۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۴۸۳۲۱۸
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

سخنان استاندار خراسان جنوبی توهین به هویت و فرهنگ مردم خراسان شمالی است

امام جمعه بجنورد با اشاره به سخنان استاندار خراسان جنوبی مبنی بر رقص مختلط زن و مرد در خراسان شمالی، گفت: معرفی مردم خراسان شمالی با این عناوین توهین به هویت و فرهنگ مردم شهیدپرور این استان است.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان خراسان شمالی که در محل مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به سخنرانی اخیر سید علی‌اکبر پرویزی، استاندار خراسان جنوبی در جمع هنرمندان این استان، اظهار کرد: پرویزی که فرزند خراسان شمالی بوده و سکوی پرش او هم همین استان بود، اظهاراتی سخیف و خلاف واقع را در مورد مردم استان زادگاه خود گفته است.

وی با بیان اینکه استاندار خراسان جنوبی با هدف خودنمایی اظهاراتی در مورد مردم خراسان شمالی گفته که دروغ است، افزود: توصیف مردم خراسان شمالی با این عناوین توهین به هویت و فرهنگ مردم شهیدپرور و بافضیلت این استان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: باید مردم در برابر این اظهارات نادرست عکس‌العمل مناسبی نشان داده و به این افراد که با سخنان خود آبروی یک استان را می‌برند، درس فراموش‌نشدنی بدهند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب مردم این استان را ولایتمدار، شجاع و غیرتمند توصیف کرده و تقدیم سه هزار شهید و شش هزار جانباز در راه اسلام و انقلاب را نشانه نشاط مردم این خطه دانستند حال چگونه استاندار خراسان جنوبی، رقص مختلط زن و مرد را نشانه نشاط مردم خراسان شمالی می‌داند.

وی با اشاره به اینکه طبق فتوای تمام مراجع رقص زن در برابر مردان بیگانه حرام است، خاطرنشان کرد: کسانی که فتوای غلط داده و مردم را به رقص مختلط دعوت می‌کنند بدعت‌گذارانی هستند که به اسلام و مسلمانان ضربه می‌زنند.

رقص و کنسرت درمان دردهای اقتصادی و معیشتی مردم نیست

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خطاب به استاندار خراسان جنوبی گفت: به جای دعوت مردم به رقص، شکم‌های گرسنه را دریافته و قلب‌های شکسته را درمان کنید؛ زیرا با رقص و کنسرت درد اقتصادی مردم درمان نمی‌شود.

وی ادامه داد: بعضی از برنامه‌هایی که در کشور اجرایی می‌شود تنها در حکم مسکّن برای انسان‌های هرزه هستند در حالی که درد اصلی مردم اقتصاد و معیشت است؛ ازاین‌رو باید دولت‌مردان به فکر درمان این دردها باشند نه آنکه طرح‌های نشاط‌آفرین اشتباه را پیشنهاد بدهند.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی افزود: سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل در حال به پایان رسیدن است، دولت‌مردان باید بگویند در این سال چه اقداماتی انجام داده و برای رفع مشکلات اقتصادی اجتماعی مردم چه تلاش‌هایی کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: نشاط‌آفرینی در جامعه با ولنگاری فرهنگی تفاوت دارد؛ به همین دلیل باید برخی مسؤولان به جای اینکه ادای هنرمندان و روشن‌فکران را دربیاورند برای حفظ هویت اسلامی و غیرت ایرانی تلاش کنند.

وی با اشاره به مستند‌سازی برخی افراد برای اثبات صحت اظهارات خراسان جنوبی مبنی بر رقص مختلط زن و مردم در استان خراسان شمالی و انتشار این مستندات در فضای مجازی، اظهار کرد: باید دادستان بجنورد این موضوع را پیگیری کرده و ارتباط اقدام این افراد با سخنان استاندار خراسان جنوبی را بررسی کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: البته در این زمینه شماری از افراد بازداشت شده و تا روشن شدن کامل موضوع پرونده باز است همچنین باید بخش خصوصی و عاملان تهیه و انتشار این پیام‌ها در فضای مجازی پاسخگو باشند.

جشنواره فیلم فجر از خطوط قرمز عبور کرده است

امام جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فیلم‌های به نمایش‌ درآمده در جشنواره فیلم فجر امسال، اظهار کرد: در این جشنواره به ارزش‌های اسلامی توهین شده و خودزنی فرهنگی صورت گرفته است.

وی افزود: فیلم‌های امسال جشنواره فجر از خطوط قرمز عبور کرده‌اند و به نظر می‌رسد در کشور جریانی خزنده برای حرمت‌شکنی و تقدس‌زدایی در حال شکل گرفتن است./201/9314/ب1

ارسال نظرات