۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۴۸۰۳۷۸
استاد حوزه علمیه:

رهبری جامعه اسلامی به ولایت تعلق دارد

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه رهبری جامعه اسلامی به ولایت تعلق دارد، گفت: جان جامعه اسلامی ولایت است و گوهری است که اگر برای حفظ آن نیاز به نثار جان باشد باید جان نثار کرد
کرمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مصطفی کرمی، استاد حوزه علمیه، امروز در مراسمی که به مناسبت ایام فاطمیه(س) به همت هیات رزمندگان غرب تهران در مهدیه امام حسن مجتبی(ع) برگزار شد، اظهار داشت: انحراف جامعه بشری مجازات اخروی سنگینی به همراه خواهد داشت که مقدار و میزان آن بستگی به پایداری آن در طول تاریخ دارد.

حجت الاسلام کرمی با بیان اینکه برخی از انحرافات در طول تاریخ قابل جبران نیست، گفت: برخی از انحرافات در طول تاریخ متوجه خواص و برخی دیگر به توده و عوام اختصاص دارد که مهمترین انحراف بعد از رحلت رسول خدا در جامعه اسلامی ایجاد شد.

وی عدم بصیرت توده را از مهمترین دلایل انحراف جامعه اسلامی پس از رحلت رسول خدا بیان کرد و گفت: آنان نتوانستند منصب امامت و ولایت را به درستی تشخیص دهند و درک کنند.

استاد حوزه علمیه در تبیین بصیرت اضافه کرد: بصیرت یعنی در بین تزاحم و تراکم تکلیف متنوع و متفاوت، انسان آن واجب اهم و اصلح را اتخاذ کند و بفهمد که در بین آن تکالیف متعدد تکلیف مادر کدام است تا فرع را فدای اصل کند.

حجت الاسلام کرمی ادامه داد: برای مثال حج یک واجب الهی است اما زمانی که عزت و جان مسلمانان در خطر باشد این واجب الهی معتل گذاشته می‌شود تا آن امور مورد خطر برطرف شود.

وی تصریح کرد: ولایت در جامعه اسلامی گوهری است که اگر برای حفظ آن نیاز به نثار جان باشد باید از جان نیز گذشت زیرا جان جامعه اسلامی ولایت است، حضور حضرت زهرا(س) و دفاع از ولایت بر مبنای همین مهم بود.

استاد حوزه علمیه درباره اینکه رهبری جامعه اسلامی به ولایت تعلق دارد، خاطر نشان کرد: حضرت زهرا(س) زمانی که برای دفاع از ولایت وارد میدان می‌شود؛ می‌خواهد به همه بفهماند که ولایت یک امر مهم است، اگر امام راحل می‌فرماید پشتیبان ولایت فقیه باشید تا آسیبی به مملکت نرسد، به همین مهم دلالت دارد./813/202/ب1

ارسال نظرات