۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۲
کد خبر: ۴۹۷۷۳۸
حجت الاسلام پناهیان:

مناظره ها تبدیل به تریبون اعلان ورشکستگی کشور شده است

حجت الاسلام پناهیان با بیان اینکه مناظره ها تبدیل به تریبون اعلان ورشکستگی کشور شده است، گفت: مسؤولان سیاسی که بلد نیستند از اقتدار جمهوری اسلامی ثروت تولید کنند به درد عرصه میدان سیاست نمی خورند.
حجت الاسلام پناهیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درمشهد، حجت الاسلام علیرضا پناهیان، سخنران و خطیب کشور در اجلاسیه شهدای دانشجو که با حضور خانواده های شهدای مدافع حرم عصر امرروز 23 اردیبهشت در دانشگاه آزاد مشهد برگزار شد، به تفاوت های مدیریت های دوران دفاع مقدس با مدیریت های امروزی پرداخت.

وی با اشاره به برگزاری مناظره های انتخاباتی، گفت: در حال حاضر ما در معرض انتخابات هستیم و باید به داوری در این مناظره ها بپردازیم.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه ما می خواهیم از شهدا کمک بگیریم، گفت: آیا می توان از دفاع مقدس برای انتخاب الهام گرفت؟ جنگ و دوران دفاع مقدس با چه نوع مدیریتی اداره شد؟ شهدا چطور جنگ را مدیریت کردند؟ تفاوت مدیریت در جنگ با مدیریت های امروز سازمانها و دستگاههای اجرایی چیست؟ چرا مدیریت شهدا در مدیریت کشوربه کار گرفته نشده است؟

وی با بیان اینکه  گر از شهدا استفاده نشود در واقع  پاسداشت آنها را انجام نداده ایم، اظهار کرد: شهدا را باید در متن زندگی خودمان جای دهیم اما امروز در عرصه مدیریت از فرهنگ دفاع مقدس فاصله گرفته ایم.

تکلیف محوری به جای امکان محوری در مدیریت دوران دفاع مقدس

این استاد حوزه و دانشگاه با برشمردن ویژگی های مهم مدیریت در دوران جنگ که منجر به موفقیت آن شد، گفت: همه کسانی که می خواستند در جنگ کاری انجام بدهند به تکلیف نگاه می کردند و به دنبال امکانات نبودند.

حجت الاسلام پناهیان ادامه داد: با همین الگوی تکلیف مداری شهدا توانستند با خلاقیت و در عین دارا بودن امکانات حداقلی، به نتایج و موفقیت های بسیاری دست پیدا کنند که بدون  کمترین هزینه ای  بود.

این استاد حوزه و دانشگاه با نقدی بر تکالیف قانونی که در دو سال اخیر نوشته شده است، تصریح کرد: برخی مسؤولان ادعا می کنند که امکانات وجود ندارد که تکالیف قانونی اجرا شود و باید در پاسخ این افراد اینگونه استدلال آورد که در دوران جنگ آیا رزمندگان گفتند که ما امکانات نداریم که از ناموس خودمان دفاع کنیم.

مدیران امروز آفیت طلب، تن پرور و تنبل هستند

وی با بیان اینکه ما از مدیریت دفاع مقدس فاصله گرفته ایم، اظهار کرد: مدیران امروز آفیت طلب، تن پرور و تنبل هستند که نمی توانند از حداقل ها، حداکثر بهره را ببرند که این همان مدیریت دوران دفاع مقدس است.

حجت الاسلام پناهیان با ابراز تأسف نسبت به این موضوع که انسانهای خوب روی مین رفتند، گفت: امروز چه کسانی را پشت میز گذاشته ایم  چرا که در دوران دفاع مقدس کسی به دنبال نان و پست و مقام برای خودش نبود.

وی با بیان اینکه اگر امروز مدیریت دوران دفاع مقدس در وزارتخانه ها حاکم نباشد، مشکلات کشور حل نخواهد شد، تصریح کرد: آیا کسانی که بویی از فرهنگ شهادت نبرده اند می توانند ادامه دهنده راه آنها باشند.

ما نیازمند مدیریت انقلابی در مقابل مدیریت آمریکایی هستیم

این سخنران و خطیب کشور گفت: در حال حاضر ما نیازمند مدیریت انقلابی در مقابل مدیریت آمریکایی هستیم چرا که مدیریت آمریکایی همان مدیریتی است که یک میلیارد ثروت باد آورده را می برد و فقط یک درصد پیشرفت ارائه می دهد.

وی با اشاره به بودجه های گزافی که برای وزارت ارشاد و وزارت اقتصاد بدون بازده به باد رفته است، تصریح کرد: ما در حال حاضر بزرگترین ارتش خاورمیانه را داریم و منطقه را گرفته ایم در حالی که این کار با حداقل هزینه انجام شده است.

حجت الاسلام پناهیان با بیان اینکه برخی سیاستمداران نادان می خواهند این ملت را فریب دهند، تصریح کرد: وقتی که مدیریت از نوع دفاع مقدسی صورت می گیرد موشک ساخته می شود و این درحالی است که  همین سیاستمداران فریبکار برای ساختن خودروی خود عاجز هستند.

