۰۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۳
کد خبر: ۴۸۸۶۹۴
آيت الله نمازي تأكيد كرد؛

ضرورت راه اندازی پروازهای عتبات عاليات از فرودگاه كاشان

نماينده ولي فقيه در كاشان با اشاره به فعال شدن پروازهاي مشهد و كيش از فرودگاه كاشان و بالعكس، بر ضرورت پروازهاي بين المللي از جمله پروازهاي عتبات عاليات و اعزام حجاج از فرودگاه كاشان كاشان تأكيد كرد.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي، سه شنبه شب در ديدار هيأت امناي فرودگاه كاشان با اشاره به اينكه فرودگاه كاشان امروز جايگاه خودش را پيدا كرده است، گفت: يكي از مؤلفه هاي توسعه و پيشرفت هر منطقه داشتن فرودگاه است و فرودگاه كاشان نيز يك گام به سوي توسعه و پبشرفت كاشان است.

وي افزود: با وحدت رويه و حُسن مديريتي كه در مجموعه شهرستان كاشان براي فعاليتهاي فرودگاه كاشان است، مردم شهرستان كاشان مي توانند از ظرفيت فرودگاه براي مسافرت به مشهد و در آينده به عتبات عاليات و حج استفاده كنند.

آيت الله نمازي با اشاره به فاصله بيش از 200 كيلومتري كاشان و شهرهاي شمال استان اصفهان با فرودگاه هاي تهران و اصفهان، اظهار داشت: فرودگاه كاشان به عنوان نزديكترين فرودگاه به شهرهاي اقماري كاشان و شهرهاي شمال استان اصفهان، ظرفيت خوبي براي مسافرت هاي هوايي مردم كاشان و شهرهاي اقماري آن است.

وی از شهرستان كاشان به عنوان قطب اقتصادي و گردشگري كشور نام برد و عنوان كرد: فرودگاه كاشان مي تواند در زمينه پروازهاي تجاري، توريستي و زيارتي فعال شود كه اين امر مستلزم استفاده از ظرفيتهاي اقتصادي، تاريخي و مذهبي زيارتي شهرستان است.

آيت الله نمازي در ادامه بر معرفي ظرفيت هاي زيارتي كاشان تأكيد كرد و يادآور شد: يكي از ظرفيت هاي زيارتي كاشان كه به عنوان ميراث جهانی ناملموس ايران به ثبت يونسکو رسيده است مراسم سنتي مذهبي قاليشويان مشهد اردهال در دومين جمعه از مهرماه است كه با معرفي اين مراسم، زائران زيادي براي حضور در اين مراسم از ظرفيتهاي پروازي فرودگاه كاشان مي توانند بهره مند شوند.

نماینده مجلس خبرگان رهبري با تقدير از شهردار كاشان براي آماده سازي فرودگاه كاشان، گفت: آماده سازي فرودگاه كاشان از سوی شهردار با تمام مشكلات و انتقادهايي كه پيرامون آن بود انجام و با انجام پروازهاي كاشان و مشهد و در ادامه پروازهاي كيش رسما افتتاح شد، اما براي تداوم و ادامه فعاليت فرودگاه كاشان بايد بار مسؤوليت از دوش شهرداري كاشان برداشته شود تا شهرداري بتواند به وظايف و كارهايي كه بر عهده دارد برسد.

در ادامه سيد جواد ساداتي نژاد نماينده مردم كاشان و آران و بيدگل در مجلس نيز گفت: در حالي كه خيلي از مسؤولاني كه وظايفي بر عهده دارند از زير بار مسؤوليت شانه خالي مي كنند اما شهرداري كاشان شانه خود را زير بار وظايفي كه بر عهده اش نبوده گذاشته است و اين اقدام شهرداري قابل تقدير است.

به گفته وي، فرودگاه كاشان امروز از گردونه اوليه استقرار عبور كرده و در پايان دوره مخالفان و رقيبان خود قرار دارد و بايد به فكر توسعه فرودگاه كاشان بود.

وي از چشم انداز و نقشه راه به عنوان لازمه توسعه فرودگاه كاشان نام برد و عنوان كرد: در چشم انداز فرودگاه كاشان بايد ديد نقش شهرداري در استمرار ادامه راه چه خواهد بود.

