۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۴۸۴۹۲۶
جوکار:

جبهه مردمی هویتی انقلابی دارد

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی بابیان این‌که جمنا هویتی مردمی دارد، اظهار داشت: باید توجه داشت که حضور مردم در این صحنه و نقش‌آفرینی آنان اساس تفکر وحدت در جمنا است.
محمد صالح جوکار

محمد صالح جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به تشریح مبانی همگرایی و همراهی اعضای جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی پرداخت و عنوان داشت: جمنا با توجه به‌ضرورت وحدت در بین نیروهای مردمی انقلاب شکل‌گرفته است؛ بر این اساس ایجاد سازوکاری هدفمند برای ارتباط‌گیری نیروهای انقلابی با یکدیگر اساس شکل‌گیری جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی است.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی تحقق اهداف انقلاب اسلامی را مقدمه همسو و هماهنگ شدن نیروهای انقلاب دانست و اظهار داشت: ضرورت شکل‌گیری جمنا برمدار همگرایی ملی نیروهای انقلاب مفهوم خود را پیداکرده است؛ چراکه اعضای مرکزی و گروهای عضو جمنا در اصول اعتقادی در ارزش‌های انقلابی هیچ تعارضی با یکدیگر ندارند.

وی افزود: تفاوت‌هایی در فروع و آراء شخصی نیروهای انقلابی دیده می‌شود که این تفاوت‌ها اساس تحکیم وحدت در جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی است.

جوکار، جمنا را نوید اقدامی مردمی در تحکیم زیست انقلابی، مردمی بودن انقلاب توصیف کرد و گفت: تمسک به آرمان‌های امام رحل در پی‌جویی اهداف و ارزش‌های انقلاب همگام با توجه عملی به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب از مهم‌ترین مبنای اعتقادی گروه‌های جمنا است که امروز برمدار این نقطه مشترک جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی به ایجاد وحدت فراگیر در جامعه اسلامی می‌اندیشد.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی بابیان این‌که جمنا هویتی مردمی دارد، ابراز داشت: باید توجه داشت که حضور مردم در این صحنه و نقش‌آفرینی آنان اساس تفکر وحدت در جمنا است؛ بر این اساس هرکجا مردم حضورداشته‌اند احیاء تفکر انقلابی شکل می‌گیرد.

جوکار، اصالت جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی را در هویت مردمی آن توصیف کرد و اظهار داشت: شکل‌گیری ساختار جمنا نشان از هویت مردمی و انقلابی بودن رفتارهای اعتقادی آن است، چراکه ساختار این جبهه از پایین به بالا شکل‌گرفته است.

وی افزود: این در حالی است که در احزاب سیاسی شکل‌گیری ساختار از بالا به پایین بوده و چند نفر محدود برای جمعیتی تصمیم گرفته و سیاست‌هایی را ابلاغ می‌کنند؛ اما آنچه که امروز در جبهه مردمی انقلاب در حال رقم خوردن است ادبیاتی متفاوت از حضور مردم درصحنه تصمیم‌گیری است, بنابراین انتخابات جمنا از سطح محلات، شهرستان، استان و نهایتاً مقدمه شکل‌گیری مجمع ملی شده است.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، شاخص نظام جمهوری اسلامی ایران را در اصالت جمهوریت و اسلامی بودن آن برمدار انقلابی معیار توصیف کرد و گفت: جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی هویتی انقلابی دارد؛ بر این اساس ما معتقدیم که کارهای مهم را در حوزه‌های داخلی و سیاست خارجی باید برمدار تفکر انقلابی پیش برد؛ این در حالی است که تجربه انقلابی نشان می‌دهد در طول تاریخ هرجا عملکردی انقلابی داشتیم موفقیت‌ها در تاریخ انقلاب به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: برخی از فرازهای تاریخ به ما عبرت‌ها آموخته‌اند چراکه در هر برهه از زمان از تفکر انقلاب فاصله گرفته‌شده مقدمه سستی در دست‌یابی و سرخوردگی، نتیجه داده است.

جوکار، اصالت انقلاب را حضور نیروها در تداوم ارزش‌های آن دانست و عنوان داشت: مشکلاتی که امروز مردم با آن روبه رو هستند مواضعی است که نیروهای انقلابی برمدار آن به شکل دادن کنش‌های انقلابی نیروهای انقلاب در وحدتی مثال‌زدنی رسانیده است.

وی افزود: امروزه در جامعه اسلامی مشکلاتی در مبانی کار و خانواده، فسادهای اقتصادی و اجتماعی، بیدادگری بیکاری در جامعه اسلامی، رکود اقتصادی، تبعیض و روحیه اشرافی گری مسئولان دیده می شود که جمنا با حضور خیل عظیم مردمی در پی حل آن با تفکر انقلابی برآمده است.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با اشاره به روحیه انقلابی مدیران در دوران دفاع مقدس گفت: در زمان جنگ مسؤولان با روحیه انقلابی به حل مسائل پرداخته و فرقی بین مدیر و مردم نبود؛ بر این اساس ناکارآمد بودن بدنه دولت به دلیل اشرافی گری از اهم مسائلی است که امروز مردم انقلابی را دوباره به صیانت از ارزش های انقلاب فراخوانده است./837/ 302/ص

ارسال نظرات