۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۰
کد خبر: ۴۸۴۰۶۴

توصیه آیت الله مرتضوی شاهرودی به شرکت در راهپیمایی روز شهادت حضرت زهرا

آیت الله مرتضوی شاهرودی با توصیه نسبت به حضور در راهپیمایی روز شهادت حضرت زهرا(س)، گفت: فریادی بزنید که به عرش الهی برسد.
آیت الله مرتضوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید حسن مرتضوی شاهرودی، عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان امروز پیش از ظهر در پایان درس خارج فقه خود در شبستان زیر گنبد مدرسه علمیه آیت الله العظمی خویی(ره)با اعلام تعطیلی درس به مناسبت ایام عزاداری حضرت زهرا(س) از شاگردان خود خواست تا در ایام فاطمیه در مراسمات عزاداری شرکت کنند و بهره معنوی ببرند.

آیت الله مرتضوی شاهرودی گفت: یکی از کارهایی که ما طلبه ها باید بکنیم وهمه مظلومین دنیا اگر این کار را کنند خوب است گریه بر ظلمی است که در طول تاریخ به معصومین علیهم السلام شده است.

وی افزود: در برخی کتب داریم در جلد 43 بحارالانوار آمده است که عمار می گوید: «شهدت على بن ابى طالب و قد ولج على فاطمة، فلماابصرت به نادت: ادن لاحدثك بما كان و بما هو كائن و بما لم يكن الى يوم القيامة حين تقوم الساعه؛ قال عمار: فرايت اميرالمؤمنين عليه السلام يرجع القهقرى، فرجعت برجوعه اذ دخل على النبى صلى الله عليه و آله و سلم، فقال له: ادن يا اباالحسن، فدنى، فلما اطمان به المجلس، قال له: يا على تحدثنى ام احدثك؟ قال اميرالمؤمنين سلام الله عليه: الحديث منك احسن يا رسول الله فقال: كانى بك قد دخلت على فاطمه، و قالت لك كيت و كيت فرجعت. فقال على عليه السلام: نور فاطمة من نورنا؟ فقال: او لا تعلم؟ فسجد على شكرا الله تعالى ...»

عمار می گوید وقتی علی بن ابی طالب(ع) وارد خانه شد حضرت زهرا(س) خطاب به امام گفت: « ادن لاحدثك بما كان و بما هو كائن و بما لم يكن الى يوم القيامة حين تقوم الساعه» در این روایت دارد که امام تا این جمله را شنید « يرجع القهقرى»  حضرت از شنیدن این کلام به عقب برگشت می فرماید خبر بدهم به شما از آنچه در عالم بوده و نبوده و از آنچه تا روز قیامت اتفاق می افتد.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان گفت: در روایت دیگر مفصل دارد: « متی قامت فی محرابها بین یدی ربّها جلّ جلاله، زهر نورها لملائكة السّماء كما یزهر نور الكواكب لأهل الارض» خطاب به ملائکه می رسد « و یقول الله عزّوجلّ لملائكته: یا ملائكتی انظروا الی أمتی فاطمة سیّدة امائی قائمة بین یدی، ترتعد فرائصها من خیفتی، و قد اقبلت بقلبها علی عبادتی، اشهدكم انّی قد أمنت شیعتها من النّار» (بحارالانوار جلد 43)

وی افزود: ببینید بنده ما را که نور او تمام فضای آسمان و زمین را پر کرده و چشم بدون حجاب می بیند، ( ...در حالی كه ایستاده است در مقابل من، بدنش از ترس من می لرزد، و با حضور قلب به عبادت كردن من روی آورده است، شما را شاهد می گیرم، كه من پیروان او را از آتش جهنّم در امان نگه می دارم ).

استاد سطح خارج حوزه علمیه خراسان گفت: حضرت زهرا(س) که حجت الله علی خلقه است در روایت دارد که در روز قیامت حضرت وارد محشر می شود و در مقابل عرش الهی که قرار می گیرد این جمله را عرض می کند که خدایا حکم کن بین من و بین «من ظلمنی» بین من و آنها که به خانه من ریختند آنها که حق حضرت زهرا(س) را غصب کردند، پس ندا می رسد هرچه می خواهی بخواه گرچه در دنیا مورد ظلم قرار گرفتی اما هرچه بخواهی به تو داده می شود.

وی افزود: در این روایت دارد که آنگاه حضرت زهرا(س) شیعه را در کنار ذُریِّه خود نام می برد و شفاعت می کند «اللهم ذریتی و شیعتی...» اگر واقعا می خواهیم شیعه حضرت زهرا(س) باشیم و از برکات آن روز بهرمند شویم در ایام مصیبتش گریه کنیم و در مجالس عزاداری شرکت کنیم.

آیت الله مرتضوی شاهرودی در پایان خطاب به شاگردان خود توصیه کرد: در راهپیمایی عزاداری در روز شهادت شرکت کنیم فریادی بزنیم که به عرش الهی برسد و همه بدانند که شماها شیعه هستید و بیدار هستید.

گفتنی است، روز پنج شنبه 12 اسفند از ساعت 8:30 صبح مراسم عزاداری در میدان شهدا آغاز می شود و با پیاده روی تا حرم مطهر ادامه و با سخنرانی آیت الله علم الهدی خاتمه می یابد./933/202/ب2

ارسال نظرات