وی افزود: باید مدیریت شهدا را به رخ آنها کشید و فقط به زیبایی های معنوی و اخلاقی شهدا نباید بسنده کرد و وقتی جنگ و دفاع مقدس جدی گرفته شود آن زمان این مدیریت انقلابی را می توان درک کرد.

 بیش از سه برابر شدن هزینه های تشریفاتی دولت یازدهم

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به هزینه های  حیف و میل شده  در دولت حاضر، گفت: هزینه های اتاق کار و دکوراسیون دفاتر ریاست جمهوری و استانداری ها سه برابر و نیم بیشتر از دولت های گذشته بوده است و در عین حال وقیحانه می پرسند پول یارانه ها و پول برای ایجاد شغل را از کجا بیاوریم؟

مدیریت به روش فرهنگ دفاع مقدس لیاقت می خواهد

وی با طرح این پرسش از مسؤولان که فرماندهان دوران دفاع مقدس چقدر حقوق می گرفتند که از هیچ، همه چیز می ساختند، تصریح کرد: مدیریت به روش فرهنگ دفاع مقدس لیاقت می خواهد که ما بعد از جنگ کمتر شاهد آن بوده ایم.

حجت الاسلام پناهیان با بیان اینکه امکانات امروز بیشتر از امکانات دوران دفاع مقدس است، تصریح کرد: دولت وقت در آن زمان برای دفاع مقدس امکانات نمی داد و رزمنده ها با حداقل امکانات جنگ را به پیش می بردند.

انقلابی گری به معنای مدیریت کارآمد داشتن است

وی با انتقاد از برخی که می گویند انقلابی گری یعنی شعاردادن، گفت: در واقع انقلابی گری به معنای مدیریت کارآمد داشتن است چرا که در این شرایط که استانداران و فرمانداران نمی توانند در استانها و شهرستانها کارآفرینی کنند بدین معنا است که بویی از فرهنگ جهادی نبرده اند و اهل جهاد نیستند.

برخی از مسؤولان به بهانه کمبود امکانات اداره کشور را فلج کرده اند

حجت الاسلام پناهیان با بیان اینکه سالهاست که برخی از مسؤولان به بهانه کمبود امکانات اداره کشور را فلج کرده اند، اظهارکرد: در مدیریت انقلابی نمی تواند و نمی شود جایی ندارد  و این افراد نباید وارد پست های مدیریتی کشور بشوند.

وی با بیان اینکه مناظره ها تبدیل به تریبون اعلان ورشکستگی کشور شده است، اظهار کرد: مسؤولان سیاسی که بلد نیستند از اقتدار جمهوری اسلامی ثروت تولید کنند به درد عرصه میدان سیاست نمی خورند.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: برخی می خواهند کشور را به سمت ورشکستگی ببرند و با دوقطبی ها و هیجانات کاذب اجازه ندهند که مدیریت نقد شود و باید این دروغها برملا شود چرا که این فریبکاریها در این جامعه سابقه دارد که در شرایطی به امام(ره) گفته شود که دیگر هیچکس برای جنگ به جبهه نمی آید در حالی که بسیاری از جوانان آماده جنگ بودند.

وی با بیان اینکه آنها می خواهند از نوع مدیریت آمریکایی که امکانات ده برابر و یک درصد کار انجام شود را در اداره کشور به کارگیرند، تصریح کرد: برخی خیالبافانه شعار می دهند و در توهم خودشان به سر می برند اما ما واقع بینانه صحبت می کنیم.

حجت الاسلام پناهیان با انتقاد از وضعیت فعلی کشور و فراوانی مشکلات در بخش های مختلف و محرومیت ها در روستاها و وضعیت آب و کشاورزی، گفت: بعد از سی سال هنوز نتوانسته ایم مشکل آب کشاورزی را حل کنیم.

باید هوشمندانه نمی توانیم را دور بیندازیم

وی با بیان اینکه وظیفه شرعی، انقلابی، میهنی و وطن دوستانه است که مدیریتی از جنس دفاع مقدس ایجاد کرد، گفت: باید هوشمندانه نمی توانیم را دور بیندازیم.

این استاد حوزه و دانشگاه درادامه به بیان راهکارهای مدیریت دفاع مقدسی و انقلابی در شرایط حاضر پرداخت و اظهارکرد: نباید حقوق مدیران زیاد باشد و اگر کسی دست درازی به بیت المال کرد صد برابر یک فرد معمولی مجازات شود.

وی با بیان اینکه در زمینه مجازات خلاف های مسؤولان قوانین جمهوری اسلامی ضعیف است، تصریح کرد: حضرت علی (ع) مسؤول مالی اهواز را به جرم دست درازی به بیت المال شکنجه کرد.

حجت الاسلام  پناهیان با بیان اینکه شهدا جنگ را مدیریت کردند و عرق ریختند، اظهارکرد: آنها جنگ را سازمان دهی انقلابی کردند چرا که  بدون آن نمی شد جنگ را اداره کرد./934/۲۰۱/ب2

ارسال نظرات