۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۳:۲۵
کد خبر: ۴۹۸۷۶۴
حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی مطرح کرد؛

وضعیت امروز کشور محصول سیاست‌های غلط دولت یازدهم است

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان اینکه آنچه امروز کشور به آن مبتلا است محصول سیاست‌های غلط این دولت است، افزود: من رقیب دولت نیستم بلکه مهم‌ترین رقیب این دولت عملکرد چهارساله آن است.
رئیسی در بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، چهارشنبه‌شب در سفر به مرکز خراسان شمالی در جمع حامیان و هواداران خود در بجنورد، با اشاره به اجتماع عظیم مردم این شهر در حمایت از دولت کار و کرامت، اظهار کرد: کسانی که شک دارد مردم برای چه کسی اجتماع می‌کنند، این جمعیت عظیم حامیان دولت کار و کرامت را در بجنورد ببینند.

وی خطاب به دولت‌مردان تدبیر و امید گفت: اگر حرف و خواست مردم را به‌خوبی نشنوید، روزی مجبور به شنیدن خواهید بود؛ اما آن روز دیگر برای شما دیر خواهد بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی تصریح کرد: آنچه رمز اقتدار و عزت ما بوده، مؤلفه مهم امنیت ملی کشور محسوب می‌شود و سایه جنگ را از کشور دور کرده است همین حضور مردم در صحنه است.

وی افزود: آدرس غلط به مردم ندهید، مردم می‌گویند فقر و بیکاری؛ اما شما حرف دیگری می‌زنید این در حالی است که امروز بیکاری زندگی‌ها را فلج کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی اضافه کرد: مردم می‌گویند چرا کارگاه‌ها و کارخانه‌ها یکی پس از دیگری تعطیل می‌شوند، چرا کارخانه‌ها با 50 درصد ظرفیت کار می‌کنند و چرا فساد اداری در کشور بیداد می‌کند؛ اما شما حرف دیگری می‌زنید.

دولت کار و کرامت بین مفسدان اقتصادی و حقوق مردم دیوار می‌کشد

وی خطاب به دولت‌مردان تدبیر و امید، اظهار کرد: شما می‌گویید ما می‌خواهیم بین مردم دیوار بکشیم؛ در حالی که ما قصد داریم دیوار بسیار بلندی بین مفسدان و چپاولگران و حقوق مردم ایجاد کنیم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: شما می‌گویید می‌خواهند مردم را به گذشته برگردانند؛ در حالی که ما می‌گوییم نه گذشته و نه تحمل وضع موجود بلکه تغییر به نفع مردم.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی ادامه داد: شما می‌گویید آزادی زنان، مگر آزادی را شما به مردم و زنان دادید؟ خدا زنان را آزاد کرده است آن وقت شما می‌گویید می‌خواهیم حق زنان را بدهیم.

وی با بیان اینکه حقوق شهروندی یک نوشته نیست بلکه آن است که بیکار کار داشته باشد، تصریح کرد: حقوق شهروندی آن است که بخش قابل‌توجهی از مردم خراسان شمالی تحت پوشش سازمان‌های حمایتی ازجمله کمیته امداد نباشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به اینکه حقوق شهروندی این است که زنان و دختران فرهیخته ما شغل باکرامت داشته باشند، اضافه کرد: حقوق شهروندی این است که اگر جوان و نخبه‌ای به دولت اعتراضی داشته باشد، با الفاظ تحقیرآمیز او را مورد شماتتت قرار ندهیم.

وی با بیان اینکه حقوق شهروندی این است که کارگر جلوی زن و بچه خود خجالت نکشد، افزود: ما می‌گوییم می‌خواهیم به سه دهک پایین جامعه و فقرا کمک کنیم تا مشکل خود را حل کنند؛ اما می‌گویند پول از کجا می‌آورید؟

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: شما قیمت بنزین، گاز، برق و آب را افزایش دادید، این پول‌ها کجا رفته است؟ در حالی که باید به سه دهک پایین جامعه تعلق یابد.

وی خاطرنشان کرد: خراسان شمالی می‌تواند قطب کشاورزی و تولید باشد؛ اما به دلیل آنکه در کشور فضای کسب و کار مناسبی وجود ندارد، جوانان فرهیخته ما به اتاق‌های فکر دیگر کشورها می‌روند.

