۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۶
کد خبر: ۴۸۰۴۱۱
مدیر حوزه علمیه مازندران:

سیره اخلاقی حضرت فاطمه بهترین الگو برای جامعه امروز است

مدیر حوزه علمیه مازندران از حضرت فاطمه زهرا(س) به عنوان تجلی کمال یاد کرد و گفت: دوری از اندیشه های والای ائمه معصومین(ع) موجب گمراهی بشر خواهد شد.
مدیر حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران شنبه شب در مراسمی که به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) در ساری برگزار شد به جایگاه با عظمت این بانوی نمونه اسلام اشاره کرد و گفت: حضرت فاطمه(س) از یک شخصیت بالایی برخوردار است که برای انسان ها دست یافتنی نیست.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که شناخت سیره ائمه معصومین(ع) به ویژه حضرت فاطمه زهرا(س) به عنوان الگوهای شایسته برای پیروی مؤمنان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، گفت: بحث از زندگانی و سیره آن حضرت دارای آثار و برکاتی است که از جمله آنان تفکر و اندیشه، عبرت آموزی، تقویت ایمان و الگو گرفتن است.

وی به نقش مهم آن حضرت در تربیت فرزندان اشاره کرد و افزود: آن حضرت فرزندانی را تربیت کردند که هر کدام با ایفای نقش بی نظیر خود درس عزت و سربلندی، عشق و وفاداری، تقوا و عبودیت، جهاد و مبارزه، مهر و عاطفه، ایثار و گذشت، جانفشانی در راه خدا و اسلام  را از خود به یادگار گذاشتند و برای مسلمانان اسوه و الگو شدند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران از حضرت فاطمه زهرا(س) به عنوان تجلی کمال یاد کرد و با بیان این که به حتم بهره گیری از اندیشه های والای آن حضرت ما را در مسیر سعادت و تعالی حقیقی قرار خواهد داد، بیان داشت: دوری از اندیشه های والای ائمه معصومین(ع) موجب گمراهی بشر خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که حضرت فاطمه زهرا(س) الگوی مکارم اخلاق در جامعه اسلامی بودند، خاطرنشان کرد: امروز بانوان جامعه اسلامی باید در اخلاق اسلامی آن بانوی اسلام را الگوی خود قرار دهند.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که خوشبختانه امروز بانوان جامعه اسلامی به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی و تأسی از شخصیت والای آن بانوی نمونه اسلام از کرامت خاصی برخوردار است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی موجب احیاء هویت واقعی زن در جامعه اسلامی است.

وی با بیان این که آنچه در زندگي حضرت زهرا فاطمه(س) به عنوان يکي از ملاک هاي حضور اجتماعي زن اهميت دارد، حفظ عفاف، حجاب و متانت است، خاطرنشان کرد: امروز بانوان جامعه اسلامی باید از عفاف و حجاب که حافظ کرامت و جایگاه حقیقی و والای زن است، حراست کنند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری التزام به عفاف و حجاب را یکی از جلوه های درخشان زندگی حضرت زهرا(س) دانست و تصریح کرد: عفاف وحجاب فرماني الهي است و برخلاف تصور برخي، عامل مصونيت اجتماعي و پيشگيري از تخريب شخصيت زن است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود بصیرت، ولایتمداری و مقاومت را از دیگر ویژگی ها و شاخصه های حضرت فاطمه(س) عنوان کرد و افزود: آن بانوی نمونه اسلام، آیینه کمال و خلوص در بندگی بود.

استاد حوزه علمیه مازندران همچنین به مسأله حیاء و پاکدامنی به عنوان یکی دیگر از ویژگی های مهم حضرت فاطمه(س) یاد کرد و با بیان این که ویژگی باید به طور جدی مورد توجه بانوان جامعه اسلامی قرار گیرد، خاطرنشان کرد: بانوان کشورمان باید با تأسی از این شخصیت والای جهان اسلام در مسیر تعالی و سعادت گام بردارند.

مدیر حوزه علمیه مازندران بر ضرورت بهره گیری بانوان جامعه اسلامی از سیره علمی و عملی حضرت فاطمه زهرا(س) تأکید کرد و گفت: سیره عملی آن بانوی نمونه اسلام همچون چراغ روشنی مسیر صحیح زندگی را به بانوان جامعه نشان خواهد داد.

وی با بیان این که حضرت فاطمه(س) در همه مسائل الگو و اسوه ای مناسب در عالم است، خاطرنشان کرد: بشریت اگر می خواهد به تعالی حقیقی در زندگی دنیوی و اخروی دست یابد باید از این الگوها بهره گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری به تقوا بالای حضرت فاطمه زهرا(س) اشاره کرد و با بیان این که جامعه امروز برای کمال و رستگاری نیازمند بهره گیری از تقوای دینی، تصریح کرد: تقواي حضرت فاطمه زهرا(س) زبانزد خاص و عام است و بانوان ما بايد از تقوا، عفت، حيا و حجاب حضرت فاطمه زهرا(س) درس بگيرند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که همه باید در این ایام خود را به دریای وجود ام ابیها متوسل کنند، تصریح کرد: ما باید در فاطمیه پند را بیاموزیم و امسال که با پیروزی انقلاب عجین شده باید فاطمیه معرفت، حضور، ولایت‌مداری، اطاعت از فرزندان فاطمه، منتظر واقعی بودن و فتنه را شناختن و رنگ نباختن باشد.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری در ادامه سخنان خود همچنین از امام خميني(ره) و مقام معظم رهبري به عنوان سلاله پاک و مطهر فاطمه زهرا(س) ياد کرد و گفت: در عصر کنوني امام راحل و مقام معظم رهبري از سلاله پاک زهراي اطهر هستند که برکات معنوي ايشان شامل حال مردم بوده است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران به جایگاه زن در جوامع غربی اشاره کرد و با بیان این که در این کشورها ارزش و جایگاه زن به پایین سطح ممکن تنزل پیدا کرده است، افزود: زن در کشورهای غربی به یک کالای قابل خرید و فروش تبدیل شده و کرامت و جایگاه او از بین رفته است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی تلاش می کنند جایگاه زن در جوامع اسلامی به ویژه ایران را نیز تضعیف کنند، تصریح کرد: بانوان امروز جامعه باید با تأسی از سیره فاطمی مانع تحقق توطئه های دشمنان شوند./1317/202/ب2

ارسال نظرات