۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹
کد خبر: ۴۸۴۶۵۲
معاون فرهنگی اجتماعی رسیدگی به امور مساجد کشور:

حاکمیت اسلام ولایی برای ابعاد مختلف زندگی انسان برنامه دارد

حجت الاسلام کرمی گفت: در حاکمیت اسلام که تحت ولایت اهل بیت(ع) باشد با وجود تامین رفاه اجتماعی یک نگاه اصلی نسبت به معنویت و آرامش ذاتی انسان دارد چرا که شاخصه این برنامه این است که از ناحیه خالق هستی صادر شده است.
کرمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت السلام سعید کرمی معاون فرهنگی اجتماعی رسیدگی به امور مساجد کشور در مراسم شهادت حضرت زهرا(س) که شب گذشته در هیات فاطمیون همدان برگزار شد با اشاره به جایگاه والای حضرت زهرا(س) ابراز داشت: ولایت مداری را باید در شخصیت زهرای مرضیه(س)  جست و جو کرد.

وی با اشاره به اهمیت آفرینش انسان اظهار داشت: انسان آفریده شد تا به کمال واقعی خود که همان شناخت خدا و عبودیت خالق هستی بخش است رسیده و با توشه ای که از این دنیا می برد آرامش دنیا آخرت خود را تامین کند.

حجت الاسلام کرمی افزود: با برنامه هایی که غرب دارد فقط آسایش و رفاه اجتماعی این دنیا را تامین کرده و کاری به نیاز اصلی انسان که همان آرامش است ندارد.

وی ادامه داد: در حاکمیت اسلام که تحت ولایت اهل بیت(ع) باشد با وجود تامین رفاه اجتماعی یک نگاه اصلی نسبت به معنویت و آرامش ذاتی انسان دارد چرا که شاخصه این برنامه این است که از ناحیه خالق هستی صادر شده است.

معاون فرهنگی اجتماعی رسیدگی به امور مساجد کشور تصریح کرد: فلسفه نعمت ولایت این است که امام معصوم(ع) مانند چراغ هدایت، مسیر بندگی  که خود از قبل پیموده را برای دیگران روشن کرده تا همگان بتوانند عبودیت و بندگی خدا را به جای آورند.

وی خاطر نشان کرد: دنیا همان طور که از اسمش پیدا است زندان مومن بوده و فقط  محلی برای آزمایش مومنان است چرا که انسان در این دنیا نمی تواند به کمال واقعی خود چون دنیا این قابلیت را ندارد.

وی در ادامه افزود: در روایتی از امام علی(ع) است که می فرمایند: خداوند رحمت کند کسی را که بداند از کجا آمده، برای انجام چه کاری آمده و سرانجام به کجا خواهد رفت چون سعادت بشر در پاسخ به این سه سوال است.

حجت الاسلام کرمی ادامه داد: حضرت فاطمه زهرا(س) یک الگوی موفق در همه ابعاد زندگی هرچند کوتاه اما با برکت خود است و ما باید در طول زندگی همواره با بهره گیری از شخصیت والای ایشان، عملکرد ایشان را سر لوحه زندگی خود قرار دهیم.

وی در پایان با اشاره به الگو بودن حضرت زهرا(س) افزود: صدیقه طاهره(س) به عنوان شخصی که شخصیت والای امام علی(ع) را درک کرده و با شناخت امام زمان خود همواره تا پای جان دست از یاری او برنداشت نمونه بارز ولایت شناسی و ولایت مداری است./202/979/ب1

ارسال نظرات