۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۴۹۴۳۳۹
آیت الله علما:

راه مقابله با مشکلات اقتصادی، احیای فرهنگ کار و تلاش است

آیت الله علما با اشاره به اهمیت فرهنگ کار و تلاش در دین مبین اسلام، گفت: باید فرهنگ کار و تلاش را در جامعه نهادینه کرد تا مشکلات اساسی کشور در زمینه اقتصاد و مسکن و اشتغال جوانان برطرف شود.
آیت الله علما آیت الله علما آیت الله علما آیت الله علما آیت الله علما آیت الله علما

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه ظهر امروز در نشست با نمایندگان کارگران و کارفرمایان استان با تبریک به مناسبت فرا رسیدن هفته کار و کارگر، ابراز داشت: دین مبین اسلام دین کار و تلاش و تکاپو است و سعادت دنیوی و اخروی انسان ها در گرو تلاش و کوشش است.

امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: خداوند متعال جهان هستی را به گونه ای آفریده است که موفقیت و عاقبت بخیری از آن کسانی است که دست از تلاش و کوشش بر نمی دارند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص)، خاطرنشان کرد: پیامبر گرامی اسلام(ص) کسب روزی حلال را از برترین عبادات می دانست، بنابراین مسلمان حقیقی همواره در تکاپو و تلاش و کار است.

وی در ادامه بیان داشت: امام علی(ع) در طول عمر پربرکت خویش هزاران حلقه چاه و قنات و نخلستان را احداث کرده و وقف اسلام کردند، بنابراین بزرگان دین نیز همواره به صورت عملی جایگاه والای کار و تلاش را به مسلمانان گوشزد می کردند.

آیت الله علما با اشاره به انتخاب شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب، یادآور شد: تأکید رهبر معظم انقلاب نامگذاری اقتصادی در طی 14 سال متوالی، بیانگر اهمیت توجه به مقوله اقتصاد و تلاش برای خودکفایی اقتصادی در کشور است.

امام جمعه کرمانشاه تأکید کرد: کشور ایران دارای ثروتهای طبیعی و خدادای بسیاری است که با مدیریت صحیح و با کار و تلاش بیشتر می توان از این ثروتهای الهی بهره مند شد و کشور را به پیشرفت و اقتدار بیشتر رساند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه افزود: استان کرمانشاه نیز از برکات الهی فراوانی برخوردار بوده و خوشبختانه نیروی انسانی توانمند و باانگیزه نیز در کشور وجود دارد، بنابراین باید فرهنگ کار و تلاش را در جامعه نهادینه کرد تا مشکلات اساسی کشور در زمینه اقتصاد و مسکن و اشتغال جوانان برطرف شود./857/202/ب2

ارسال نظرات