۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۴۹۰۰۵۸
آیت الله اشرفی شاهرودی:

مقدم داشتن دیگران بر خود از نشانه های محسنین است

استاد سطح عالی حوزه علمیه با برشمردن نشانه های محسنین، گفت: مقدم داشتن دیگران برخود، قرض دادن به دیگران و یاری ناتوانان از ویژگی های محسنین است.
آیت الله اشرفی شاهرودی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله مصطفی اشرفی شاهرودی استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان پس از نماز ظهر امروز در مسجد گوهرشاد حرم مطهر رضوی گفت: امام صادق(ع) در روایتی با اشاره به داستان حضرت یوسف(ع) در قرآن نشانه هایی را در تعریف محسنین بیان فرمودند. توسعه مجلس جهت نشستن و هم کلام شدن با دیگران و مقدم نداشتن خود بر آنها از نخستین نشانه های محسنین است که حضرت یوسف(ع) در زندان بدان عمل می کرد.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قرض دادن به نیازمندان را دومین ویژگی محسنین ذکر کرد و افزود: در روایات فرموده اند که قرض دادن پانزده مرتبه و صدقه دادن 10 مرتبه ثواب دارد اما متاسفانه امروزه افراد ترجیح می دهند به جای قرض دادن پول خود را در مؤسسات و تعاونی ها بگذارند تا از این وسیله سود کسب کنند.

آیت الله اشرفی در ادامه با اشاره به سومین ویژگی محسنین افزود: کمک به افراد ضعیف از دیگر ویژگی های محسنین است و این یاری رساندن به دیگران فقط مالی نیست. رفع نیاز های عاطفی، جسمی و حتی عیادت از بیماران و برطرف کردن غم دیگران از جمله این یاری رسانیدن ها است./204/933/ب1

ارسال نظرات