۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۹
کد خبر: ۴۷۹۹۸۳
بذرپاش:

حضور افراد منفعت گرا در عرصه مدیریت کشور خطری بزرگ برای انقلاب است

نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که رد مسیر فساد در کشور به مدیران منفعت گرا می رسد، گفت: افراد منفعت گرا در نقطه مقابل اندیشه های انقلابی امام راحل بر اساس آرمانگرایی واقع بین قرار دارند و این افراد برای مدیریت کشور خطرناک هستند.
بذرپاش در بابل بذرپاش در بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، مهرداد بذرپاش، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی شب گذشته در مراسم گرامیداشت دهه فجر در مسجد جامع گتاب بابل مردم مازندران را پیشرو در صحنه انقلاب بیان کرد و گفت: مردم مازندران به انسانهای دلاور و ولایی شهرت دارند و هم در قبل از انقلاب و هم در بعد از انقلاب حضوری فعال در راه آرمانهای انقلاب اسلامی و دفاع از کیان آن داشتند و شاهد این مسأله، تعداد بالای شهدای این استان به مقیاس جمعیت آن است.

وی افزود: امام راحل برای انقلاب اسلامی یک آرمان متعالی بر اساس فقه اسلامی در دنیای امروز طرح ریزی کرد و سطح ملت ایران را در تراز جهانی بالا برد.

مدیر مسؤول روزنامه وطن امروز به معیار قدرت یک ملت در سطح جهانی پرداخت و اظهار داشت: برای شناخت سطح و میزان قدرت یک کشور به جایگاه دشمنان آن نگاه می کنند و ما از 38 سال گذشته تاکنون با قدرتی که انقلاب اسلامی به ما داد، در برابر ابرقدرتهای جهانی مانند آمریکا ایستاده ایم.

وی دیگر معیار قدرت یک کشور را میزان امنیت آن عنوان کرد و ادامه داد: امروز ایران در میان فضای ناامنی منطقه دارای بالاترین فضای امنیت است و این امنیت تصادفی به دست نیامد بلکه با حضور پیشتازان و جان برکفان انقلابی مانند شهدای مدافع حرم حاصل شد.

بذرپاش با اشاره به تحلیل فضای پس از انقلاب و تطبیق معیارهای انقلاب با وضع موجود، تأکید کرد: ما به دو علت در برخی از موارد نتوانستیم به توفیقات مد نظر آرمانی انقلاب اسلامی دست پیدا کنیم و آن ها در در عرصه بیرونی با دشمنی های گسترده علیه ما و در عرصه داخلی به دلیل عدم باور عمیق و قلبی برخی از مدیران به آرمانهای انقلاب بود.

وی افزود: امام راحل تجلی آرمانگرایی واقع بینانه بود اما برخی ها در داخل کشور، تفکری که بازمانده از رژیم گذشته بود دنبال می کنند.

نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی تقابل میان آرمانگرایان واقع بین با منفعت طلبان را در طول 38 سال گذشته مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: متأسفانه در عرصه مهمی مانند اقتصاد کشور شاهد حضور منفعت گرایانی هستیم که در مقابل شعار ما می توانیم انقلاب اسلامی، شعار ما نمی توانیم سر می دهند.

وی با بیان این مطلب که برخی از مراکز تصمیم ساز در کشور به ویژه در حوزه اقتصادی بازار کشور را مانند ناموس خود نمی دانند، گفت: امروز این نگاه منفعت طلبانه موجب بلوکه شدن 600 هزار میلیارد تومان پول کشور در بانکها شده است و سود بانکی بر حوزه تولید، اشتغال و شکوفایی اقتصادی غلبه پیدا کرد.

بذرپاش با اشاره به عدم تمایل بانکها برای گرفتن معوقات کلان بانکی، افزود: عدم نگاه درست به اقتصاد با معیارهای اسلامی و منافع کشور در کنار توجه به اهمیت و جایگاه حساس بازار داخلی، مشوق قاچاق به کشور و بسته شدن کارخانه های تولیدی داخلی و بیکاری جوانان است.

وی خاطرنشان کرد: اگر 30 درصد معوقات کلان بانکی کشور از سوی بانکها وصول شود، توانایی وام دهی به هر زوج جوان ایرانی به مبلغ 50 میلیون تومان وجود دارد اما به دلیل عدم رغبت منفعت گرایان به حل مشکل ازدواج جوان ها این مهم رخ نمی دهد.

مدیر مسؤول روزنامه وطن امروز مهمترین خطر پیش روی نظام اسلامی را ناشی از یأس و بی انگیزگی در مسیر رشد کشور بیان کرد و اظهار داشت: ضربه اصلی به انقلاب اسلامی آنجا وارد می شود که روحیه ما نمی توانیم در عمق جامعه نفوذ کند و عده ای منفعت گرا در کشور به دنبال تسری این باور به جامعه هستند.

وی ادامه داد: افراد پشیمان از انقلاب، برای پوشش ضعف ها و ناکارآمدی های خود در مدیریت کشور، به دنبال ناکارآمد نشان دادن روحیه انقلابی و آرمانگرای واقع بین هستند.

بذرپاش خطاب به افراد مروج اندیشه های لیبرالی در کشور، گفت: طیف منفعت طلبان به ظاهر وطن دوست به صراحت به مردم بگویند از اول انقلاب تاکنون برای دفاع از این کشور چند شهید را تقدیم کرده اند؟

وی روحیه منفعت طلبی و سازش کاری را در تضاد با منافع ملی دانست و تأکید کرد: باید از ماجرای خوارج و تحمیل صلح و حکمیت بر امیرمؤمنان(ع) از سوی آنان درس گرفت زیرا خوارج مالک اشتر را فردی تندرو می دانستند و تأکید بر روحیه اعتدالی ابوموسی اشعری داشتند و همین انسان به ظاهر معتدل موجب حاکمیت معاویه شد.

نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی هوشیاری و بیداری را در زمان تصمیم گیری در این برهه تاریخی، حساس و مهم بیان کرد و گفت: یک تصمیم اشتباه در انتخاب فرد به ظاهر معتدلی چون ابوموسی اشعری در مقابل دشمن مکار و هوشیار، مسیر تاریخ را عوض کرد و موجب به کنار رفتن حاکمیت الهی در جامعه شد.

بذرپاش دهه فجر را دهه بیداری و تطبیق آرمانهای انقلاب با شرایط امروز کشور عنوان کرد و اظهار داشت: رد مسیر فساد در کشور به مسؤولان و مدیران منفعت گرا می رسد و باید مردم آرمانهای انقلاب را از مسؤولان مطالبه کنند.

وی ادامه داد: مسؤولی که با تمام توان به دنبال اقامت فرزندانش در خارج از کشور است، هیچ گاه در تراز انقلاب اسلامی نیست زیرا اعتقادی به آینده کشور و تلاش برای ساخت و تعالی نظام ندارد./1313/202/ب2

ارسال نظرات