ساداتي نژاد با تقدير از خدمات شهردار در راه اندازي فرودگاه كاشان خاطرنشان كرد: كار شهردار و شهرداري كاشان در تهيه زيرساخت هاي فرودگاه كاشان فوق العاده مهم و قابل تقدير است، اما براي ادامه كار بايد برنامه ريزي شود كه شهرداري كاشان همچنان ادامه كار را در فرودگاه كاشان داشته باشد و يا بايد كمك كنيم تا شهرداري از حوزه فعاليتهاي فرودگاه كاشان خارج شود و فرودگاه به بخش خصوصي واگذار شود و يا اينكه در ادامه كار به دولت و شركت هاي فرودگاهي سپرده شود كه اين كار، كار مهم و فوق العاده اي است.

عضو كميسيون آموزش مجلس خاطرنشان كرد: فرودگاه كاشان با فعاليتهاي منظم خود امروز از انتقادها و نقدهاي اوليه گذشته و به سرعت در  مسير پيشرفت و توسعه قرار گرفته است و براي پيشرفت و توسعه خود نيازمند چشم انداز و نقشه راه براي آينده است.

ساداتي نژاد يادآور شد: داشتن فرودگاه براي شهر ثروتمندي مانند كاشان به عنوان يك آورده و براي چشم انداز آينده يك ضرورت است و آنچه وظيفه هيأت امناي فرودگاه است؛ تقدير از فعاليتهاي اجرايي در حوزه اجرا است.

عضو كميسيون مجلس تأكيد كرد: براي برطرف شدن ضعف ها همه بايد كمك كنيم زيرا امكان ندارد بدون هم پوشاني در حوزه مديريت شهري به موفقيت برسيم. 

حميد رضا مومنيان فرماندار ويژه كاشان نيز با تقدير و تجليل از زحمات شهردار كاشان در راه اندازي فرودگاه كاشان و خدمات دهي شهرداري كاشان به فرودگاه، بر نگهداري و پاسداري از اين ظرفيت مهم در شهرستان كاشان تأكيد كرد.

وي اظهار داشت: براي ايجاد مرزهايي فرودگاه كاشان مكاتباتي انجام شده است كه با موافقت آن، مرز هوايي براي پروازهاي عتبات عاليات از فرودگاه كاشان به عنوان پروازهاي بين المللي فراهم خواهد شد.

مومنيان، قرارداد پروازي فرودگاه كاشان با يك ايرلاين ‹‹ايرتور›› را در توسعه فرودگاه كاشان و خدمات با كيفيت تر مناسب ندانست و افزود: قرار داد با چندين ايرلاين مي تواند در توسعه و كيفيت پروازها از فرودگاه كاشان نقش مهمي داشته باشد.

فرماندار ويژه كاشان از پشتوانه مردمي و نظم و انضباط در پروازها به عنوان يكي از نقاط قوت فرودگاه كاشان نام برد و اظهار داشت: فرودگاه كاشان افزون بر خدمات مسافري مي تواند به عنوان يك فرودگاه معتبر در استان اصفهان در كنار فرودگاه شهيد بهشتي در زمينه پدافند عامل نقش داشته باشد.

مومنيان با اشاره به اينكه افزون بر مردم كاشان، مردم شهرهاي اقماري همجوار كاشان حتي مردم قم می توانند از فرودگاه كاشان به عنوان نزديكترين فرودگاه و دسترسي آسان استفاده كنند، گفت: تعداد پروازهاي فرودگاه كاشان هرچه بيشتر باشد در توسعه فرودگاه كاشان مي تواند نقش بسزايي داشته باشد.

وي در ادامه با تقدير و تجليل از زحمات شهردار كاشان در راه اندازي فرودگاه كاشان و خدمات دهي شهرداري كاشان به فرودگاه، بر نگهداري و پاسداري از اين ظرفيت مهم در شهرستان كاشان تأكيد كرد.

لازم به ذكر است، فرودگاه كاشان پنجشنبه 13 خردادماه سال 1395 با پرواز مشهد به كاشان و با حضور مسؤولان شهرستان كاشان رسما افتتاح و به بهره برداري رسيد و در ادامه پروازهاي كاشان به كيش به پروازهاي فرودگاه كاشان اضافه شد./201/1307/ب1

ارسال نظرات