۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷
کد خبر: ۴۹۸۲۷۶
حجت الاسلام پناهیان:

دولت يازدهم با تدبير و اميد بيگانه بود/ دولتی می خواهیم که بیگانگان را سرجایشان بنشاند

استاد حوزه علمیه گفت: دولت توانست طمع بيگانگان را در مورد تسلط بر تصميم گيري ها ايجاد كند، در اصل اين دولت با تدبير و اميد بيگانه بود و بايد دولتی روي كار بيايد كه بيگانگان را سر جاي خود بنشاند.
حجت الاسلام پناهیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا، حجت الاسلام عليرضا پناهيان استاد حوزه و دانشگاه شامگاه دوشنبه در تجمع حاميان حجت الاسلام والمسلمین رئيسي كه در مسجد امام صادق(ع) برگزار شد با اشاره به اينكه تبليغ چهره به چهره يكي از شيوه هاي موثر تبليغ است، اظهار داشت: رسانه ما توان تبيين تمام معارف و منافع انقلابي را ندارد و بيش از اين نمي توان از آن انتظار داشت.

وي ادامه داد: صداوسيما بايد دولت وقت را هم در نظر بگيرد و نمي تواند همه چيز را بيان كند، از طرف ديگر رسانه هاي مجازي نيز پر از بزرگ نمايي يا كوچك نمايي است و نمي توان به آن اتكا كرد، پس در اين شرايط هيچ چيز به اندازه تبليغ چهره به چهره جوابگو نيست.

استاد حوزه علمیه يادآور شد: همانگونه كه قبل از انتخابات پيش بيني مي شد دولت فعلي در انتخابات از ابزار تخريبي تبليغاتي استفاده كرد، در اين ميان وقتي برخي نمايندگان مي خواهند با تیكه پراکنی كار خود را پيش ببرند و در مقابل آنها نبايد جواب داد و مصالح را بايد حفظ كرد.

حجت الاسلام پناهيان تاكيد كرد: اساسا فضاي مناظره ها براي رياست جمهوري مناسب نيست زيرا به جاي فضاي حقيقت گويي به فضاي تحقير و توهين تبديل شده است و بايد يك تغيير در اين برنامه شكل بگيرد، زيرا با اين رويه هركسي توان تخريب و تمسخر بيشتري داشته باشد آراء بيشتري جذب مي كند.

وي افزود: در اين شرايط اگر مديران لايقي كه توان تيكه اندازي ندارند حضور پيدا كنند نبايد به عنوان كانديد وارد شوند، در اين ميان نبايد به رسانه و فضاي مجازي اميد داشت و بايد به گفتگوی چهره به چهره روي آورد، اين كار سبب رفع شبهه، نقد و بررسي وضع موجود و اعلام برنامه مي شود.

استاد دانشگاه با بيان اينكه ریيس جمهور بايد كسي باشد كه همه بتوانند با او كار كنند، خاطرنشان كرد: رييس جمهور موفق كسي است كه تمام جناح ها با او سازگاري داشته باشند نه اينكه از او دوري كنند، اگر اينطور نشود رييس جمهور خود را تحت الشعاع يك جريان خاص قرار مي دهد، در انتخابات ٩٢ روحاني در ابتدا از اعتدال حرف مي زد و همه فكر مي كردند كه وی اصول گرايي با سخنان اصلاح طلبي بود و تصور بر اين بود كه او به دنبال ايجاد يك جبهه معتدل است، اما روند جوري جلو رفت كه سخنانش از اصلاح طلبان تند هم فراتر رفت.

حجت الاسلام پناهيان ابراز داشت: از نظر من كسي كه قاليباف را با بيست درصد آرا مورد توهين قرار مي دهد نمي تواند دولت خوبي را تشكيل دهد، البته روحاني به اين نتيجه رسيده است كه اقبال عمومي اش كم شده است، در تبريز اعلام كردند كه بايد راي بيش از ٥١ درصد باشد تا بتوانم كاري انجام دهم، اين موضوع نشان از ضعف او دارد.