ایجاد 400 هزار شغل در بخش آی تی

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: ما می‌خواهیم فضای مجازی را توسعه دهیم؛ زیرا درآمد برخی از کشورهای اطراف ما از آی تی به اندازه پول نفت ما است و تولید محتوا می‌کنند؛ این در حالی است که جوانان ما هم می‌توانند مانند جوانان هندوستان در فضای مجازی تولید محتوا کرده و نرم‌افزار تولید کنند.

وی با طرح این سؤال که چرا از این همه نیروی انسانی استفاده نمی‌شود، افزود: ما می‌توانیم 100 هزار شغل موجود در بخش آی تی کشور را به 400 هزار شغل برسانیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی اضافه کرد: دولت قبل مسکن مهر را ایجاد کرد؛ اما این دولت در این زمینه چه اقدامی انجام داد، در حالی که اگر یک اختلاس در کشور کم شود تمام مشکلات مسکن‌های مهر مرتفع می‌شود.

وی با بیان اینکه در کشور 11 میلیون جوان آماده ازدواج داریم، ادامه داد: الآن بیش از 500 هزار نفر در نوبت دریافت تسهیلات ازواج هستند چرا پرداخت نمی‌شود؟

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی خاطرنشان کرد: اگر تنها دو نفر از بدحساب‌های بانکی که به‌صورت میلیاردی وام گرفته‌اند معوقات خود را بازگردانند، تمام این 500 هزار جوان تسهیلات ازدواج خود را دریافت می‌کنند.

وی تصریح کرد: می‌گویید از کجا می‌خواهید به سه دهک پایین کمک کنید؟ مگر شما شب انتخابات نگفتید دریافتی مددجویان تحت پوشش سازمان‌های حمایتی را سه برابر می‌کنیم؟ شما که می‌گفتید پول نیست پس از کجا آوردید؟

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی اضافه کرد: شما یارانه افرادی را که قطع کرده بودید دوباره نزدیک انتخابات وصل کردید از کجا پول آوردید در صورتی که می‌گویید پول نیست.

وی گفت: اعلام کردید دهیاران شب انتخابات بیایند می‌خواهیم به هر کدام 10 میلیون تومان بدهیم، شما که می‌گفتید پول نداریم الآن از کجا آورده‌اید؟

نگاه تزئینی به اهل سنت و بانوان مشکلی را حل نمی‌کند

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نگاه به اهل سنت این است که اهل سنت جزء شهروندان درجه یک کشور هستند، اظهار کرد: ما اعلام کردیم نماد دولت کار و کرامت، کارت شناسایی ملی است؛ یعنی تمام تفاوت‌های قومی، قبیله‌ای، زبانی و غیره بی‌معنا می‌شود و 80 میلیون جمعیت کشور جزء این دولت هستند.

وی افزود: برادران اهل سنت می‌گویند چرا به ما نگاه تزئینی می‌شود و هرگاه نیاز دارند سراغ ما می‌آیند؟ چرا باید به زنان و دختران و اهل سنت نگاه تزئینی شود؟ این نگاه‌های تزئینی نمی‌تواند مشکل را حل کند.

این نامزد ریاست جمهوری دوره دوازدهم خطاب به دولتمردان یازدهم گفت: شما چقدر از وعده‌های خود به اهل سنت را عملی کردید؟ می‌گویید ما به اهل سنت کردستان اجازه آموزش زبان کردی را دادیم، این حق را شما ندادید خدا داده است و وظیفه دولت حمایت از زنان و قومیت‌ها و همه مردم است.

وی خطاب به دولت‌مردان، اظهار کرد: شما در این دو سه ماه با عناوین یارانه‌های مختلف کشمش، انگور و غیره چه اندازه پول خرج کردید؟ ما مخالف نیستیم ما معتقدیم باید از اول رسیدگی می‌شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی تصریح کرد: شما که می‌گفتید پول نیست پس چطور دارید شب انتخابات پول خرج می‌کنید؟ چرا به عقل و شعور مردم توهین می‌کنید؟

وی افزود: مردم پول را از شما می‌گیرند؛ اما فکر نکنید به آن کسی که شما فکر می‌کنید رأی می‌دهند!

