۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۴۹۶۶۶۸
آیت الله مظاهری:

بهترین کار برای بطلان سحر، دعا خواندن و توسل به اهل بیت است

رییس حوزه علمیه اصفهان با بیان این که ساحران در دنیا و آخرت رسوا خواهند شد، گفت:سحر گناهی است که در سر حدّ کفر است، در دنیا و آخرت موجبات خواری و رسوایی افراد را فراهم می کند؛ سحر کردن برای رسیدن به منافع دنیا به نوعی حشر و نشر داشتن با شیطان محسوب می شود به همین سبب جزایش جهنم است.
آیت الله مظاهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت الله حسین مظاهری در جلسه تفسیر قرآن صبح امروز که در مسجد امیرمنان(ع) خیابان جی برگزار شد، گفت: هر انسان مدعی، علم سحر بلد نیست.

وی در ادامه تفسیر سوره بقره، آیه صد و دوم که می فرماید«وَاتَّبَعُوا مَا تَتْلُو الشَّیَاطِینُ  عَلَى مُلْکِ سُلَیْمَانَ وَمَا کَفَرَ سُلَیْمَانُ وَلَکِنَّ الشَّیَاطِینَ کَفَرُوا یُعَلِّمُونَ النَّاسَ السِّحْرَ وَمَا أُنْزِلَ عَلَى الْمَلَکَیْنِ بِبَابِلَ هَارُوتَ وَمَارُوتَ وَمَا یُعَلِّمَانِ مِنْ أَحَدٍ حَتَّى یَقُولا إِنَّمَا نَحْنُ فِتْنَةٌ فَلا تَکْفُرْ فَیَتَعَلَّمُونَ مِنْهُمَا مَا یُفَرِّقُونَ بِهِ بَیْنَ الْمَرْءِ وَزَوْجِهِ وَمَا هُمْ بِضَارِّینَ بِهِ مِنْ أَحَدٍ إِلا بِإِذْنِ اللَّهِ وَیَتَعَلَّمُونَ مَا یَضُرُّهُمْ وَلا یَنْفَعُهُمْ وَلَقَدْ عَلِمُوا لَمَنِ اشْتَرَاهُ مَا لَهُ فِی الآخِرَةِ مِنْ خَلاقٍ وَلَبِئْسَ مَا شَرَوْا بِهِ أَنْفُسَهُمْ لَوْ کَانُوا یَعْلَمُونَ» را تلاوت کرد و افزود: این آیه می فرماید، قوم بنی اسرائیل با ساحران همدست شده بودند و به واسطه این همدستی غوغایی به پا کرده بودند؛ همچنین در این آیه آمده است که ساحرانی که در راستای ایجاد آشوب در میان مردم از علم سحر استفاده می کنند، شیاطین انسی هستند.

حضرت آیت الله مظاهری ادامه داد: ساحران، به دروغ حضرت سلیمان(ع) را ساحر خطاب می کردند به همین سبب این آیه با چندین تأکید آن ها به عنوان کافر معرفی می کند؛ به استناد این آیه ساحرانی که به واسطه سحر زندگی مردم را با خطراتی مواجه می کنند، گناهشان در سر حد کفر است.

رییس حوزه علمیه اصفهان با توجه به منقولات تاریخی خاطرنشان کرد: جامعه زمان حضرت سلیمان(ع) به واسطه سحر و جادویی که ساحران انجام می دادند، رو به فساد حرکت می کرد، به همین سبب حضرت سلیمان(ع) دو نفر انسان بسیار قوی در علم سحر را در میان مردم گماشت تا به مردم علم سحر بیاموزند و مردم بتوانند سحرهایی که از طرف ساحران زندگی آن ها را مختل کرده است باطل کنند ولی عده ای از مردم از فرصت به دست آمده سوء استفاده کردند و ساحری را آموختند و قائله ایجاد شده را تشدید کردند.

استاد اخلاق حوزه علمیه ابراز کرد: ساحرانی که با علم سحر خود در میان زن و شوهرها تفرقه می اندازند به گناه بسیار بزرگی آلوده شده اند، گناهی که آن ها را در حدّ کفر از رسیدن به سعادت بازمی دارد.

وی با بیان این که قدرت الهی مافوق همه قدرت ها است، اذعان کرد: ساحران می توانند در کار مردم اختلال ایجاد کنند ولی این آیه با بیان این عبارت«وَمَا هُمْ بِضَارِّینَ بِهِ مِنْ أَحَدٍ إِلا بِإِذْنِ اللَّهِ» می فرماید، قدرت و اراده خداوند، مافوق همه اراده ها و قدرت ها است.

حضرت آیت الله مظاهری ادامه داد: جادویی که به سبب دنیا طلبی، برخی افراد را مسحور خودش کرده است، نهایتاً به جهنم ختم می شود؛ این جادوها را اگر انسان به طور جدی از خداوند درخواست بطلان آن ها را داشته باشد، می توان باطل کرد؛ به واسطه اُنس با قرآن و اهل بیت(ع) نیز می توان سحرها را باطل کرد.

رییس حوزه علمیه اصفهان با بیان این که ساحران دنیا طلب هرگز عاقبت به خیر نمی شوند، تبیین کرد: ساحرانی که به واسطه سحر به دنبال کسب دنیا هستند و تفرقه افکنی می کنند، تاریکی بسیار عجیبی وجودشان را فراگرفته است، البته این مسأله را تنها اهل دل متوجه می شوند ولی عاقبت به شر شدنشان را همگان ملاحظه خواهند کرد.

استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان این که ساحران در دنیا و آخرت رسوا خواهند شد، اذعان کرد: گناهی که در سر حدّ کفر است، در دنیا و آخرت موجبات خواری و رسوایی افراد را فراهم می کند؛ سحر کردن برای رسیدن به منافع دنیا به نوعی حشر و نشر داشتن با شیطان محسوب می شود به همین سبب جزایش تنها جهنم است.

وی ادامه داد: به دلیل این که دنیا فانی است و ساحران برای رسیدن به منافع دنیوی آخرتشان را فدا می کنند، قرآن می فرماید، دریافت پول برای سحر کردن دیگران یکی از بدترین خرید و فروش ها است.

حضرت آیت الله مظاهری با بیان این که هر کسی علم سحر بلد نیست، گفت: افراد زیادی هستند که ادعای ساحری دارند ولی هیچ چیز از علم سحر نمی دانند به همین سبب توصیه می کنم خودتان را در دام این افراد شیطان صفت نیندازید چرا که دعاهایی می خوانند که هیچ اثری ندارد و کاملاً بی نتیجه است.

رییس حوزه علمیه اصفهان در پایان با تأکید بر این که بهترین کارها برای رفع چشم زخم و سحر و جادو دعا خواندن و متوسل شدن به اهل بیت(ع) است، افزود: اگر ساحران از علمشان در راستای یاری رساندن به مردم به کار می گرفتند، دنیا آباد می شد و خداوند نیز آن ها را مأجور می کرد./867/۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات