۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۶
کد خبر: ۴۷۹۸۷۵
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

طلاب مأنوس با قرآن در امور تحصیلی موفق‌ تر هستند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی به فعالیت گسترده برخی از حوزه‌های علمیه در زمینه‌های قرآنی اشاره کرد و گفت: طلبه‌هایی که برای حفظ و تلاوت بیشتر قرآن کریم اهتمام دارند موفقیت‌های تحصیلی بیشتری به دست می‌آورند.
امام جمعه ارومیه در دیدار فعالان قرآنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی بعد از ظهر امروز در دیدار با حافظان و قاریان قرآن کریم در دفتر امام جمعه ارومیه، اظهار داشت: انس با قرآن کریم به زندگی اقشار مختلف مردم به معنای واقعی کلمه معنویت می‌بخشد.

وی انس با قرآن کریم، اهتمام برای قرائت و فهم کلام خداوند متعال را یکی از رمزهای موفقیت در زندگی و همه امور دانست و گفت: همنشینی و انس با قرآن کریم یک توفیق الهی است و برای این نعمت بزرگ باید قدردان و شکرگزار بود.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی به فعالیت قرآنی در حوزه‌های علمیه اشاره و خاطرنشان کرد: طلبه‌هایی که برای حفظ و تلاوت بیشتر قرآن کریم اهتمام دارند موفقیت‌های تحصیلی بیشتری به دست می‌آورند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی افزود: حضرت امام خمینی(ره) برای تلاوت قرآن کریم اهتمام ویژه‌ای داشتند تا جایی که ایشان روزانه سه جزء قرآن کریم تلاوت می‌کردند.

استاد حوزه و دانشگاه خواجه‌ نصیرالدین طوسی را یکی از چهره‌های برجسته علمی و در عین حال قرآنی جهان اسلام دانست و افزود: ایشان یکی از بزرگترین علما و دانشمندان قرن هفتم بودند به طوری که روزانه 15 جزء قرآن کریم قرائت می‌کردند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی به نام‌آور بودن این چهره شاخص علمی و مسلمان در عرصه‌های گوناگون اشاره کرد و اظهار داشت: حتی اروپایی‌ها چنین اذعان کرده‌اند که اگر خواجه نصیرالدین طوسی نبود ما هرگز به کره ماه راه پیدا نمی‌کردیم، این بزرگی در سایه قرآن حاصل شده است.

دیدار صمیمی قاریان و حافظان قرآن کریم آذربایجان غربی با نماینده ولی فقیه استان از ویژه برنامه های کمیته قرآن ستاد دهه فجر استان بود.

در ابتدای جلسه تعدادی از قاریان و حافظان بین المللی استان، به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداختند./936/202/ب2

ارسال نظرات