۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۰
کد خبر: ۴۹۲۰۰۴
حجت الاسلام والمسلمین غرویان:

در صورت تایید صلاحیت تا آخرین لحظه انتخابات می مانم

استاد حوزه علمیه قم از آمادگی خود برای حضورش در رقابت‌های انتخاباتی خبر داد و، گفت: در صورت تایید صلاحیت تا آخرین لحظات هستم؛ مشورت‌هایی نیز با مشاورینی دارم که تا روز انتخابات چگونه این حرکت را جلو ببریم.
حجت الاسلام و المسلمین غرویان

حجت الاسلام والمسلمین محسن غرویان، استاد حوزه علمیه قم با اشاره به نام نویسی اش در دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، گفت: 40 سال است در حوزه علمیه هستم، فلسفه را در محضر آیت الله جوادی آملی و فقه را در محضر فقها، مجتهدین و مراجع بزرگوار گذرانده‌ام، در حال حاضر هم الهیات شفاء تدریس می کنم، با اشاره به تجربه علمی که در حوزه و دانشگاه بدست آورده‌ام تصمیم گرفتم تا در این دوره ریاست جمهوری نام نویسی کنم.

البته می دانید که سیاست یعنی تدبیر امورات جامعه، در حکمت عملی است، این گونه مباحث نیز در الهیات، طبیعیات و ریاضیات بحث می شود و ما نیز در حکمت عملی اخلاق، تدبیر منزل و سیاست مُدُن را تدریس می‌کنیم؛ این سیاست مُدُن امورات کلان جامعه است؛ بنابراین ریاست جمهوری الان مدیریت کلان جامعه را شامل می شود. از این رو فلسفه من را به مسأله پذیرش مسئولیت ریاست جمهوری رساند، یعنی با علم و دانشی که بدست آورده ام من را به اینجا رساند که باید وارد مسئولیت‌های کلان در جامعه شوم.

ریاست جمهوری نیز شأنی از شئون کلان سیاسی جامعه است و  دومین مقام بعد از رهبر معظم انقلاب به شمار می رود، به نظرم ورود به عرصه ریاست جمهوری در ادامه علم و دانش حوزوی است که ما کسب می‌کنیم، یعنی باید وارد این مسئولیت‌ها شویم.

شعار بنده در انتخابات ریاست جمهوری؛ علم، عقلانیت و اخلاق است؛ زیرا این سه عنصر، اصل است و باید از این‌ها در جامعه استفاده کرد.

این استاد حوزه علمیه قم  در پاسخ به سئوالی مبنی بر حضورش در عرصه تبلیغات انتخاباتی در صورت تایید صلاحیت شدن، گفت: بینی و بین الله الان نمی‌توانم جواب دهم، نه اینکه جوابی داشته باشم و نخواهم به شما بگویم بلکه اصلاً نمی‌دانم که این نقشه شطرنج در این صحنه انتخابات چطور بازی خواهد شد.

 باید در روزهای آینده ببینیم کدام یک از کاندیداها کنار می‌روند یا باقی می مانند، من ایده‌ و اندیشه اعتدال دارم و از آن هم کوتاه نمی‌آیم، یعنی برای فکر و ایده‌های خودم ارزش قائل هستم، آمده‌ام و می‌خواهم ببینم چه نقشه‌ای باید بازی کنم و انجام دهم که اندیشه‌های مورد نظر من به بهترین نحو باقی بماند.

حجت الاسلام والمسلمین غرویان در تحلیلی عجیب گفت: خیلی راحت بگویم اگر شب انتخابات مثلاً آقای دکتر روحانی را مانند شهید باهنر و شهید رجایی ، شهید کردند، باید کاندیدای پوششی هم باشد.

برای هر گروهی بالاخره در این صحنه ممکن است هر اتفاقی بیافتد و شما باید یک رفتار خاصی در شرایطی خاص انجام دهید، بنابراین تا آخرین لحظات هستم که ببینم چه می‌خواهد بشود، اینکه چطور آن تصمیم نهایی را بگیرم واقعاً نمی‌دانم ولی مشورت‌هایی با مشاورینی دارم که تا روز انتخابات چگونه این حرکت را جلو ببریم./836/ ۳۰۱/ص

گفتنی است، مشروح این گفت وگو به زودی در خبرگزاری رسا منتشر می شود.

ارسال نظرات