وي در مورد حجت الاسلام والمسلمین رئيسي بيان كرد: رئيسي در مقابل تمام افرادي كه در جناح هاي مختلف حضور دارند مي تواند كار كند و در مناظرات هم نشان داد كه جناحي برخورد نمي كند، بنابراين وقتي چنين ويژگي در رئيسي وجود دارد بايد از او حمايت كرد، در واقع رييس جمهور بايد پدر جامعه باشد و رئيسي مي تواند اين نقش را ايفا كند، همانطور كه ديده شد تخريب ها در مناظرات بر روي وی تاثيري نگذاشت.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اينكه حضور رئيسي سبب ايجاد وفاق ملي مي شود تصريح كرد: مهم ترين ويژگي وی اين است كه نظر منفي را به خود جلب نمي كند و حضورش سبب ايجاد اميد در مردم مي شود، اما ويژگي كه از او در مناظرات پنهان ماند اين بود كه وي به همه مشكلات سازمان ها اشراف دارد زيرا سالها در بحث سازمان نظارت به طور مستقيم با ادارات مختلف در ارتباط بود.

حجت الاسلام پناهيان اضافه كرد: نيروی رئیسی در كنار قاليباف سبب هم افزايي مي شود و در اين صورت قدرت تغيير مسير زندگي را دارند و از اين رو جامعه با بركتي خواهيم داشت، چنانكه در گذشته چنين چيزي را در برخورد با برخي مسائل كه هنوز به خاطر زمان شاه باقي مانده است برطرف كردند.

وي در مورد سياست خارجي دولت تدبير و اميد گفت: اين دولت توانست طمع بيگانگان را در مورد تسلط بر تصميم گيري هاي مردم ايجاد كند، در اصل اين دولت با تدبير و اميد بيگانه بود، خارجي ها جز بدعهدي چه رفتاري با ما داشتند، پس دولتي بايد روي كار بيايد كه بيگانگان را بر سر جاي خود بنشاند و به آنها بفهماند كه دولت يعني مردم ايران، آنگاه مي بينيم كه برجام عملياتي مي شود و تازه امتيازات ديگر هم مي دهند، اما وقتي تعهدات آنها عملياتي نمي شود يعني ملت ما را ضعيف نشان داده اند.

استاد دانشگاه عنوان كرد: وقتي ترامپ تحريم هاي جديد را مطرح كرد هدف داشت اما به خاطر عدم ايجاد جو منفي منتشر نشد. اين يعني اينكه اگر دولت تغيير كند ممكن است شرايط براي آنها نيز متغير شود، زيرا ايران مي تواند خيلي از معادلات اقتصادي جهان و منطقه را تغيير دهد.

حجت الاسلام پناهيان در مورد ضرورت حضور پرشور طرفداران رئيسي در مصلي تهران، افزود: اين تجمع حكم ٩ دي قبل از فتنه را دارد، همه بر اين باورند كه رئيسي در تهران راي نمي آورد و تمام صدا مرتبط با روحاني است، پس حضور ما مي تواند اين توهم را ازبين ببرد، همچنين نبايد فراموش كرد كه بايد از زحمات قاليباف هم تشكر شود چون توهين هاي زيادي به وی وارد شد.

وي با بيان اينكه در عرصه سياست نبايد به راحتي توهين كرد اظهار كرد: بساط توهين بايد از انتخابات برداشته شود، در غير اين صورت از دوره بعد هركسي بيشتر طرف مقابل را تخريب كند برنده انتخابات است.

استاد حوزه علمیه يادآور شد: با انتخاب رئيسي يك مشكل بيست ساله در كشور ما مي تواند حل شود و آن هم از بين رفتن دو قطب اصلاح طلب و اصولگرا است، امام راحل در مورد انتخابات مي فرمايند "مسأله انتخابات يك امتحان الهي است كه گروه گرايان را از ظوابط گرايان ممتاز مي كند"، معناي اين جمله اين است كه ضوابط گرايان را انتخاب كنيد و از انتخاب گروهي و حزبي امتناع كنند.

حجت الاسلام پناهيان در رابطه با اينكه دولت يازدهم مشكلات را هميشه به گردن دولت قبل مي اندازد تصريح كرد: براي رفع مشكلات، چهارسال زمان كمي نيست، همچنين وقتي روحاني در مناظره حرف از صداقت و اخلاق خوب مي زند و اين درحالي است كه كنار نقاط ضعف بايد نكات مثبت هر دولت يا خادم مردم گفته شود.

وي در پايان گفت: اين روزها شنيده مي شود كه اختلاس گرهاي دولت قبل در ستاد انتخاباتي رئيسي هستند و حتي نام مرتضوي نيز آمده است كه بايد گفت ايشان جزء اين ستاد نيست./۸۱۶/پ201/ب1

ارسال نظرات