۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۷
کد خبر: ۴۸۰۸۲۳
آیت الله طه محمدی:

توجه به اخلاق نیازمند داشتن اعتقاد استوار است

امام جمعه همدان گفت: درس اخلاق برای هر قشری متفاوت است چرا که باید مسایل مربوط به هر قشر و صنفی متناسب به آن قشر و نیازهای آن ها گفته شود، که از جمله این قشرها روحانیت است که همواره باید مباحث اخلاقی در بین آن ها طرح شود.
آیت الله طه محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان آیت الله غیاث الدین طه محمدی نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه همدان عصر امروز در جلسه درس اخلاق و سوگواری به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) که در بین طلاب حوزه علمیه سفیران هدایت همدان در بارگاه امام زاده عبدالله همدان برگزار شد با اشاره به اهمیت اخلاق گفت: اخلاق ثمره اعتقاد و عمل است.

وی در ادامه افزود: آن چه که لازم است در ایام سوگواری مادر دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) بپردازیم تلاش برای شناخت و معرفت حقیقی شخصیت والای این حضرت در ابعاد مختلف زندگی است.

آیت الله طه محمدی ابراز داشت: روایتی از امام صادق(ع) است که می فرماید هرکس معرفت حقیقی نسبت به مادرمان داشته باشد؛ مثل این است که شب قدر را درک کرده است.

وی تصریح کرد: درس اخلاق برای هر قشری متفاوت است چرا که باید مسایل مربوط به هر قشر و صنفی متناسب به آن قشر و نیازهای آن ها گفته شود، که از جمله این اقشار روحانیت است که همواره باید مباحث اخلاقی در بین آن ها طرح شود.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: وقتی می خواهیم خانه ای را بنا کنیم باید توجه بسیاری به زیر ساخت های آن کنیم چرا که همه اجزای این خانه بر این پایه ها استوار خواهند بود.

وی افزود: اخلاق هم مثل یک خانه باید از زیر ساخت های محکمی برخوردار باشد، همان طور که در روایتی اشاره شده مومن مثل کوه استوار بوده و در مقابل حوادث پایدار است.

آیت الله طه محمدی ادامه داد: زیر ساخت اخلاق اعتقاد است و یک اعتقاد راسخ و مطلوب اخلاق مطوبی را هم در پی دارد، چرا که خلقیات انسان برگرفته از اعتقادات آن است.

وی در پایان افزود: اخلاق مانند قوانین است که به ضمانت اجرایی نیاز دارد چرا که کسی که مسایل اعتقادی آن متزلزل باشد قطعا مسایل اخلاقی اش هم متزلزل خواهد بود مثل اشخاصی که به برخی از فرامین اسلام که خوشایند آن ها بوده عمل کرده و به بعضی از آن ها که به نظر مطلوب آن ها نیست عمل نمی کنند و آن ها را نادیده می گیرند چراکه اعتقاد آن ها اعتقادی استوار نیست که به عمل و اخلاق برساند./202/979/ب1

ارسال نظرات