۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۴۸۵۸۱۲
رییس ستاد انتخابات کشور خبر داد؛

برگزاری الکترونیکی انتخابات شوراها در 10 هزار شعبه

رییس ستاد انتخابات کشور گفت: 35 هزار صندوق الکترونیکی قابلیت شمارش، اخذ رای و خواندن آرا را دارد و از 65 هزار شعبه اخذ رای در انتخابات شورای شهر ده هزار شعبه آن به صورت الکترونیک برگزار خواهد شد.
احمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی اصغر احمدی رییس ستاد انتخابات کشور، امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به انتخابات الکترونیک، گفت: در وزارت کشور اقدامات لازم برای برگزاری انتخابات الکترونیک فراهم شده است.

وی افزود: 25 فرآیند در جریان انتخابات سال گذشته پیش بینی شده بود که چهارده مورد آن قبل از اخذ روز رای‌گیری تماما الکترونیکی و چهار فرآیند روز اخذ رای، سه فرآیند بعد از اخذ رای‌گیری و چهار فرآیند برای بخش پشتیبانی الکترونیکی در نظر گرفته شده است.

احمدی بیان داشت: در انتخابات الکترونیک آن چه مورد توجه قرار گرفته این است که هر کس وارد شعبه شود با ارائه شناسنامه و کدملی اطلاعات او وارد کامپوتر شده و مشخص می‌شود او در شعب دیگر رای داده است یا نه.

وی تصریح کرد: 35 هزار صندوق الکترونیکی قابلیت شمارش، اخذ رای و خواندن آرا را دارد که تعداد چهار الی پنج هزار عدد آن را برای مواجهه با اشکالات احتمالی رزرو کردیم و از 65 هزار شعبه اخذ رای در انتخابات شورای شهر ده هزار شعبه آن به صورت الکترونیک برگزار خواهد شد درباره این موضوع پیشنهاداتی را به شورای نگهبان اعلام کردیم که اگر موافقت کنند انتخابات ریاست جمهوری نیز به همین صورت برگزار می‌شود؛ وزارت کشور آمادگی برگزاری انتخابات الکترونیکی برای هردو انتخابات را دارد.

احمدی درباره جبهه تازه تاسیس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، تصریح کرد: اگر براساس قانون احزابی که دارای پروانه هستند اعلام کنند که جبهه تشکیل داده‌اند، همین که به دبیرخانه کمیسیون احزاب اطلاع دهند کافی است و نیازی به کسب مجوز ندارند اما اگر اطلاع ندهند فعالیت آنها غیر قانونی به شمار می‌رود؛ احزابی که شناسنامه معتبر دارند می‌توانند فعالیت داشته باشند و ما هیچ مشکلی با آنها نداریم./807/پ202/ص

ارسال نظرات