۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۲
کد خبر: ۴۹۳۹۵۷

تولید بیش از ۱۴۰ نرم افزار علمی و پژوهشی در مرکز تحقیقات علوم اسلامی نور

مدیر نمایشگاه های داخلی مرکز تحقیقات علوم اسلامی نور از تولید و انتشار بیش از ۱۴۰ نرم افزار علمی و پژوهشی در این مرکز خبرداد.
سید مرتضی سجادی مدیر نمایشگاه های داخلی مرکز تحقیقات علوم اسلامی نور

سید مرتضی سجادی مدیر نمایشگاه های داخلی مرکز تحقیقات علوم اسلامی نور در حاشیه مراسم اختتامیه مسابقات بین المللی قرآن کریم طلاب جهان اسلام در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، این مرکز را بزرگ ترین تولید کننده نرم افزارهای اسلامی دانست و اظهار داشت: مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی با عنایت رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای در سال ۱۳۶۸ تأسیس شده است.

وی​ اشاعه فرهنگ غنی اسلام را هدف اصلی این مرکز دانست و گفت: البته تسهیل دستیابی به منابع و متون اصیل دینی و سرعت بخشیدن به امر کاوش و پژوهش در حوزه علوم اسلامی با بهره گیری از فناوری اطلاعات و به کارگیری امکانات رایانه ای برای ارائه معارف حقّه اهل بیت(ع) به جهانیان در شکل و قالب جدید، از دیگر اهداف مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی شمرده شده است.

سجادی افزود: مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی تا کنون توانسته با استفاده از کادری مجرب و متخصص در زمینه علوم اسلامی و دانش رایانه، نرم افزارهای متعددی را در موضوعات مختلف اسلامی تولید و در اختیار جامعه علمی و پژوهشی داخل و خارج از کشور قرار دهد.

وی با اشاره به دیگر خدمات مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلام، ابراز داشت: راه اندازی پایگاه های اینترنتی به منظور انتشار اطلاعات و منابع گرانسنگ اسلامی با قابلیت های متنوع، تأسیس بانک های اطلاعات منابع اسلامی در مراکز حساس علمی و فرهنگی، برپایی نمایشگاه های اطلاع رسانی سراسری و حضور پیوسته در مجامع اطلاع رسانی جهانی جهت عرضه منابع اسلامی دیجیتالی، از دیگر خدمات این مرکز  در مسیر عرضه و تبلیغ علوم و معارف اهل بیت(ع) به شمار می رود.

مدیر نمایشگاه های داخلی مرکز تحقیقات علوم اسلامی نور نصب و راه اندازی سریع و آسان نرم افزارهای نور در مؤسسات فرهنگی و مراکز علمی و پژوهشی را از جمله ویژگی های نرم افزارهای تحت شبکه نور دانست و خاطرنشان کرد: تا کنون بیش از 50 نرم افزار در موضوعات علمی و دینی حوزوی از این مرکز منتشر شده که از این میان می توان به جامع تفاسیر نور3 اشاره کرد که تنها در این نرم افزار متن 572 عنوان کتاب در دوهزار و 413 جلد در زمینه تفسیر و ترجمه قرآن کریم و 15 دوره ترتیل کامل قرآن کریم و 159 قرائت مجلسی در آن بارگذاری شده است.

وی ادامه داد: تا به امروز بیش از 20 نرم افزار در مورد شخصیت های بزرگ حوزوی نیز تولید و منتشر شده است که آثار و زندگی نامه این بزرگان را در بردارد و همچنین بیش از 70 نرم افزار نیز به صورت مشارکتی با مراکز علمی و پژوهشی دیگر تولید و راهی جامعه علمی کشور شده است./1330/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات