۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۴۸۰۷۲۶
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران:

مبلغان از ورود به جریان های انتخاباتی به شدت پرهیز کنند

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به در پیش بودن دو انتخابات مهم ریاست جمهوری و شورای اسلامی، سال آینده در کشور، گفت: مبلغان دینی باید از ورود مستقیم به مباحث مربوط به انتخابات پرهیز کنند، بلکه تنها باید در منابر و سخنرانی های خود زمینه را برای حضور پرشور مردم در انتخابات فراهم کنند.
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار جمعی از مبلغان مرکز استان با تسلیت ایام فاطمیه، از این بانوی نمونه اسلام به عنوان شخصیتی بی نظیر در جهان هستی یاد کرد و گفت: بهره گیری از سیره آن حضرت به حتم تضمین کننده سعادت دنیوی و اخروی انسان ها خواهد بود.

وی با بیان این که هنوز جایگاه آن حضرت در میان امت اسلامی به ویژه شیعیان به خوبی شناسانده نشده است، افزود: باید سیره علمی و عملی آن بانوی بزرگ اسلام بیشتر برای جامعه تبیین و تشریح شود.

استاد حوزه علمیه مازندران، نقش مبلغان دینی در تبیین سیره فاطمی در جامعه را مهم ارزیابی کرد و بیان داشت: مبلغان دینی باید در منابر و خطابه های خود بیشتر به تبیین ویژگی های حضرت فاطمه زهرا(س) بپردازند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که وجود مقدسه حضرت زهرا(س) ثمره و نتيجه هستي است، تصریح کرد: باید ضمن توجه به جایگاه والای ایشان، تلاش کنیم تا فرهنگی زندگی آن حضرت در همه بخش های جامعه امروز نهادینه شود و از آن به عنوان برترین الگوی سعادت بهره گیریم.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، حضرت زهرا(س) را شهید راه ولایت معرفی کرد و با بیان این که آن بانوی اسلام همه مسائل، مشکلات، توهین ها و زخم زبان ها را پذیرفت، گفت: اگرفاطمه نبود دیگر اثری از امامت هم دیده نمی شد و فاطمیه به معنای امامت و احیاء است.

حجت الاسلام صادقی در ادامه سخنان خود با بیان این که حضرت زهرا( س) در راه تثبیت ولایت فداکاری بسیاری کرده است، افزود: امروز ما نیز باید در ولایت مداری آن حضرت را الگوی خود قرار دهیم.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که حضرت فاطمه زهرا(س) همچون كوثر بيكران الهي به عنوان اسوه و الگوي بي‌نظير هميشه سرسبز و حيات بخش استمرار داشته است، بیان داشت: جامعه امروز برای رسیدن به تعالی و سعادت حقیقی بیش از هر زمان دیگری نیازمند بهره گیری از سیره آن حضرت است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مهم ترین مشکل جوامع امروز فاصله گرفتن از مفاهیم الهی است، خاطرنشان کرد: متأسفانه جوامع غربی به دلیل غرق شدن در مادیات از مبانی دینی و انسانی فاصله گرفته اند و همین موضوع عامل بسیاری از بحران ها در این جوامع است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که پیمودن طریق هدایت اهل بیت(ع) و عمل به رفتار و گفتار فاطمی راهی برای رسیدن به رستگاری است، تصریح کرد: امام خمینی(ره) نیز با الگوبرداری از سیره آن بانوی ارزشمند اسلام در برابر ظلم و جور زمانه ایستادند و نهضت عظیم اسلامی را پایه گذاری کردند.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با تکيه بر قدرت لايزال الهي نه تنها ملت بزرگ ايران، بلکه جهان را تحت تأثير برکات اسلام و قرآن قرار دادند، بیان داشت: امروز آن انقلاب و نظام نوپا وارد تولد 39 سالگی خود شده است و به یک کشور قدرت و اثرگذار در عرصه جهانی تبدیل شده است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که حضرت فاطمه (س) در نزد مسلمانان برترين و والامقام ترين بانوي جهان در همه قرون و اعصار هستند، گفت: اين بانوي بزرگوار در همه عرصه هاي زندگي همچون تربيت فرزندان، خانه و همسرداري و حضور فعال و مؤثر در جامعه، حاضر بوده و وظيفه خود را به نحو مطلوبي انجام دادند.

حجت الاسلام صادقی در بخش دیگری از سخنان خود وظیفه مهم مبلغان دینی در شرایط امروز جامعه اشاره کرد و با بیان این که رسالت تبلیغی یک روحانی در جامعه امروز بسیار سنگین تر از گذشته است، افزود: امروز شاهد هجمه های گسترده فرهنگی و دینی در جامعه هستیم که اگر روحانیت در برابر این هجمه ها ایستادگی نکند به حتم جامعه اسلامی با بحران های عقیدتی مواجه خواهد شد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که روحانیت همواره در خط مقدم دفاع از دین حاضر بوده است، تصریح کرد: روحانیت آگاه و با بصیرت در این مسیر همواره مشکلات و بحران های بسیاری را تحمل کردند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به تلاش دشمنان برای تحریف در دین و احکام اسلامی افزود: اگر حضور در صحنه روحانیت نبود دشمنان اسلام به نقش های شوم خود در تحریف دین دست پیدا می کردند.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که روحانیت همواره در پاسداری از دین پیشگام بوده است، بیان داشت: روحانیت در دفاع و حراست از دین و انقلاب از هیچ قدرتی هراس نداشته و همواره با همه توان در این میدان حاضر بوده است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دشمنی بدخواهان اسلام و انقلاب با دین و ارزش های انقلاب پایانی نخواهد داشت، افزود: هوشیاری علما و روحانیت در طول تاریخ به ویژه در جریان انقلاب اسلامی مانع تحقق توطئه های دشمنان علیه این انقلاب عظیم الهی شد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز کشورمان در بخش فرهنگی و دینی با هجمه های سنگینی روبرو است به نقش روحانیت در خنثی سازی این هجمه ها اشاره کرد و گفت: امروز دفاع و حراست دین و آرمان های انقلاب از جمله مهم ترین وظایف روحانیت در شرایط امروز است.

حجت الاسلام صادقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن دو انتخابات مهم ریاست جمهوری و شورای اسلامی، سال آینده در کشور، افزود: مبلغان دینی باید از ورود مستقیم به مباحث مربوط به انتخابات پرهیز کنند، بلکه تنها باید در منابر و سخنرانی های خود زمینه را برای حضور پرشور مردم در انتخابات فراهم کنند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که مبلغان دینی در شهرها و مناطق روستایی باید مصداق های کاندیداهای اصلح مورد نظر امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری را برای مردم تبیین کنند، تصریح کرد: مبلغان باید از ورود به جریان های انتخاباتی به شدت پرهیز کنند./1317/202/ب1

 

ارسال نظرات