۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۴۹۳۹۶۷
عصر امروز؛

چهل و پنجمين مراسم سالگرد ارتحال آیت الله کوهستانی برگزار می شود

چهل و پنجمين مراسم سالگرد ارتحال آیت الله کوهستانی عصر امروز در کوهستان بهشهر برگزار می شود.
آیت الله کوهستانی 

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در بهشهر، همزمان با ايام ماه مبارك رجب، مراسم سالگرد ارتحال عالم ربانی، آیت الله حاج شیخ محمد کوهستانی، والده مركمه و بزرگداشت داماد مكرم ايشان آیت الله حاج شیخ محمد فاضل استرآبادی(ره) معروف به حاج آقا فاضل، تولیت حوزه علمیه فیضیه مازندران برگزار می شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمداسماعيل كوهستاني، فرزند عالم ربانی، آیت الله حاج شیخ محمد کوهستانی و مدير حوزه علميه آيت الله كوهستاني در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري رسا در بهشهر افزود: این مراسم امروز هفتم اردیبهشت از ساعت 16 تا 19 عصر در تکیه شهدای روستای کوهستان برگزار می شود.

وي از همه مؤمنان، عالمان، فرهيختگان و علاقه‌مندان به مقام شامخ علم و فقاهت در اين مراسم دعوت كرد.

گذري بر زندگي آيت الله كوهستاني

آیت الله محمد کوهستانی مازندرانی از علمای برجسته مازندران، فقیه بزرگ، حکیم فرزانه و عارف وارسته‌ای بود که سراسر عمر با برکتشش را در مسیر تهذیب و تزکیه نفس سپری کرد و با تأسیس حوزه علوم دینی شاگردان بسیاری تربیت کرد که هرکدام امروز در جایگاه های مختلف کشوری و لشگری سکان دار هستند.

آیت‌الله محمد کوهستانی پس از تحصیل در ایران به قصد ادامه کسب فیض، به نجف اشرف سفر کرده و در آنجا نزد بزرگانی چون آیت‌الله شیخ محمدحسین نائینی، آیت‌الله سیدابوالحسن اصفهانی و آیت‌الله ضیاء‌الدین عراقی به تحصیل و کسب فیض مشغول بودند و مهم ترین مسأله برای ایشان براساس وصف علما و روحانیت خدامحوری در زندگی و دل بریدگی از دنیا بود.

آیت‌اللّه کوهستانی در سایه حمایت‌های پدری پارسا و وارسته، حضرت آیت‌ الله حاج شیخ محمدمهدی کوهستانی و دامان پر مهر مادری با ایمان، پاکدامن، خردمند و با کفایت رشد یافت و در هشت سالگی از نعمت وجود پدر محروم شد.

وی در زمان پهلوی اول به تأسیس حوزه علمیه در زادگاهش کوهستان مبادرت ورزید و آیت‌الله شیخ ابوالحسن ایازی، آیت‌الله شیخ عبدالله نظری، آیت‌الله شیخ حسین محمدی لائینی، آیت‌الله شیخ ابوالقاسم رحمانی خلیلی مازندرانی و آیت الله سیدتقی حسینی نصیری، و شهید هاشمی نژاد و بسیاری از بزرگان از شاگردان برجسته آیت الله کوهستانی به شمار می‌رود.

مرحوم آیت الله کوهستانی در سال های آخر عمر شریفشان به بیماری برونشیت مزمن و تنگی نفس مبتلا شدند که در فصل زمستان به علت سرما بیماری شدت پیدا می کرد و لازم بود تحت مراقبت ویژه پزشکان قرار گیرد.

پیوسته این کسالت در شدت و ضعف بود تا آن که در تاریخ هشتم شوال 1391 به پیشنهاد بعضی از ارادتمندان و با تفأل به قرآن کریم جهت توسل به ساحت مقدس حضرت معصومه علیها السلام به قم عزیمت نمودند و پس از معاینات اولیه در بیمارستان آیت الله العظمی گلپایگانی بستری گردیدند و تحت معالجه پزشکان متعهد قرار گرفتند.

باری با عنایت خداوند متعال و تلاش پزشکان همراه و بذل توجه آیت الله گلپایگانی و فرزند بزرگوارش، بهبودی کامل برای آقاجان  حاصل گردید و با کمال رضایت و خرسندی  به مازندران مراجعت نمودند.

پس از بازگشت به مازندران طبق صلاح دید پزشکان معالج به جهت آماده نبودن امکانات رفاهی منزل، ایشان را به بیمارستان « زارع » ساری انتقال دادند. در مدت بستری شدن علما و مردم شریف از طبقات مختلف از آقا عیادت به عمل می آوردند و از بهبودی حال آقا جان اظهار خوشحالی می کردند، تا آن که با مراقبت بی دریغ پزشکان زحمت کش مازندران پس از یک هفته معظم له با سلامتی کامل به کوهستان بازگشتند./۱۳۱۷/204/ب2

ارسال نظرات