۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۴۹۶۲۱۲
حجت الاسلام فقیهی:

فرهنگ انتخاب اصلح در جامعه ترویج شود

استاد حوزه علمیه بر ترویج فرهنگ انتخاب اصلح در جامعه تأکید کرد و گفت: باید کاندیدایی که در خط ولایت فقیه و پیاده کننده اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی باشد انتخاب شود.
انتخاب اصلح

حجت الاسلام محمدحسن فقیهی مقدس در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به اهمیت فرهنگ مقابله با دشمن عنوان کرد: یکی از موضوعاتی که باید در موضوعات فرهنگی و سیاسی مورد توجه قرار گیرد عدم اطمینان به دشمنان و مقابله با آنهاست.

وی افزود: باید متوجه این موضوع باشیم که دشمن هیچگاه به صلاح ما فکر نمی کند و به دنبال این است تا مردم را از فرهنگ دینی و قرآنی جدا سازند.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: لغزش و سازش با دشمن هیچ نفعی برای دنیا و  آخرت ما ندارد و در قرآن هم اشاره شده است که دشمنان هیچگاه به دنبال خیر رساندن به ما نیستند.

حجت الاسلام فقیهی مقدس اضافه کرد: ما باید این درس را از تاریخ بیاموزیم که دشمن همواره به دنبال ضربه زدن به ما بوده و هرجا به آنها اعتنا کرده ایم ضربه آن را خورده ایم.

وی تبعیت از خط و مشی ولایت را مهم‌ترین عامل در مقابله با دشمن دانست و خاطرنشان کرد: پایبندی به خط ولایت مهم‌ترین نقش را در مرزبندی با دشمن دارد و ما نه تنها در شعار که در عمل نیز باید تابع ولایت و در خط ولایت فقیه باشیم.

این کارشناس دینی اضافه کرد: چشم دوختن به بیگانگان یکی از آسیب های جدی در موضوعات فرهنگی و سیاسی است و مبارزه با استکبار و دشمن ستیزی باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه مطرح و تبیین شود.

حجت الاسلام فقیهی مقدس تأکید کرد: تأکید بر ظرفیت های داخلی کشور و توانمندی های بالقوه درونی باعث موضوعی است که بارها توسط رهبر انقلاب بیان شده است و ما به عنوان طلاب و روحانیان باید بر این موضوع متمرکز شده و این مسائل را تبیین و ترویج کنیم.

وی در ادامه ابراز کرد: اگر توانستیم از ظرفیت های داخلی خود استفاده کرد و باعث پیشرفت کشور شویم، به فرموده قرآن موجب عصبانیت دشمن خواهیم شد و همین موضوع باعث افزایش اقتدار و قدرت نظام خواهد شد.

حجت الاسلام فقیهی مقدس در پایان خاطرنشان کرد: باید فرهنگ انتخاب اصلح نیز در جامعه ترویج و کاندیدایی که در خط ولایت فقیه و پیاده کننده اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی باشد انتخاب شود تا درس عبرتی برای دشمن و عاملی برای دلگرمی دوستداران انقلاب و نام اسلامی شود./872/ت۳۰۲/ی

ارسال نظرات