۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۴۸۷۶۱۶
آیت الله سیفی مازندرانی:

پیرو ولی فقیه را باید در عمل شناخت/ دم زدن از رهبری و خلاف آن عمل کردن نفاق است

استاد حوزه با بیان این که پیرو ولی فقیه را باید در میدان عمل شناخت، اظهار داشت: دم زدن از رهبری و خلاف آن عمل کردن نفاق است.
آیت الله سیفی مازندرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله علی اکبر سیفی مازندرانی استاد حوزه علمیه قم در جلسه درس اخلاق خود با اشاره به حکمت هایی از امام علی(ع) گفت: انسان باید به آنچه که می گوید عمل کند نه این که شعار بدهد اما در میدان، اهل اقدام و عمل نباشد.

وی افزود: انسان نباید چیزی را که خودش انجام نمی دهد برای فریب و نصیحت مردم بیان کند، در آیات قرآن کریم هم بر این مسأله که در روایت حضرت آمده تأکید شده است، در روایت دیگر آمده افرادی در مقام بیان و شعار عدل را خوب توصیف می کنند اما در زمان عمل به گونه ای دیگر ظاهر می شوند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که گاهی انسان در عرصه سیاست دچار شعارزدگی می شود، اظهار داشت: نتیجه سیاست منهای دین نفاق است، سیاسی کاری عین نفاق است؛ اگر دین نباشد که ماهیت سیاست را برای بشریت تبیین کرده و سیاست مشروع را امضا کند، سیاست فی نفسه به معنای نفاق و دورویی است یک مدیر و کارگزار حکومت اسلامی نباید در عرصه سیاست شعار دهد.

وی در ادامه با اشاره به سیاست های منافقانه و مستکبرانه آمریکا ادامه داد: یک احتمال دجالی که در روایات آمده آمریکا است، دجالی که در روایات آمده یک چشم در پیشانی دارد فقط بدان معنا نیست که انسانی با چنین اوصافی باشد، مدیر حکومت اسلامی نباید مثل آمریکا عمل کند، دجال به معنای دغل است و متمثل در نفاق و دورویی می شود.

آیت الله سیفی مازندرانی ابراز داشت: آمریکا همه حقایق عالم را به شوخی گرفته و همه ارزش ها را بازیچه سیاست خود قرار می دهد، اگر آمریکا حرف از حق، ارزش، عدالت و انسانیت می زند حربه و بازیچه ای است که می خواهد مطامع سیاسی خود را پیاده کند.

وی عنوان کرد: مستکبران در صحبت های خود حرف از عدالت و انسانیت را به بهترین وجه بیان می کنند  اما در مرحله اجرا کاملا بر خلاف عمل می کنند؛ در نظام جمهوری اسلامی مسؤولی در سخنرانی ها دم از رهبری می زند اما باتوجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب که فرمودند مذاکره با آمریکا بی نتیجه و سم مهلک است در مقام عمل حتی یک بار این فرمایش را تصدیق نمی کند بلکه مذاکره با آمریکا را افتخار و مظهر تمدن می داند.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: اگر مسؤول در نظام جمهوری اسلامی اینگونه عمل کند که در مقام گفتار از رهبری بگوید اما در مقام عمل خط و مشی او 180 درجه مخالفت داشته باشد قابل قبول نیست، در مقام سخن توصیف اما در عمل خلاف می کنند.

وی اضافه کرد: در سخنرانی ها و نوشته ها از منشور حقوق شهروندی می گویند اما در مقام عمل شخصی فقط به دلیل مدیریت، به بیت المال دست اندازی می کند، آیا بر اساس شرع می شود یک مدیر چندین برابر مردم برای خود حقوق قرار دهد؟ این مسائل که ارزش های نظام به شمار می رود باید در مقام عمل مورد ارزیابی قرار گیرد.

آیت الله سیفی مازندرانی با بیان این که باید دید که با ارزش عزت و اقتدار مسلمین چگونه برخورد می کنند، گفت: مذاکره ای که سبب شود سرنوشت خود را به دست سران استکبار دهید و در سایه آن مستکبران تعدی و تجاوز داشته باشد مورد قبول شرع اسلام نیست.

وی افزود: ، هم اینک دشمن قانون مذاکره ای که نوشته شده را بهانه می کند و انواع تحریم ها را انجام می دهد، مستکبران حق این که جمهوری اسلامی موشک های دفاعی داشته باشد و از خود در برابر دیگران دفاع کنند را هم قائل نیستند و نفی می کنند، اگر ارزش ها را در گفتار بگوییم و انجام ندهیم فایده ای ندارد؛ این که بخواهیم عزت و اقتدار خود را با مذاکره ای معامله کنیم بر خلاف عزت جمهوری اسلامی است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که آنچه ولی امر مسلمین دستور می دهد بر اساس موازین شرع است و خط قرمز به شمار می رود، اظهار داشت: اگر کسی در عمل ملتزم به ولایت فقیه نباشد و فقط شعار دهد آیا می تواند در خط ولایت فقیه باشد؟ پیرو ولی فقیه را باید در میدان عمل شناخت، و الا فقیهی هست که کتاب ولایت فقیه نوشته اما در برابر ولی امر خود گستاخی و طغیان می کند.

وی ادامه داد: اگر برای این که مردم خوشحال شوند یا از ما عصبانی نباشند شعار بدهیم طرفدار ولایت هستیم یک نوع نفاق است، در عمل باید اثبات کرد که آیا روش و منش ها از خط قرمزهای انقلاب و شرع تجاوز می کند یا خیر./1323/ 202/ص

ارسال نظرات