۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲
کد خبر: ۴۸۱۰۹۷
حجت‌الاسلام پناهیان:

با فاطمیه می توان لطافت اسلام را به همگان ثابت کرد

​حجت‌الاسلام پناهیان با بیان این که با فاطمیه می توان لطافت اسلام را به همگان ثابت کرد، گفت: تنها قیام بی‌ شمشیر اهل بیت عصمت و طهارت، فاطمیه است.
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان سه‌شنبه شب در نشستی با دانشگاهیان در سالن دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، گفت: اسلام دین خشونت نیست، بلکه دین انعطاف ‌پذیری توأم با علم و فقه و عقلانیت و رحمت است و دین تعصب خشک جاهلیت نیست و این ویژگی‌ های اسلام را می‌توان از طریق فاطمیه معرفی کرد.

وی با تأکید بر اینکه لطافت اسلام و مظلومیت امیرمؤمنان علی(ع) را باید در فاطمیه جست و جو کرد، افزود: در شرایط کنونی که مسلمان‌نماها چهره خشنی را از اسلام در جهان نشان می دهند شهادت مظلومانه حضرت فاطمه زهرا(س) می تواند چهره لطیف دین مبین اسلام را به جهانیان نشان دهد.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه ایام فاطمیه به ما نشان می ‌دهد دین ما نه‌ نتها خشن نیست بلکه تحمیلی هم نیست تصریح کرد: هیچ چیزی همانند فاطمیه ما را سالم و صریح پیش نخواهد برد و تحمیلی بودن دین نوعی بیماری است که دامن برخی از افراد را گرفته است.

حجت الاسلام پناهیان، فاطمیه را تنها قیام بی‌ شمشیر اهل بیت عصمت و طهارت، نامید که با استفاده از آن می توان لطافت اسلام را به همگان ثابت کرد، چرا که اسلام دین خشونت نیست.

رییس مدرسه علمیه دارالحکمه به ویژگی‌ های کارآمد و کارساز فاطمیه برای جهان اسلام اشاره کرد و گفت: کسانی که چهره اسلام را خشن جلوه می‌دهند با فاطمیه آبروی آنها خواهد رفت و آنهایی که اسلام را به خشونت می‌ کشند حداقل این حق را به امیرمؤمنان(ع) می ‌دهند که شمشیر بکشد و از دختر پیغمبر خدا دفاع کند.

حجت الاسلام پناهیان با اشاره به پیام‌ ها و درس‌ های ویژه‌ فاطمیه، بیان داشت: امروز دشمنان اسلام درصدد مخدوش کردن چهره و خشن جلوه دادن چهره این دین هستند و برای رسیدن به اهداف شوم خود از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند، فاطمیه درس‌ ها و عبرت‌هایی متفاوت از درس ‌های واقعه کربلا به انسان می دهد.

استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه زهرای مرضیه(س) دین همراه با منطق را ارائه می‌ دادند، گفت: ایشان با انجام دادن کار فقهی در جریان بازپس‌ گیری فدک کار فقهی، مقابل دروغ بستن به پیغمبر(ص) ایستاد.

وی افزود: فاطمیه برای چهار گروه و مخاطب اعم از جهانیان، جهان اسلام، جامعه مؤمنانه خودمان(جامعه شیعی) و جان انسان چهار پیام ویژه دارد، این چهار گروه و مخاطب امروزه بصورت خاص برای رشد و پیشرفت خودشان نیازمند این پیغام فاطمیه هستنند.

حجت الاسلام پناهیان با تأکید بر اینکه امروز وقت مطرح کردن فاطمیه است، تصریح کرد: مفاهیم فاطمیه و برکات و درس‌هایی از نهضت حضرت زهرای اطهر(س) به‌ دلیل شرایط حساس زمانی برای چهار گروه در الویت قرار گرفته است./851/202/ب2

ارسال نظرات