۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۴۷۸۲۴۵
آیت الله مجتهد شبستری:

22 بهمن پاسخ دندان شکن مردم ایران به آمریکا خواهد بود

امام جمعه تبریز گفت: پاسخ دندان‌شکن ملت ایران به ویژه آذربایجان به اقدامات ضد ایرانی و اسلامی آمریکا و نقض برجام با حضور در راهپیمایی 22 بهمن خواهد بود.
آیت الله مجتهد شبستری نماز جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه تبریز با بیان اینکه ایران اسلامی در اقتدار کامل قرار دارد و برای دفاع از کیان اسلامی از هیچ کشوری اجازه نخواهد گرفت، گفت: ایران به فعالیت دفاعی خود تداوم خواهد بخشید.

وی با تأکید بر قدردانی از نعمات الهی، امنیت را بزرگترین نعمت دانست که باید شکرگزار آن بود، افزود: کفران نعمت انسان را گرفتار بلای اخروی و دنیوی خواهد کرد، انقلاب اسلامی ایران چهار نعمت بزرگ را برای مردم به ارمغان آورد، استقلال، آزادی، حاکمیت اسلام و نعمت ولایت فقیه از برکات انقلاب اسلامی است.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه پیش از انقلاب کشاورزی شور فلج و هرمزگان بندری برای واردات بود و کشور وابسته کامل به بیگانه گان بود، ابراز داشت: ایران بعد از انقلاب در پتروشیمی پیشرفت خوبی داشت و 30 انتخابات با حضور مردم  به صورت پرشور برگزار شد، در این کشور مردم هستند که تصمیم‌گیری می‌کنند.

وی ادامه داد: در دوران پهلوی 60 هزار مستشار آمریکایی تمام مسائل سیاسی و عزل و نصب و تعیین و تکلیف کشور را در اختیار داشتند و روابط دیپلماتیک و سیاسی و اقتصادی بر عهده آمریکا بود، در آن دوران مبانی اسلام در مهجوریت قرار داشت، کشور از نظر فرهنگی آموزش و پرورش و تدوین کتب درسی و تعیین افراد آموزش وابسته به آمریکا بود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه کار فرهنگی کشور به جایی رسیده بود که در مجالس عزاداری، انقلاب سفید شاهنشاهی به جای قرآن قرائت می‌شد، ادامه داد: وضعیت صدا و سیما مبتذل بود به طوری که افراد متدین به هیچ وجه از تلویزیون استفاده نمی‌کردند اما با انقلاب نسیم اسلام به کشور وزیدن کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ممنوعیت سه ماهه ورود اتباع هفت کشور اسلامی از سوی رییس جمهور جدید آمریکا، ابراز داشت: این یک حرکت اسلام ستیزانه و نشان دهنده ماهیت آنها بود، رییس جمهور سابق آمریکا بر سر مردم سوریه آتش ریخت و این رییس جمهور جدید اسلام‌ستیزی علنی می‌کند.

آیت الله مجتهد شبستری گفت: بیانیه وزارت امورخارجه ایران مبنی بر  اینکه اتباع آمریکایی حق ورود به کشور ایران را ندارد پاسخی پسندیده و مناسب بود، اما پاسخ دندان‌شکن ملت ایران به ویژه آذربایجان با حضور در راهپیمایی 22 بهمن خواهد بود.

وی با اشاره به جلسه اضطراری سازمان ملل در روز سه‌شنبه به دستور آمریکا، گفت: در این جلسه مدعی بودند فعالیت موشکی ایران مغایرت با برجام و قطعنامه شورای امنیت دارد، نمایندگان اعتراض خود را نشان دادند و باید به آمریکاییها بگوییم که نه تنها آزمایشهای موشکی خود را تعطیل نخواهیم کرد، بلکه با شتاب بیشتر حرکت خواهیم کرد.

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع) با بیان اینکه آمریکاییهای از در رانده شده از سوراخ دیگری می خواهند بر ایران مسلط شوند، افزود: نباید اجازه دهیم یک عده علاقه‌مند به آمریکا با فریب راه را برای این کشور استکبار بگشایند.

وی با بیان اینکه جوانان امروز در خطر تهاجم فرهنگی و نبرد نرم دشمن هستند، تصریح کرد: جوانان برای حفظ دین خود از ماهواره و فضای مجازی و شبهات ایجاد شده دوری کنند، خطر ابتذال فرهنگی و نفوذ اعتقادی در کمین جوانان  کشور است.

وی با اشاره به روز پرستار، حضرت زینب (س) را الگوی پرستاران دانست و گفت: باید پرستاران این بانوی بزرگ را الگو خود قرار دهند، حضرت زینب (س) افزون بر پرستاری جانبازان کربلا و پرستاری امام سجاد (ع) تلاش کرد مرام  مسلک حسینی را به دنیا ابلاغ کنند.

امام جمعه تبریز با اشاره به دو پیام مقام معظم رهبری درباره حادثه پلاسکو، افزود: پیام اول جاوی ابراز تأسف  ایشان و بیان اهمیت رسیدگی به موضوع بود، پیام دوم با محتوای غنی تری بیان شد و باید توجه به آن صورت گیرد، یاد شهدای این حادثه را برای همیشه گرامی می‌داریم.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری چندین سال مداوم به اقتصاد مقاومتی تاکید داشته‌ است، افزود: وقتی مقام معظم رهبری دیدند اقتصاد مقاومتی لقلقه زبان برخیها شده است در کنار اقتصاد مقاومتی امسال اقدام و عمل ملحق شد تا همه به ویژه مسؤولان به این امر توجه ویژه داشته باشند./201/854/ب1

ارسال نظرات