۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۵
کد خبر: ۴۸۴۱۱۴
استاد حوزه علمیه:

برکت موجب اثرگذاری مادی و معنوی در زندگی انسان می شود

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه برکت با حساب و چرتکه دنیایی قابل قیاس نیست، گفت: برکت و میزان اثرگذاری و ثمربخشی آن در زندگی دنیایی با هیچ حساب و کتاب دنیایی محاسبه نخواهد شد.
حجت الاسلام علیرضا مستشاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام علیرضا مستشاری استاد حوزه علمیه قم شب گذشته در حسینیه امامزاده زبیده خاتون قزوین با عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت صدیقه طاهره(س) با اشاره به اهمیت شخصیت حضرت رهرا(س) و اهمیت ایام فاطمیه گفت: ما شخصیتی در عالم خلقت به پربرکتی حضرت زهرا(س) نداریم در دین پیامبر اکرم(ص) و امامان معصوم هم  آن حضرت از شخصیت بابرکتی برخوردار است از این رو یکی از اسم‌های آن بزرگوار مبارکة است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه منظور از برکت ثمر داشتن چیزی است افزود: عده‎ای عمر بابرکتی دارند گاهی یک استفاده کوتاه از عمر اثرش بیشتر از هشتاد سال عمر یک انسان فعال است عمری بابرکت است که اثرگزار بوده و ثمربخش باشد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه برکت با حساب و چرتکه دنیایی قابل قیاس نیست اظهار کرد: در روایتی  از امام جواد(ع) آمده است که خمس و زکات بدهید من جواد الائمه تضمین خواهم کرد که از مال شما چیزی کم نشود بنابراین برکت و میزان اثرگزاری و ثمربخشی آن در زندگی دنیایی با هیچ حساب و کتاب دنیایی محاسبه نخواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به ارسال پیامبران و رسولان، اظهار کرد: خداوند متعال پنج پیامبر اولوالعزم را برای هدایت بشر فرستاد که هر کدام آنها صاحب کتاب و شریعت بودند مابقی پیامبران که در حدود بیست و شش پیامبر بودند و در قرآن از آنها یاد برده شده است پیامبران تبلیغی بودند یعنی دین پیامبر پیش از خود را تبلیغ می‌کردند و صاحب کتاب و شریعت نبودند.

حجت الاسلام مستشاری در ادامه با بیان اینکه تمام پیامبران تا خاتم انبیا یک دین بیشتر نیاوردند ابراز کرد: در نزد خداوند متعال تنها دین اسلام است، اگر کسی جز اسلام دینی را قبول کند و در قیامت هم آن را عرضه کند از او پذیرفته نخواهد شد هر پیغمبری دین پیغمبر پیش از خود را به طور کامل پذیرفت و هنگامی که به پیامبری مبعوث شد همان دین  را تبلیغ کرد.

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: فرق قرآن با سایر کتب آسمانی این است که قرآن لفظ خود خداوند متعال است که به جبرئیل عرضه شد و خداوند اراده کرده بود که لفظی را بیاورد که نمونه ای برای آن وجود نداشته باشد.

وی در پایان گفت: قرآن در مقام تحدی از بزرگان عرب خواستار شد که آیه‌ای مانند قرآن بیاورند اما هیچ کس تاکنون نتوانسته اند، آیه‌ای مانند قرآن بیاورند قرآن به لحاظ لفظ و معنا معجزه است اما تورات و انجیل از نظر لفظ دچار تحریف شده‌اند./873/202/ب2

ارسال نظرات