۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۴۹۶۲۴۱
حجت الاسلام یوسفی مقدم؛

لزوم برنامه عملیاتی، اولین قدم برای ورود به عرصه انتخابات بر اساس آیات قرآن

رییس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن با بیان اینکه اولین قدم برای ورود به انتخابات داشتن برنامه و اندیشه صحیح است، گفت: این برنامه باید هم عملیاتی و هم اجرایی باشد تا کشور بتواند با این برنامه برای چهارسال در مسیر پیشرفت قرار بگیرد.
یوسفی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبستان، حجت الاسلام محمدصادق یوسفی مقدم، رئیس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن کریم با اشاره به ویژگی های انتخاب اصلح در نگاه قرآن گفت: بر اساس آیات قرآن کریم کسانی را که خداوند هدایت می کند، کسانی هستند که تمامی دیدگاه ها و اندیشه ها را دریافت می کنند و سپس با اندیشه و تعقل، بهترین و کاملترین مسیر و روش را انتخاب می کنند.

وی با بیان اینکه اولین قدم برای ورود به عرصه انتخابات برای افراد، داشتن برنامه و اندیشه صحیح است، خاطرنشان کرد: این برنامه می بایست هم عملیاتی و هم اجرایی باشد تا کشور بتواند با این برنامه برای یک دوره چهارساله در مسیر رشد و پیشرفت قرار بگیرد.

حجت الاسلام یوسفی مقدم با اشاره به لزوم برنامه منتخبان در حوزه های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی اظهار کرد: بحث ریاست جمهوری یک بحث فراگیر و جامع است و نباید تک بعدی و یک وجهی در این عرصه وارد شد.

رئیس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن کریم تقوا، صداقت و پاکدستی را از ویژگی های یک انتخاب اصلح دانست و بیان داشت: طبق آیه شریفه قرآن کریم «یَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَیَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ»، مسئولیت مردم در شرایط کنونی این است که، با دقت برنامه ها و اندیشه های کاندیداها را دریافت کنند و سپس با تعقل و تفکر، بهترین و کاملترین آن را انتخاب کنند؛ مردم درانتخابات باید با دید باز و دقیق و فارغ ازمسائل و موارد غیرمرتبط، به برنامه ها و دیدگاه ها توجه کنند، نه اشخاص و افراد؛ این افراد نیستند که جامعه را اداره می کنند، بلکه برنامه ها و اندیشه ها هستند که مسیر حرکت کشور را معین می کنند.

وی ادامه داد: ما براساس آیات شریف قرآن کریم، باید با کشورهای اسلامی، دارای روابط قوی و محکمی باشیم، داشتن رابطه محکم و قوی بین جوامع اسلامی، تکلیفی است که قرآن کریم بر دوش مسلمین قرار داده است، مسلمین باید با اتحاد و همبستگی، راه نفوذ بیگانگان را برخود ببندند؛ به عبارت کاملتر مسلمین می بایست در برابر بیگانگان «ید واحده» باشند.

حجت الاسلام یوسفی مقدم با بیان اینکه دیگر بینش سیاسی اسلامی در برابر بیگانگان نیز باید دارای چارچوب و منش مشخص و مدون فکری و عملی باشد، افزود: یعنی اگر دولت هایی هستند که اسلامی نیستند ولی با حکومت اسلامی مراودات مسالمت آمیز دارند، ما نیز باید در حفظ  این مراودات، کوشا و فعال باشیم.

رئیس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن کریم گفت: سیاست خارجی و بین المللی اسلامی براساس رفتار مسالمت آمیز و احترام متقابل و ارتباطات سازنده بنا نهاده شده است و این نکاتی است که تمامی امت اسلامی باید در جهت انجام آن کوشش کنند.

وی با بیان اینکه رویکرد جامعه اسلامی در برابر دشمنان نیز دارای چارچوب مشخصی است؛ تصریح کرد: جامعه اسلامی هرگاه مورد اهانت و یا تجاوزی قرار گیرد، می بایست تمام قد در برابر هجمه ها و دشمنی ها بایستد و دفاع در این زمینه واجبی است که بر عهده همه مسلمین واقع می شود.

حجت الاسلام یوسفی مقدم خاطرنشان کرد: قرآن کریم در آیه ای می فرماید:«وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّهٍ وَمِن رِباطِ الخَیلِ تُرهِبونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّکُم وَآخَرینَ مِن دونِهِم»، تماماً در باب وجوه جنگی و رزمی بکار نمی رود، بلکه این ازدیاد و تقویت قوا در وجوه دیگر مانند مراودات سیاسی و دیپلماتیکی نیز مورد نظر خواهد بود و جوامع اسلامی می بایست با قدرت و صلابت هر چه بیشتر در عرصه های سیاسی و بین المللی وارد شوند و از حقوق ملت های مسلمان دفاع کنند./۱۳۲۵//۱۰۲/خ

ارسال نظرات