۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۴۸۴۸۸۹
آیت الله صفایی بوشهری:

حل تورم و بیکاری در جامعه مدیریت جهادی می طلبد

آیت الله صفایی بوشهری با بیان این که حل تورم و بیکاری در جامعه مدیریت جهادی می طلبد، گفت: همه مسؤولان باید در ارائه خدمات مطلوب به مردم تلاش کنند.
آیت الله صفایی بوشهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر،  آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه های نمازجمعه این هفته بوشهر گفت: رکود، تورم و بیکاری یک واقعیتی است که در جامعه ما مشاهده می شود که با تلاش و مدیریت جهادی می توانیم آن را حل کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به اینکه جوانان متدین و تحصیل کرده ایران اسلامی آماده خدمت به نظام هستند، افزود: رفع مشکلات اشتغال این جوانان تحصیلکرده از ضروریاتی است که مسؤولان باید شرایط را برای ایجاد اشتغال آنان فراهم کنند.

وی تأکید کرد: همه مسؤولان باید در ارائه خدمات مطلوب به مردم بدون نگاه به مسئولان قبلی تلاش بیشتری کنند و در این راستا باید بگویند چه کرده‌ایم و چه باید بکنیم؟ نه اینکه بگویند قبلی ها چکار کردند.

امام جمعه بوشهر با اشاره به دیدار اخیر رهبر انقلاب، گفت: با توجه به اینکه تهاجمات گسترده ای از سوی استکبار جهانی در عرصه فرهنگ و هنر  بر علیه نظام اسلامی بکار گرفته می شود،  هنرمندان با ابزار هنر و با بهره گیری از آموزه‌های انقلاب، برجستگی‌های انقلاب در راستای مبارزه با تهاجم استکبار استفاده کنند و ماهیت و جنایت های استکبار جهانی را به دنیا نشان دهند.

خطیب نمازجمعه بوشهر با تأکید بر هنر آیینی در معرفی ویژگی‌های انقلاب اسلامی به جامعه جهانی، خاطرنشان کرد: حضور هنرمندان ایران در یکی از کشورهای آمریکای لاتین «آرژانتین» برای اجرای طرح «ایران را بشناسیم» در راستای مسئولیت هنرمندان انقلابی در خور توجه و قدردانی است.

امام جمعه بوشهر با اشاره 14 اسفند، روز احسان و نیکوکاری و تأسیس کمیته امداد امام خمینی(ره)، گفت: در آستانه فرا رسیدن سال نو خانواده های نیازمندی هستند که امکانات رفاهی در آنها وجود ندارد و همه خیرین و مردم نیکوکار استان، در کنار نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد و بهزیستی به کمک مردم نیازمند بشتابند تا در شب عید  مایحتاج زندگی آنها فراهم شود.

آیت الله صفایی بوشهری با یادآور شدن فرا رسیدن روز درختکاری و با تأکید بر توجه به حل مشکلات زیست محیطی و توسعه درختکاری، گفت: در برخی از نقاط کشور که مشکلات زیست محیطی مشاهده می‌شود باید پیشگیری از آسیب‌های زیست محیطی از جمله بروز پدیده ریزگردها و آلایندگی‌ها مورد توجه قرار بگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر ساخت سد و سیل‌بندها در پیشگیری از بروز مشکلات را یک ضرورت دانست و گفت: اگر سدها، دریاچه‌های مصنوعی، سیل بندها و آبخیزداری ایجاد نشود باران که یک فرصت است به تهدید تبدیل و راهی دریا می‌شود.

وی با گرامیداشت سالروز کانون فرهنگی هنری مساجد بر توجه و حمایت از جوانان این نهاد در مساجد تأکید کرد و افزود: در این عرصه جوانانی پرکار و بی توقع فعالیت می‌کنند که باید مورد حمایت مسئولان و بانیان مساجد قرار بگیرند.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه جوانان عرصه کانون فرهنگی هنری مساجد جهادی عمل می‌کنند، خاطرنشان کرد: این جوانان در همه عرصه‌های آموزشی به ویژه در بخش فرهنگ و هنر و هنر آیینی و انقلابی تلاش می‌کنند که باید از این دلسوزان نظام حمایت شود.

خطیب نمازجمعه بوشهر با تأکید بر قرآنی‌شدن زندگی همگان و هفته قرآن و عترت در استان بوشهر، گفت: تجلیل از پیشکسوتان قرآنی، حرکت براساس قرآن و عترت در زندگی، تجلیل از مسئولان فرهنگی و قرآنی، تجلیل از قاریان و حافظان و برگزاری مراسم شهدای قرآنی در هفته قرآن و عترت در استان بوشهر مورد توجه قرار داشته باشد./846/201/ب2

ارسال نظرات