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به دریافت 300 میلیارد تومان تسهیلات صفر درصد از سوی یک نفر، اظهار کرد: یک نفر به علت رفاقت 300 میلیارد تسهیلات صفر درصد گرفته و پول را در بانک گذاشته‌اند و سود گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه شما در کشور فساد تولید می‌کنید، تصریح کرد: رئیس دولت باید بیش از هر کس در جامعه روحیه ضدفساد داشته باشد و وزرا، استانداران و فرمانداران باید روحیه فسادستیزی داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی اضافه کرد: می‌گویند از کجا می‌خواهید یک‌میلیون شغل ایجاد کنید؟ ابتدا می‌گفتند نمی‌شود؛ اما در این چند روز بررسی کرده‌اند می‌گویند مثل اینکه ظاهراً می‌شود، مردم و جوانان را باور کنید.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: بهترین خدمت، خدمت در آستان علی بن موسی‌الرضا (ع) است؛ اما خدا می‌داند وقتی خانواده‌ای مراجعه می‌کند که دارای مدرک است و با اشک درخواست یک شغل می‌کند خجالت می‌کشم.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: خانواده‌ای را سر می‌زنم که پدر و مادر مریض هستند و تنها درآمد آنها یارانه است، من معتقدم می‌شود بسیاری از این مشکلات را حل کرد.

وی با بیان اینکه بسیاری از گره‌های کشور قابل گشودن است، افزود: شما ادعا می‌کنید که طرفدار هنر و هنرمندان هستند؛ ما معتقدم باید هنرمندان و فرهیختگان را حمایت کرد؛ اما نه به‌صورت شعاری، بلکه حمایت عملی لازم است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: چرا هنرمند فرهیخته ما در گوشه بیمارستان جان می‌دهد و کسی احوال او را نمی‌پرسد؟ چرا فردی از هنرمندان که از ما اعلام حمایت کرده جلسه او را لغو کرده‌اید؟ چرا رفتار دوگانه دارید.

وی اظهار کرد: من روی عقل مردم حساب می‌کنم؛ زیرا مردم اهل تشخیص هستند و دختران و پسران کشور ما می‌فهمند.

 

دولت فعلی توانایی نقد کردن چک برجام را ندارد

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان اینکه یکی از تحریم‌های موجود در کشور تحریم علمی است، افزود: یکی از آزادی‌هایی که باید از آن دفاع کنیم آزادی علمی و دانشجویی در کشور است.

وی خطاب به دولت‌مردان یازدهم گفت: مگر در قانون دولت هر سال موظف به ساخت 200 هزار مسکن روستایی در کشور نیست؟ آیا شما ایجاد کردید؟

این نامزد ریاست جمهوری با بیان اینکه شما برجام را پیش‌پرداخت کردید و قبل از انجام تعهدات آنها، تمام تعهدات خود را انجام دادید، اضافه کرد: برجام چکی است که باید نقد شود و این دولت با این دیپلماسی نمی‌تواند چک برجام را نقد کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی خاطرنشان کرد: 500 نفر از مردم این کشور در منا به شهادت رسیدند، رییس جمهور به سازمان ملل رفت و وزیر امور خارجه ملتمسانه درخواست می‌کرد؛ اما ما دیپلماسی ملتمسانه نمی‌خواهیم، دیپلماسی انقلابی را می‌خواهیم و درزمینهٔ فاجعه منا هم اگر نهیب رهبری نبود مشکل همچنان پابرجا بود.

وی تصریح کرد: کشور عراق دوست ما است چرا بازار ترکیه شده است؟ اگر دیپلماسی ما فعال بود باید الآن عراق بازار مصرف کالاهای ما بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی ادامه داد: از دولت‌مردان می‌پرسیم ما 15 کشور همسایه داریم با کدام یک مناسبات اقتصادی مناسبی داریم؟

وی با بیان اینکه آیا باید دولت دست خود را به جیب بازنشستگان کند؟ آن‌هم در حالی که صندوق‌های بازنشستگان مشکلات جدی دارد، افزود: یا از طرف دیگر دولت با افزایش نقدینگی دست خود را در جیب مردم کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به برخی سخنان حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی در تبلیغات انتخاباتی سال 92، اظهار کرد: مگر نگفتید ما به آمار نگاه نمی‌کنیم بلکه به جیب مردم و سفره مردم نگاه می‌کنیم؟ الآن سفره و جیب مردم چطور است؟ کوچک‌تر یا بزرگ‌تر شده است؟

وی ادامه داد: اگر قیمتی را نمی‌دانید به مغازه سر بزنید، بروید ببینید قیمت برنج، گوشت گوسفند، مرغ، حبوبات و صیفی‌جات از 41 تا 133 درصد بیشتر شده که این یعنی هزینه مردم دو برابر بیشتر شده است.

