌ لِما فِي الصُّدُورِ وَ هُديً وَ رَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنينَ» گفت: خداوند متعال در این آیه صریحا می فرماید: قرآنی که بر شما نازل شده است مایه آرامش دردهای شما و موجب رحمت و غفران الهی است.

وی آیه 82 سوره اسراء «ُننَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِينَ وَلَا يَزِيدُ الظَّالِمِينَ إِلَّا خَسَارًا» و آیه 48 سوره فصلت «قل هو للذين آمنوا هدي و شفاء» را شاهد مثال دیگری بر شفاء دانستن قران کریم دانست و اظهار داشت: قران کریم موجب هدایت و رحمت است.

حفظ و توجه به قرآن کریم موجب پیشرفت علمی است

حجت الاسلام حائری با بیان اینکه انس با قرآن کریم فضیلتی بزرگی است، به روایتی از رسول گرامی اسلام(ص) درباره تلاوت قرآن کریم اشاره کرد وگفت: پیامبر گرامی اسلام می فرماید: کسی که قرآن می خوانده و رفیق قرآن بوده؛ گفته می‌شود بخوان و بالا رو و آن را با تأمل بخوان..

وی با تاکید بر اینکه درجات بهشت با قرآئت قرآن کریم به انسان داده می شود و حضور در بهشت با اعمال، رفتار و حفظ واجبات است، ادامه داد: درجات بهشت بر اساس تعداد آيات قرآن تقسيم شده است و هر كس هر مقدار كه با قرآن آشنا باشد درجات بهشت را طى مى‌كند.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان در پایان بهره مندی از برکات، انس بیشتر با قرآن کریم و احیای آن را مورد تاکید قرار داد و بیان داشت: حفظ و توجه به قرآن کریم موجب پیشرفت علمی است.

گفتنی است، صبح امروز به همت مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان، مسابقات مفاهیم قرآنی ویژه همسران و فرزندان روحانیون حوزه علمیه خراسان در چهار مقطع سنی 9 تا 11 سال، 12 تا 14 سال، 15 تا 18 سال و 18 سال به بالا در محل حسینیه امام خمینی (ره) مشهد برگزار شد./201/859/ب1

ارسال نظرات