۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۴۹۷۳۰۰
حجت الاسلام رضوی مهر:

نشست های مهدوی میان مذاهب و مکاتب جهان برگزار شود

عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین تفکر مهدویت را راه نجات مظلومان از ستم استکبار دانست و بر راه اندازی نشست های علمی میان مذاهب و مکاتب جهان تأکید کرد.
رضوی مهر

حجت الاسلام سیدجلال رضوی مهر در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با تبریک ولادت امام عصر(عج) عنوان کرد: امروز انقلاب اسلامی فرآیندی را به وجود آورده است تا نیمه شعبان جایگاه و منزلت اصلی خود را در میان ملت ها و بشریت ثابت کند.

وی افزود: نیمه شعبان حکایتی است که سرنوشت بشریت را رقم می زند و بزرگترین دستاورد اهداف خالق یکتا در جهان بینی توحیدی است.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: آنچه امروز در نیمه شعبان مورد نظر تمامی علمای مذاهب قرار می گیرد، عقلانیت مبتنی بر فطرت و شهود و باور باطنی است که ادراک از نیمه شعبان را در لایه های ارزشی عقاید دیگر ما به تصویر می کشد.

وی ادامه داد: اظهارات اخیر سبک مغزی مانند جانشین ولیعهد عربستان ثابت کرد که تفکر ضد مهدویت با افکار صهیونیزم در یک جبهه و اسلام مستضعفان و اسلام ناب محمدی که اسلام مهدویت واقعی است در جبهه دیگر، خط مقابله را لحظه به لحظه نزدیک تر می کند.

حجت الاسلام رضوی مهر با اشاره به ویژگی های منتظران ظهور خاطرنشان کرد: رعد و برق ظهور، آسمان افکار انسان های آزاده را مهیا و آماده می بیند و باید بدانیم رنج و زحمت کشتار مظلومان جز اندیشه مهدویت و قبول این حقیقت راه علاجی ندارد و از نشانه های منتظران واقعی نیمه شعبان عدالتخواهی، روحیه جهادی، فکر انقلابی و حرکتهای خدامحور است.

عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین اضافه کرد: امروز باید فرهنگ مهندسی شده بر اساس آرمان اسلامی در میان ملیت های مختلف ترویج شود و اگر ما می بینیم یک سرخپوست آمریکایی مستبصر شده و نخ دل خود را به محراب جمکران گره می زند و یا مشاهده می کنیم جوانی تحصیلکرده اروپایی بعد از رسیدن به بن بست فکری، تنها منفذ مسیر ارتقای اندیشه را قبه خضرای آرامش دهنده و بالنده و سعادت آفرین مهدویت می بیند و یا اینکه گمشدگان تاریخ از افراد بشر که در زندان های مخوف آمریکا و مزدوران منطقه ای آنان در بند هستند، راه چاره ای جز مهدویت نمی بینند نشان دهنده اهمیت موضوع مهدویت است.

وی در ادامه ابراز کرد: در صحنه های جهاد و مبارزه در سوریه، یمن، بحرین و حتی در میانمار، منجی بشریت را دوست، خیرخواه و ناجی حقیقت از ظلم، زر و زور و تزویر می دانند و این موضوع بسیار مهم است.

حجت الاسلام رضوی مهر در پایان خاطرنشان کرد: نیمه شعبان قصه بشریت نه تنها در جهان اسلام که جهان بشریت را به خود اختصاص داده است و نیاز است تا سلسله نشست هایی با علمای مسیحیت، یهود منهای صهیونیزم و سایر مکاتب برگزار شود.

وی گفت: شهر مقدس قم از جهت نگاه آرمانی به مهدویت و جمکران، دیگر یک شهر و یا استان در کنار سایر استانهای کشور نیست بلکه پایتخت تفکر جهان اسلام است./872/ت۳۰۲/ی

ارسال نظرات