۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۴۸۴۱۶۴
آیت الله کعبی تأکید کرد؛

ضرورت نشر اندیشه‎های رهبر معظم انقلاب در جهان

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، رهبر معظم انقلاب را یک شخصیت‎ فرامرزی دانست و خواستار نشر اندیشه‎های ایشان در سطح جهانی شد.
آیت الله کعبی عضو جامعه مدرسین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله عباس کعبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دیدار با جمعی از اندیشمندان پاکستان به معانی بیعت اشاره کرد و گفت: بیعت در زمان رسول اکرم (ص) از ناحیه شرعی به دو معنای عقایدی و جهادی تقسیم می شود.

وی افزود: بیعت عقایدی و یا به اصطلاح ایدئولوژیکی در عقبه نخست صورت گرفت که رسول اعظم (ص) با انصار بیعت کرد که به تعالیم دینی ملتزم باشند، کارهای خلاف نکنند و همچنین به خداوند متعال شرک نورزند. بیعت عقبه دوم، بیعت جهادی بود زیرا انصار با خودشان سلاح حمل می کردند. این نوع بیعت با امام مسلمین صورت می‎گیرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: آیا بیعت ما با امام خامنه‎ای  از نوع بیعت عقایدی، جهادی و یا بیعت به عنوان امام و خلیفه مسلمین است؟ ما انتظار داریم که مسلمانان جهان حداقل مراتب بیعت را انجام دهند. ما باید حداقل بیعت فکری را با امام خامنه‎ای داشته باشیم که وقتی ایشان به وحدت مسلمانان توصیه می‎کنند، شیعه و سنی با همه طوائف یکدیگر متحد شوند. کسی با امام خامنه‎ای بیعت کرده باید شب و روز برای ایجاد صلح، وحدت و امنیت مسلمانان تلاش کند زیرا کشتار طائفه‎ای، ریختن خون انسان مسلمان حرام و تلاش برای وحدت واجب است.

وی ادامه داد: بیعت دوم با امام خامنه‎ای آن است که اعتقاد داشته باشیم که در این زمان آمریکا طاغوت و شیطان بزرگ و رژیم اشغالگر صهیونیستی دشمن مسلمانان و غده سرطانی است که باید آن را نابود کرد. ما باید با حکمت، هوشیاری، صلابت، شجاعت این مطالب را به خوبی درک و برای مردم نیز تبیین کنیم.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه بیعت سوم با امام خامنه‎ای نشر و تبیین معارف اسلامی برای امت به ویژه جوانان است، خاطرنشان کرد: امام خامنه‎ای دو نامه خطاب به جوانان غربی و آمریکایی نوشت و آنان را برای فهم بهتر اسلام صحیح، قرآن، تمدن و فرهنگ اسلامی دعوت کرد. امام خامنه‎ای با این نامه قلب جوانان را که به فطرت پاک نزدیکتر است خطاب قرار داد و ما نیز باید این نامه و پیام‎های رهبر انقلاب اسلامی را به زبان‎های مختلف نظیر انگلیسی، فرانسوی و همه زبان‎های زنده دنیا در جهان ترجمه و توزیع کنیم.

وی چهارمین قدم برای بیعت با امام خامنه‎ای را شناخت تفکر و اندیشه‎های ایشان دانست و اظهار داشت: امام خامنه‎ای علاوه بر رهبر جمهوری اسلامی ایران، اندیشمند بزرگ اسلامی است بنابراین بر ما واجب است که اندیشه و افکار ایشان را به خوبی بفهمیم.

آیت الله کعبی امام خامنه‎ای را رهبر بیداری امت اسلامی و انقلاب خواند و گفت: امام خامنه‎ای خواستار بیداری امت اسلامی از خواب غفلت و شناخت دوست از دشمن حقیقی است.

وی ادامه داد: امام خامنه‎ای مربی و استاد اخلاق و دارای مراتب سلوک معنوی است. امام خمینی (ره) یک شخصیت عرفانی بودند و امام خامنه‎ای نیز یک شخصیت روحانی جذاب دارند و در این رابطه کتاب‎های نظیر طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن را به رشته تحریر درآورده‎اند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مرجعیت فقهی امام خامنه‎ای را به عنوان یکی دیگر از ابعاد شخصیتی ایشان بیان کرد و گفت: امام خامنه‎ای در فقه اهل بیت (ع) مجتهد، مرجع تقلید و دارای مقلدان بسیار است.

وی در ادامه به وظایف علما و اندیشمندان پاکستان در کشورشان اشاره و خاطرنشان کرد: علما و اندیشمندان پاکستان باید امام خامنه‎ای را به عنوان یک شخصیتی که درپی خدمت به امت اسلامی  است، معرفی کنند زیرا ایشان یک شخصیت فرامرزی و جهانیست و فقط متعلق به ایران نیست./994/پ202/ص

ارسال نظرات