۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۹
کد خبر: ۴۹۷۳۸۴
امام جمعه تبریز:

دشمن به دنبال حاکمیت غرب گرایان در کشور است

آیت الله مجتهد شبستری با بیان اینکه دشمن تمایل دارد تا مسؤولانی با تمایلات غربی بر سر کار بیایند، گفت: ملت ایران بیدار و هوشیار است و تحت تأثیر تبلغیات دشمن قرار نخواهند گرفت.
آیت الله مجتهد شبستری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درتبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری امروز در مراسم عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه تبریز که در مدرسه علمیه ولی‌عصر(عج) تبریز برگزار شد، با بیان اینکه حضرت ولی‌عصر (عج) احیاگر دین الهی و اسلام ناب محمدی است، گفت: حضرت حجت آورنده دینی جدید نیست.

وی با اشاره به وظایف منتظران حضرت در دوران غیبت کبری، ادامه داد: انتظار فرج به معنای دست روی دست گذاشتن نیست، بلکه حرکت رو به جلو برای بستر سازی ظهور امام زمان (عج) است، بنابراین انتظار به معنای ایجاد آمادگی و بستر سازی برای ظهور وجود مبارک امام عصر (عج) است.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران یک پدیده بزرگ در جهان بود که به وقوع پیوست و دشمنان اسلام را دچار بهت و حیرت کرد، گفت: این انقلاب بستر ساز ظهور است، بنابراین تلاش دشمنان به ویژه استکبار جهانی برای تضعیف انقلاب و حرکت‌های انقلابی است.

وی روحانیت و حوزه های علمیه را سربازان حضرت حجت در مبارزه با دشمنان اسلام و انقلاب دانست و افزود: در دوران انتظار وظیفه روحانیت بسیار برجسته و با اهمیت است، بنابراین تلبس به لباس روحانیت با عمل به وظایف انتظار، قرار گرفتن در مسیر بستر سازی ظهور است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به برخی اقدامات دین ستیزانه، ادامه داد: امضای بی سر وصدای سند ۲۰۳۰ یونسکو که دارای محتوای دین ستیزانه است جای تأسف دارد؛ در حالی این سند امضا شد که سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تدوین و ابلاغ شده است اما تا کنون عملیاتی نشده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات پیش روی ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، ابراز داشت: دشمن تمایل دارد تا مسؤولانی با تمایلات غربی بر سر کار بیایند تا روحیه دینداری و انقلابی جوانان را تضعیف کنند و به اعتقادات نسل جوان خدشه وارد کنند.

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع) حضور حداکثری در انتخابات را اولویت نخست دانست و ادامه داد: حضور گسترده مردم در انتخابات دشمن را مأیوس خواهد کرد، دشمن می خواهد مردم در صحنه نباشد و اگر باشند به کسانی رأی دهند که آنها می خواهند و این در حالی است که ملت ایران بیدار و هوشیار است.

وی با اشاره به وظایف سنگین روحانیت در صیانت از انقلاب و اسلام، افزود: طلاب باید علوم دینی را دقیق و عمیق مطالعه کنند، امروز دشمن به دنبال شبهه افکنی برای تضعیف انقلاب و اسلام است، بنابراین روحانیت برای مقابله با تضعیف حضور مردم در انتخابات از سوی دشمن با قدرت عمل کنند./۲۰۲/۸۵۴/ب۱

ارسال نظرات