۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
کد خبر: ۴۹۲۲۶۶
مشاور خانواده:

روابط دختر و پسر قبل از ازدواج به بهانه شناخت طرفین آسیب زا است

کارشناس و مشاوره خانواده به بررسی آسیب های ازدواج های امروزی در قالب روابط دختر و پسر قبل از ازدواج به بهانه شناخت طرفین پرداخت و گفت: وابستگی مهمترین آسیبی است که فرصت سوء استفاده های جنسی را فراهم می سازد.
۲۹فروردین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام داوودی نژاد، کارشناس و مشاور خانواده شامگاه سه شنبه 29 فروردین در سلسله همایش های چیستی، چرایی و چگونگی ازدواج که در دانشگاه امام رضا (ع) برگزار شد، گفت: دلایل ازدواج جوانان در شرایط حاضر متفاوت است.

نویسنده کتاب های ازدواج و خانواده افزود: برخی به صورت اجباری سنتی و یا اجباری مدرن با دلایلی غیر منطقی ازدواج می کنند که نتیجه آنها در بیشتر موارد ازدواج های نامناسب است.

وی با بیان اینکه مهمترین دلیل ازدواج باید محبت باشد، اظهار کرد: در روابط زناشویی این محبت باید در قالب دلبستگی باشد که از قلب به عقل می رسد و این بر خلاف وابستگی است که از زمان به قلب می رسد.

این کارشناس مذهبی درباره عوامل پایداری و ثبات زندگی زناشویی اظهار کرد: ملاک زیبایی نباید در سطح بالاترین ملاک ها قرار بگیرد که مانع توجه به تفکرات و شخصیت طرف مقابل بشود چرا که جهان بینی و نگرش افراد در زندگی زناشویی حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه ازدواج به دلیل ارضای طبیعی غریزه جنسی توهین آمیزترین ملاک برای موضوع است، تصریح کرد: برخی فکر می کنند که با ازدواج می توانند غریزه جنسی را مدیریت کنند و از طرفی هر وقت این موضوع به تأخیر می افتد به راحتی به سمت گناه می روند.

وی ادامه داد: اجرای سنت پیامبر(ص)، خودسازی، بقای نسل، بهداشت روانی، رشد و تکامل و داشتن فرزند از جمله دیگر اهداف ازدواج است که بعد از به دست آوردن محبت و آرامش در زندگی زناشویی  حاصل می شود.

حجت الاسلام داوودی نژاد درادامه به بررسی آسیب های ازدواج های امروزی در قالب روابط دختر و پسر قبل از ازدواج به بهانه شناخت طرفین پرداخت و گفت: وابستگی مهمترین آسیبی است که فرصت سوء استفاده های جنسی را فراهم می سازد.

وی در قسمت دوم این همایش در قالب نشست پرسش و پاسخ درباره علت بی میل شدن مردان به ازدواج گفت: ترس اقتصادی نخستین دلیل این امر است، شکست در خانواده و تعمیم دادن این موضوع و فرصت داشتن برای معصیت و گناه از طریق نامشروع از مهمترین علت ها است.

نویسنده کتاب های ازدواج و خانواده در پاسخ به پرسش دیگر درباره ملاک های اسلام برای ازدواج درباره مردان گفت: اخلاق، دینداری و امانت داری جزء مهمترین ملاک ها است که مرد امانتدار با همسرش عادلانه رفتار می کند و نسبت به او ظلم نمی کند./۲۰۲/۹۳۴/ب۱

ارسال نظرات