۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۴۹۵۳۲۸
مدیر حوزه علمیه امیرالمؤمنین شهرستان فامنین:

عمل به رهنمودهای رهبری راه حل مشکلات اقتصادی است

مدیر حوزه علمیه امیرالمؤمنین شهرستان فامنین گفت: در حال حاضر جامعه با مشکلات اقتصادی، کاهش اشتغال، شکاف طبقاتی و کاهش قدرت خرید مردم مواجه است و راه حل این معضلات عمل به رهنمودهای رهبری است.
دیدار مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی با مقام معظم رهبری

حجت الاسلام احمدعلی عبدی، مدیر حوزه علمیه امیرالمؤمنین(ع) شهرستان فامنین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، درباره راه حل مشکلات اقتصادی و معیشتی جامعه و خروج از رکود، گفت: رهبر معظم انقلاب شاخصه هایی را در بحث اقتصاد به صورت آرمانی مشخص کردند که می تواند راه حل مشکلات اقتصادی جامعه باشد، اما متأسفانه در بسیاری از موارد به آن ها عمل نمی شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر جامعه با مشکلات اقتصادی، معیشتی، کاهش اشتغال، شکاف طبقاتی و کاهش قدرت خرید مردم مواجه است و اگر مسؤولان و اقشار جامعه به مطالبات و رهنمودهای رهبری عمل کنند این مشکلات حل خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه امیرالمؤمنین(ع) شهرستان فامنین افزود: اثرات این گونه مشکلات از دید رهبر معظم انقلاب از بین رفتن اخلاق و نبود عفت و عصمت و ایجاد ناامیدی در جامعه است و می تواند ضربه بزرگی به بدنه جامعه وارد کند.

وی ابراز داشت: باید گفت که دولت غفلت هایی در این زمینه داشته است، مدیریت و سیاست های اقتصادی، بحث وارداتی که وجود دارد و اتکال اقتصاد کشور به نفت معضلاتی را در عرصه اقتصاد کشور به وجود آورده است.

حجت الاسلام عبدی با اشاره به وضعیت نظام بانکی کشور، گفت: واقعیت این است که بانک های کشور برخلاف نظر علما در بسیاری از زمینه ها همانند بانک های غربی عمل می کنند و توجهی به بانکداری اسلامی ندارند.

وی اظهار داشت: متأسفانه باید گفت در وضعیت کنونی بانک ها بسیاری از قوانین و مردم را دور می زنند و این موضوع در اقتصاد، اشتغال و تولید و زندگی مردم سطح پایین جامعه تأثیر بسیار منفی می گذارد.

مدیر حوزه علمیه امیرالمؤمنین(ع) فامنین درباره موانع کسب و کار در کشور، گفت: متأسفانه واردات محصولات خارجی که سود عده ای در آن است، سبب نابودی تولید داخلی شده است و خیلی از کارخانه ها و واحدهای تولیدی با کمتر از 20 درصد ظرفیت خود تولید می کنند.

وی در پایان گفت: دولت در برخی از این معضلات دخیل است و با سیاستگذاری ها و تبانی‌هایی که برخی از مسؤولان که پشت سر ولایت هم حرکت نمی کنند، ایجاد می کنند، سبب ایجاد شرایطی می شود که در سطح جامعه همه شاهد آن هستیم./۹۷۹/302/ب2

ارسال نظرات