۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۴۸۱۷۲۹
آیت الله مظاهری:

مصحف حضرت زهرا در دوران رجعت، قانون اساسی جهان می شود

رییس حوزه علمیه اصفهان گفت: مصحفی که از سوی جبرئیل امین بعد از رحلت پیامبر بر حضرت زهرا نازل شد و بعد از امیرمؤمنان یک به یک به دست امام معصوم رسیده تا در وقت ظهور امام عصر قانون اساسی جامعه جهانی شود.
حضرت آیت الله مظاهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت الله حسین مظاهری در جلسه عزاداری صبح امروز که در مسجد امیرالمؤمنین(ع) خیابان جی برگزار شد، گفت: واژه کوثر مفاهیم بلندی دارد.

وی در جلسه آخری که به عزاداری برای حضرت زهرا(س) اختصاص داده شده بود، افزود: یکی از فضائل حضرت زهرا(س) نزول سوره کوثر در شأن ایشان است که اگر از مصحف حضرت زهرا(س) بالاتر نباشد، به طور قطع پائین تر نیست.

حضرت آیت الله مظاهری با قرائت کردن سوره کوثر توضیح داد: سوره کوثر با احتساب آیه بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ، دارای چهار آیه است، با این حال به سبب کوچک بودن حجم آیاتش به کوچکترین سوره قرآن معروف شده است؛ خداوند در این سوره خطاب به پیامبر(ص) می فرماید «علاوه بر اینکه نسل فرزندت زهرا(س) پر برکت خواهد بود، دشمنانت نیز نابود خواهند شد».

رییس حوزه علمیه اصفهان با توجه به آیه آخر سوره کوثر که می فرماید «إِنَّ شَانِئَكَ هُوَ الْأَبْتَرُ»، تشریح کرد: این آیه شریفه به دو مسأله اشاره دارد، نخستین مسأله فتح مکه است و دومین مسأله ظهور امام عصر(عج) است، چرا که در هر دو زوال دشمنان اسلام و پیروزی مسلمانان اتفاق می افتد.

استاد اخلاق حوزه علمیه با تشریح مراتب کوثر اظهار کرد: نخستین مفهوم از مفاهیم واژه کوثر این است که خداوند با تمام اسماء و صفاتش(حتی اسماء و صفاتی که به صورت مخفیانه نزد انبیا وجود داشته است) و وجود مبارک حضرت زهرا(س) نمایان شده است؛ از روایات معصومین(ع) متوجه می شویم که نور حضرت زهرا(س) به همراه دوازده امام معصوم(ع) و پیامبر(ص)، از ازل نزد پروردگار در عرش وجود داشته است.

وی به دومین مفهوم از مفاهیم بلند واژه کوثر اشاره کرد و گفت: آمدن حضرت زهرا(س) برای دنیا برکات فراوانی داشته است، اگر حضرت زهرا(س) نبودند، هیچ زنی نمی توانست به عنوان همسر امیرمؤمنان(ع) و مادر یازده امام معصوم(ع) مهیا شود.

حضرت آیت الله مظاهری ادامه داد: حضرت زهرا(س) برای بقای اسلام ناب تلاشهای زیادی داشته اند؛ مصحفی که از سوی جبرئیل امین بعد از رحلت پیامبر(ص) بر حضرت زهرا(س) نازل شد و از امیرمؤمنان(ع) یک به یک به دست امام معصوم(ع) بعدی رسیده تا در وقت ظهور امام عصر(عج) قانون اساسی جامعه جهانی شود.

رییس حوزه علمیه اصفهان اذعان کرد: کوثر همان حوضی است که خداوند در روز قیامت برای بهشتیان مهیا می کند تا از آب آن بنوشند و به کمال برسند؛ این آب کوثر افزون بر اینکه طاهر است، مطهر نیز هست، یعنی انسان با نوشیدن این آب استکمال پیدا می کند.

استاد اخلاق حوزه علمیه ادامه داد: شیعیانی که به سبب اعمال بدشان به جهنم رفته اند، با چشیدن آتش، از گناهان پاک می شوند ولی برای ورود به بهشت باید از آب کوثر بنوشند تا پاک و کامل شوند.

وی در تشریح آیه دوم سوره کوثر که می فرماید «فَصَلِّ لِرَبِّكَ وَانْحَرْ»، افزود: نخستین مفهوم این آیه یعنی برای تشکر از خداوند از اینکه زهرا(س) را به تو بخشیده است، نماز شکر بخوان و شتری قربانی کن، دومین معنا بیان می دارد، حضرت زهرا(س) در رابطه با خداوند و رابطه با مردم الگوی بسیار خوبی هستند و همه موظف هستند از ایشان الگو برداری کنند.

حضرت آیت الله مظاهری با بیان اینکه حضرت زهرا(س) تتمه عالم رجعت است، ابراز کرد: از زمان آفرینش حضرت آدم(ع) تا پایان دوران ظهور حضرت مهدی(عج) یک مقدمه کوتاه برای دوران رجعت است.

رییس حوزه علمیه اصفهان گفت: دوران رجعت یک دنیای منهای ظلم، تبعیض، فقر و فلاکت است، چرا که در این دوران حکومت جهان به دست اهل بیت(ع) می افتد./201/867/ب1

ارسال نظرات