۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۵
کد خبر: ۴۸۴۷۹۱
تولیت مدرسه علمیه امام حسین بابل:

تلاش ها برای تطهیر فتنه گران بی فایده است

حجت الاسلام تقی پور گفت: بر اساس سیره و روش و منش سیاسی حضرت زهرا(س) سران فتنه در نظام جمهوری اسلامی کاری نابخشودنی انجام دادند و تلاش ها برای تطهیر آنها عملی بی فایده است.
حسین تقی پور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام حسین تقی پور، تولیت مدرسه امام حسین(ع) بابل امشب در مراسم شام غریبان حضرت زهرا(س) در جمع طلاب و روحانیان شهرستان بابل در شهر گتاب، گفت: بررسی فعالیت ها و روش سیاسی حضرت زهرا(س) نشان می دهد که آن حضرت هیچگاه از سیاست دور نبود.

وی با بررسی سه دوره فعالیت سیاسی حضرت زهرا(س) افزود: حضرت فاطمه(س) در دوران خردسالی در کنار فعالیت های سیاسی و اجتماعی پیامبر(ص) حضوری فعال داشت و ضمن اطلاع از مصائب جامعه اسلامی، در بسیاری از غزوات نیز شرکت کرد.

امام جمعه گتاب دوره دوم زندگی سیاسی حضرت زهرا(س) را پس از ازدواج با امیرمومنان(ع) عنوان و خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه(س) دوشادوش امیرمومنان(ع) در فعالیت های سیاسی نقش آفرینی می کرد و در روایات و کتب تاریخی این نقش به وضوح بیان شده است.

وی دوره سوم زندگی سیاسی حضرت زهرا(س) را مهمترین فصل زندگی سیاسی آن بانوی بزرگ بیان کرد و اظهار داشت: حضرت فاطمه(س) برای جلوگیری از انحطاط انقلاب بزرگ پیامبر(ص) وبرای تداوم ان وارد عرصه اجتماعی شد و حرکتی ماندگار را در تاریخ اسلام ایجاد کرد.

حجت الاسلام تقی پور به تشریح دیدگاه حضرت زهرا(س) در خصوص سیاست پرداخت وافزود: سیاست برای بندگی و عبودیت الهی مورد تایید و تاکید اسلام است و قطعا ملاک ها و معیارهای رفتاری بانوی دو عالم برای مشی سیاسی ما یک الگوی تمام عیار محسوب می شود.

وی تصریح کرد: دوره سوم حیات سیاسی حضرت زهرا(س) در حالی آغاز شد که پیامبر گرامی اسلام(ص) چشم از جهان فرو بست و تشنگان قدرت با تمام عناصر خود برای حذف خلیفه بلافصل پیامبر(ص) اقدام کردند.

استاد حوزه و دانشگاه یکی از القاب مشهور امیرمومنان(ع) را در دوران زندگی پایانی پیامبر(ص)، وصی بیان کرد و گفت: برخی القاب امیرمومنان(ع) وجاهت سیاسی دارد و پیام های سیاسی این القاب  باید مورد بحث جامعه سیاسی امروز ما قرار گیرد.

وی ادامه داد: برخلاف دستور صریح خداوند متعال و تاکید پیامبر(ص) غاصبان خلاقت با چهار فاکتور تهدید و فشار، معامله و تقسیم قدرت، تطمیع به وسیله پول و کودتای خزنده اقدام به در دست گرفتن قدرت پس از پیامبر(ص) گرفتند.

حجت الاسلام تقی پور تنها فرد دارای توان مقابله با این جریان را در شرایط آن روز، حضرت زهرا(س) بیان کرد و اظهار داشت: حضرت زهرا(س) در حالی به ایستادن در مقابل فتنه بعد از پیامبر(ص) پرداخت که مسلمانان در یک آزمایش سخت راه سکوت را برگزیدند و تنها عده ای کم، لب به اعتراض گشودند.

وی به استناد به برخی از روایات تاریخی در خصوص برخورد خشن با افراد معترض از مسلمانان در غصب جانشینی پیامبر(ص)، تاکید کرد: جریان فتنه در بستر مردن روح حماسه و شهادت طلبی در جامعه آن روز مدینه ظهور کرد و افراد معترض در صورت ورود به میدان با تهمت منزوی می شدند و در غربت مورد شهادت قرار می گرفتند.

تولیت مدرسه علمیه امام حسین(ع) به مراحل مبارزه حضرت زهرا(س) با جریان انحراف پرداخت و تصریح کرد: روش اعتراض و بی اعتنایی، استیضاح هیات حاکمه، بیان خطبه فدکیه از جمله اقدام های اولیه حضرت زهرا(س) برای تذکر جامعه آن روز بود و خطبه فدکیه کمتر از بیست روز از رحلت پیامبر(ص) توسط حضرت فاطمه(س) قرائت شد.

وی افزود: حضرت زهرا(س) وقتی مشاهده کرد که مشی مظلومیت و فریاد بیداری و اعتراض به جایی نمی رسد، از روش گریه برای بیداری و هوشیاری مردم جامعه آن روز پیامبر(ص) استفاده کرد.

حجت الاسلام تقی پور خاطرنشان کرد: باید از رفتار سیاسی اجتماعی حضرت زهرا(س) برای جامعه امروز درس بگیریم.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این مطلب که امام راحل خطبه حضرت زهرا(س) را الگویی برتر برای جامعه اسلامی بیان کرد، گفت: حضرت زهرا(س) حرکت و هدایت انسان ها را بدون امام و ولایت الهی دچار گمراهی می دانست و بر این اساس فضایل امیرمومنان(ع) را در پنج فصل برای جامعه اسلامی و بشری بیان کرد.

وی ضمن تاکید بر این مطلب که مواجهه حضرت زهرا(س) در مقابل سران فتنه باید درس بگیریم، اذعان کرد: حضرت زهرا(س) فتنه گران زمان خود را نبخشید و عدم رضایت خود را به آنها به صراحت اعلام کرد و این نقل در منابع تسنن و تشیع به صراحت بیان شده است.

حجت الاسلام تقی پور به علت مهم این موضع حضرت زهرا(س) در مقابل جریان فتنه و سران آن پرداخت و تصریح کرد: فتنه گران که هدف اصلی آنها تقابل با ولایت است، گناهی نابخشودنی انجام دادند زیرا سبب شکاف در جامعه اسلامی و انحراف آن شدند.

وی تاکید کرد: بر اساس سیره و روش و منش سیاسی حضرت زهرا(س) سران فتنه در نظام جمهوری اسلامی کاری نابخشودنی انجام دادند و تلاش ها برای تطهیر آنها عملی بی فایده است./202/1313/ب1

ارسال نظرات