۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۴۸۷۰۴۷
امام جمعه اصفهان:

نتیجه کار فرهنگی رویش روحیه‌ انقلابی در جوانان است

امام جمعه اصفهان گفت: رویش روحیه‌ انقلابی در نسل امروز بسیار خوب بوده است، چرا که جوانان بسیار علاقه دارند تا در جبهه‌های مقاومت و دفاع از حریم اهل بیت(ع) در سوریه شرکت کنند.
آيت الله طباطبايي،نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان پیش از ظهر امروز در دیدار مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان و معاونان که به مناسبت روز بزرگداشت شهدا انجام شد، با اشاره به فرهنگ ایثار و شهادت، گفت: بزرگداشت شهدا از اهمیت بسیاری برخوردار است و در روحیه افراد جامعه تأثیر بسیار دارد.

وی افزود: زمانی که مشاهده می‌کنیم جوانان امروزی برای شرکت در عرصه‌های مقابله با استکبار و شرکت در جبهه‌های مقاومت در صف ایستاده‌اند بسیار امیدوار می‌شویم که وجود این روحیه در جوانان امروزی حاصل زنده نگه نداشتن یاد شهدا در این کشور است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان تصریح کرد: متولی زنده نگه‌داشتن یاد شهدا در ایران، ارگان بنیاد شهید است که از ابتدای تشکیل آن تا به امروز اقدامات بسیار شایسته‌ای در این حوزه صورت گرفته است.

وی تأکید کرد: به اعتقاد بنده، همان‌طور که یاد عاشورا در محرم و صفر زنده می‌شود تا حد کمی از این اتفاق هم در حوزه شهدا در ایران اتفاق افتاده است چرا که یاد شهدا روحیه‌های بسیار خوبی از مقاومت را در جوانان و نسل امروزی به وجود آورده است.

آیت الله طباطبایی‌نژاد با اشاره به داستان‌های اعزام جوانان برای شرکت در جبهه‌های مقاومت و شهدای مدافعان حرم، بیان کرد: رویش روحیه‌های انقلابی در نسل امروزی بسیار خوب بوده است چرا که جوانان بسیار علاقه دارند تا در جبهه‌های مقاومت دفاع از حریم اهل بیت(ع) در سوریه شرکت کنند.

وی ادامه داد: انفاق با ایثار بسیار فرق می‌کند، چرا که در ایثار، فرد از همه چیز خود می‌گذرد تا مردم زندگی بهتری داشته باشند.

امام جمعه اصفهان با اشاره به اینکه مؤمنان واقعی ایثارگران هستند، گفت: جانبازان کمتر از شهدا نیستند و باید با فعالیت‌ها و اقدامات شایسته از این قشر محافظت کرد.

وی افزود: ساختن جایگاه ویژه برای معلولان به ویژه معلولان دفاع مقدس بسیار مهم است و این افراد باید بهترین زندگی‌ها را داشته باشند و لازم است تا آسایشگاه‌هایی با تمام تجهیزات و با استفاده از هنرهای اصیل اصفهانی، برای جانبازان و معلولان بسازیم.

آیت الله طباطبایی‌نژاد اضافه کرد: لازم است تا حداقل حدود 250 سوئیت مجهز برای آسایشگاه جانبازان در اختیار بنیاد شهید قرار بگیرد چرا که جانبازان و معلولان به جایگاه و آسایشگاهی بزرگ‌تر نیازمندند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه همه امنیتی که در کشور حاکم است به خاطر شهدا، جانبازان و ایثارگران دفاع مقدس است، خاطرنشان کرد: بحث اشتغال فرزندان شاهد بسیار مهم است و تا به حال هم فعالیت‌های خوبی در این خصوص انجام گرفته اما نباید سعی شود تا تمام این فرزندان در ادارات مشغول به کار شوند بلکه شغلهای دیگر هم برای آنها فراهم شود.

وی ادامه داد: اگر بتوان با تعاونی و راه های دیگر شغل‌های آزاد برای مشغول به کار شدن فرزندان شاهد در جامعه ایجاد کرد، بسیار بهتر از استخدام در ادارات است که برای این امر می‌توان از خیرین مشغول در این عرصه استفاده کرد.

آیت الله طباطبایی‌نژاد اظهار کرد: این فرهنگ جا افتاده در کشور که مردم فکر می‌کنند با گرفتن لیسانس باید حتماً پشت یک میز بنشینند، یک فرهنگ و نگرشی غلط است.

وی در پایان با تأکید بر اینکه باید شغل‌های جدید ایجاد کنیم، عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی به معنای این است که خود فرد شغل ایجاد و مشغول به کار شود و برای مباحث اقتصادی درون‌نگر باشد./939/201/ب2

ارسال نظرات