۱۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۴۸۸۹۵۲
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

مسؤولان از شعار عبور کنند/ اقتصاد مقاومتی نیازمند اقدام عملی است

امام جمعه شهرکرد گفت: باید از شعار دادن در مورد نامگذاری سالها عبور کنیم و به صورت عملی برای تحقق خواسته های رهبری وارد میدان عمل شویم.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرکرد که به میزبانی مصلای بزرگ امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، با تبریک سال جدید و حلول ماه پربرکت رجب، استفاده از فرصتهای کلیدی این ماه را ضروری دانست و گفت: به یقین شرط ضیافت پروردگار و مهمان لایق خدا شدن در ماه رمضان بهره گیری از ماه رجب و شعبان است.

وی با تأکید بر اینکه کسی که ماه رجب و شعبان را به غفلت بگذراند نمی تواند میهمان لایقی برای خدا در ماه ضیافت باشد، افزود: ماه رجب ماه روزه، استغفار و توبه، ذکر و ماه توجه جدی به خدای تبارک و تعالی داشتن است که باید از فرصتهای آن نهایت بهره را ببریم.

امام جمعه شهرکرد در ادامه برگزاری مراسم اعتکاف در ماه رجب و حضور در این مراسم نورانی را یک رسالت عمومی دانست و اظهار کرد: به یقین نقش مراسم اعتکاف در نشر معارف دینی و الهی و قرار گرفتن جوانان در صراط مستقیم غیرقابل انکار است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام در ادامه به نامگذاری امسال از سوی رهبر فرزانه انقلاب به عنوان «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» اشاره کرد و افزود: به یقین پاسخگویی به ولی امر و نائب بر حق امام زمان(عج) با حرکت عملی در مسیر تحقق شعار سال صورت می گیرد و این وظیفه همگانی است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه باید از شعار دادن در مورد نامگذاری سالها عبور کنیم و به صورت عملی در جهت تحقق خواسته های رهبری وارد میدان عمل شویم، تصریح کرد: باید برای رونق تولید داخلی با همه توان وارد میدان شویم و بدانیم تولید هم تنها در زمینه صنعت نیست بلکه باید در زمینه فکر، علم، جامعه سالم، خانه سالم، فرزند سالم، زرع و کشاورزی مطلوب مولدهای خوبی باشیم.

وی با تأکید بر اینکه نباید بگذاریم تولید داخلی مورد بی اعتنایی و بی مهری قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: پاسخگویی به ندای ولی امر این است که امسال هر چه می توانیم تولید داخلی مصرف کنیم و گرایش به تولید داخلی داشته باشیم و در همه امور به سمت تولیدات داخلی روی بیاوریم و در این بین هم مردم و هم مسؤولان تکلیف شرعی دارند.

امام جمعه شهرکرد با تشریح وظیفه مردم و مسؤولان در راستای تحقق شعار سال تصریح کرد: دولت موظف است همه هم و غم خود را به سمت حمایت از تولید داخلی معطوف کند و به فکر ایجاد اشتغال باشد؛ مردم نیز باید مصرف کالاهای بومی و داخلی را مهمترین اولویت خود قرار دهند هر چند که کیفیت این کالاها از تولیدات خارجی هم پایین تر باشد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام در ادامه به مسأله مهم انتخابات و حضور همگانی در پای صندوقهای رأی اشاره کرد و افزود: لازم است در خروجی انتخابات آینده نقش آفرین باشیم تا انسانهای کارآمد روی کار بیایند، در انتخابات شوراها نگاه‌های قومیتی، فامیلی، قبیله‌ای را دخیل نکنیم.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری به ویژگی‌ هایی چون انقلابی بودن، کاری بودن، متعهد بودن و... برای پست ریاست ‌جمهوری اشاره کرد و گفت: نباید در انتخابات نگاه سیاسی و حزبی داشته باشیم چراکه این نگاه آفت جامعه است.

وی توجه به وحدت ملی را ضروری دانست و بیان کرد: به یقین وحدت ملی حول نگاه ولایت ‌مدارانه محقق می ‌شود.

امام جمعه شهرکرد در ادامه به در پیش بودن روز 12 فروردین و تقارن این روز مهم با سالروز شهادت امام هادی(ع) اشاره کرد و افزود: خروجی 12 فروردین شکل گیری نظام اسلامی و حکومت اسلامی است و این همان چیزی بود که امام هادی(ع) برای آن جهاد کرد.

وی صیانت از نظام اسلامی را یک رسالت عمومی بیان کرد و ادامه داد: به یقین انقلاب به ذات خود عیبی ندارد و اگر نقصی وجود دارد، در انقلابی بودن ما است؛ انقلاب اسلامی ایران نور بود و 12 فروردین نور انقلاب محقق شد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در پایان با اشاره به درپیش بودن روز 13 فروردین ماه، روز طبیعت اظهار کرد: باید بکوشیم طبیعت گردیمان همراه با بینش در آیات الهی باشد و بر ایمان توحیدیمان بیفزاید./201/9457/ب1

ارسال نظرات