۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۴۹۳۹۸۴
حجت الاسلام عباسی خبرداد؛

آزمون ورودی مقطع کارشناسی مؤسسه امام فردا برگزار می شود

مدیر بخش پذیرش مؤسسه امام خمینی(ره) از برگزاری آزمون ورودی این مؤسسه در مقطع کارشناسی خبرداد و گفت: این آزمون فردا جمعه هشتم اردیبهشت ماه از ساعت هشت تا ۱۱ صبح در قم و شیراز برگزار می شود.
مؤسسه امام

حجت الاسلام مهدی عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، از برگزاری آزمون ورودی مؤسسه امام خمینی(ره) در مقطع کارشناسی خبر داد.

وی اظهار داشت: مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) هرساله براساس مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین با نظارت سازمان سنجش آموزش کشور اقدام به برگزاری آزمون برای جذب دانشجو در مقطع کارشناسی از میان برادران و خواهران طلبه دارای مدرک سطح یک می کند.

مدیر بخش پذیرش مؤسسه امام خمینی(ره) با بیان این که دوره های آموزشی مؤسسه به صورت حضوری و نیمه حضوری برگزار می شود، ابراز داشت: خواهران در مقطع کارشناسی تنها می توانند در دوره نیمه حضوری شرکت کنند ولی برادران طلبه در این مقطع در هریک از دو دوره مجوز حضور دارند.

تحصیل بیش از هزار نفر در مؤسسه امام خمینی

وی افزود: این مؤسسه دوره های آموزشی معارف اسلامی را با 13 گرایش از جمله حقوق، ادیان، اقتصاد، فلسفه، کلام، مدیریت، روانشناسی، جامعه شناسی، علوم تربیتی و علوم قرآنی به طلاب و دانشجویان ارائه می دهد و هم کنون بیش از 750 نفر در مقطع کارشناسی، 200 نفر در مقطع ارشد و 150 نفر در مقطع دکتری در این مرکز علمی مشغول تحصیل هستند.

حجت الاسلام عباسی به فارغ التحصیلان مؤسسه امام خمینی(ره) اشاره کرد و یادآور شد: تا به امروز بیش از دوهزار و 300 نفر در مقطع کارشناسی، بیش از هزار و 100 نفر در مقطع ارشد و بیش از 160 نفر در مقطع دکتری از این مؤسسه فارغ التحصیل شده اند که البته آزمون پذیرش مقاطع ارشد و دکتری مؤسسه امام به صورت داخلی و از میان دانشجویان خود مؤسسه برگزار می شود.

وی در ادامه از برگزاری آزمون ورودی این مؤسسه در مقطع کارشناسی خبرداد و یادآور شد: در این آزمون که فردا جمعه هشتم اردیبهشت ماه از ساعت هشت تا 11 صبح برگزار می شود، بیش از دوهزار و 200 داوطلب شرکت می کنند و این آزمون در محل مؤسسه امام خمینی(ره) در دو شهر قم و شیراز برگزار می شود.

ضرایب مواد آزمون ورودی

مدیر بخش پذیرش مؤسسه امام خمینی(ره) افزود: منابع آزمون ورودی مقطع کارشناسی این مؤسسه نیز دروس سطح یک است که طلاب پشت سرگذاشته اند؛ دروس فقه و اصول با ضریب سه، دروس فلسفه، منطق و ادبیات عرب با ضریب دو و دروس زبان فارسی و زبان انگلیسی با ضریب یک محاسبه خواهد شد و از هرسه سؤال اشتباه یک نمره منفی نیز برای داوطلبان در نظر گرفته می شود.

وی با بیان این که دوهزار نفر در قم و 200 نفر در شیراز در این آزمون شرکت می کنند، خاطرنشان کرد: کسانی که از امتحان کتبی حداقل بتوانند 30 درصد نمره را به دست بیاورند به مصاحبه شفاهی دعوت می شوند و در صورت موفقیت در مصاحبه، ثبت نام آنها در مؤسسه شکل می گیرد و این عزیزان از مهرماه سال جاری می بایست در کلاس های مؤسسه حضور پیدا کنند./1330/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات