۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۴
کد خبر: ۴۸۰۶۴۷
استاد حوزه علميه:

ترويج سيره فاطمي جامعه را از معضلات نجات مي دهد

استاد حوزه علميه با اشاره به اينکه ترويج سيره فاطمي جامعه را از معضلات نجات مي دهد، گفت: ترويج اين سيره از ضروريات جامعه امروز در بين بانوان است که بايد نهادينه شود.
حجت الاسلام سيد حسين كاظمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام سيد حسين کاظمي يکشنبه شب در مراسم عزاي حضرت فاطمه زهرا(س) در جوار مضجع نوراني حضرت سلطان محمود بن امام باقر(ع) دارالسياده علوي کاشان، با اشاره به اينکه پيامبر اسلام(ص) مي فرمايد حضرت فاطمه زهرا(س) محدثه، فهيمه و مجتهده است، گفت: محدثه يک فخري است که صرفا براي حضرت فاطمه(س) استفاده مي شود.

وي افزود: بعد از رحلت پيامبر اکرم(س)، حضرت فاطمه با جبرائيل سخن گفته وآن جملات به دست امام علي(ع) در کتاب مصحف فاطميه نوشته شده و اکنون در دست امام زمان(عج) است.

حجت الاسلام کاظمي دليل محدثه ناميدن حضرت فاطمه(س) را سخن گفتن سيدالملائک با ايشان دانست و گفت: در حديث قدسي لولاک آمده است که خداوند مي فرمايد اگر به خاطر پيامبر(ص) نبود زمين، آسمان، ماه و خورشيد را خلق نمي کردم و اگر به خاطر امام علي(ع) نبود، پيامبر اسلام(ص) را خلق نمي کردم و اگر بخاطر حضرت فاطمه(س) نبود، هيچکدام را خلق نمي کردم.

استاد حوزه علميه با تأکيد بر اينکه بانوان بايد حضرت فاطمه زهرا(س) را الگوي خود قرار دهند، گفت: دشمن همواره به دنبال دور کردن زنان ايراني از سيره و سبک زندگي فاطمي است.

وي با اشاره به اينکه تمرکز فعاليتهاي ضد فرهنگي دشمن بر زنان و مادران است، گفت: در جامعه اي که سيره زندگي زنان بزرگ اسلام تبيين و به آن عمل شود، از معضلات و مسائل اجتماعي و فرهنگي به دور خواهد بود.

استاد حوزه علميه با اشاره به اينکه ترويج سيره فاطمي جامعه را از معضلات نجات مي دهد، گفت: ترويج اين سيره از ضروريات جامعه امروز در بين بانوان است که بايد نهادينه شود.

حجت الاسلام کاظمي با بيان اينکه سيد علي قاضي و بسياري از بزرگان ديگر توسل به حضرت فاطمه زهرا(س) را راهي براي حل مشکلات و رهايي از گرفتاريها دانسته اند، گفت: حديث شريف کساء که توسط جابر بن عبدالله انصاري نقل شده است نيز قرائت آن سبب رفع گرفتاري مي شود./1307/202/ب2

ارسال نظرات