مشکل اصلی کشور کمبود مدیریت انقلابی و جهادی است

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی اضافه کرد: ما معتقدیم این کشور مشکل کمبود نقدینگی ندارد، مشکل ما کمبود خاک حاصلخیز نیست، آنچه کم داریم مدیریت انقلابی جهادی تحول‌آفرین اشتغال ساز است.

وی با بیان اینکه کشور با ثروتی و نیروی انسانی عظیمی که دارد می‌تواند مسأله اشتغال را رفع کند، اظهار کرد: مسکن یکی از صنایع پیشران است که سبب فعال شدن سایر صنایع می‌شود، این دولت مسکن مهر را کنار گذاشت و گفت برای مردم مسکن اجتماعی می‌سازد بگویید چند مسکن اجتماعی برای مردم درست کردید؟

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه ما برای رونق بخش مسکن احتیاج به هیچ کمک خارجی نداریم، افزود: از سوی دیگر می‌توانیم کشاورزی نوین و صنایع تکمیلی داشته باشیم.

وی ادامه داد: قریب 50 درصد تولید ناخالص ملی کشورهای اروپایی از طریق دریا است؛ در صورتی که درآمد ناخالص ملی ما از طریق دریا تنها دو درصد است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: 500 هزار میلیارد تومان را به افرادی که بدحساب بانکی بودند تسهیلات دادید، اگر این پول را به کارگاه‌ها، کارخانه‌ها و بخش تولید می‌دادید امروز کشور مشکلی نداشت.

وی با بیان اینکه آنچه امروز کشور به آن مبتلا است محصول سیاست‌های غلط این دولت است، گفت: شما می‌گویید نمی‌شود؛ اما ما می‌گوییم هم می‌خواهیم، هم می‌دانیم و هم می‌توانیم.

 

رقیب فقر، بیکاری، فساد اداری و ناکارآمدی در کشور هستم

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود با دفاع از رویکرد جدید آستان قدس رضوی، اظهار کرد: ما رویکرد مجموعه آستان قدس را عوض کردیم و بر اساس فرمان رهبری به سراغ محرومان می‌رویم.

وی ادامه داد: در این یک سال 110 قنات را لایروبی کردیم که نتیجه آن هزار شغل در خراسان شد، مجموعه‌ای برای زوج‌های دانشجو ساختیم و به سهم خودمان در مزرعه نمونه کشاورزی گلخانه‌ای را 10 برابر کردیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان اینکه با وجود این فرهیختگان و جوانان می‌شود مشکلات را رفع کرد، گفت: شما چهار سال دولت دستتان بود، اکنون باید به مردم جواب بدهید که این چهار سال چه‌کار کردید؟

وی تصریح کرد: من رقیب دولت نیستم؛ بلکه رقیب دولت عملکرد چهارساله او است و من رقیب فقر، بیکاری، فساد اداری و ناکارآمدی در کشور هستم.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان اینکه من فرای جناح‌ها هستم، افزود: خط‌کشی نکنید، ما فراجناحی هستیم، هر کس دغدغه مردم را داشته باشد، برای مردم دل بسوزاند و بخواهد سیاست کار شبانه‌روزی برای مردم را سرلوحه فعالیت خود قرار دهد می‌تواند در این کابینه و دولت فعال باشد، زن و مردم و شیعه و سنی هم ندارد.

وی با تأکید بر اینکه باید تحصیل‌کرده‌های ما متناسب با نیاز آن شهر تحصیل کنند، اضافه کرد: باید علم، اقتصاد و سیاست به‌عنوان سه‌ضلعی با هم پیوند داشته باشند، کار دانشگاه باید در ارتباط با اقتصاد باشد و سیاست خارجی ما هم در خدمت اولویت‌های کشور باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی با تأکید بر اینکه باید شرایط به نفع مردم تغییر کند، گفت: استقلال، امنیت، رفاه اجتماعی و فرهنگ مهم هستند و هیچ کدام نباید فدای دیگری شود.

وی ادامه داد: در خراسان شمالی که جمع فرهنگ‌ها است باید کرد و ترک و تات و ترکمن و فارس، همه احساس کنند که در دولت حضور دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی تصریح کرد: درزمینهٔ دیپلماسی هم ما معتقدیم دنیا 180 کشور دارد و بنای سیاست دولت کار و کرامت تعامل عزتمندانه به تمام کشورهای دنیا است.

وی افزود: اگر معنای دیپلماسی این است که به غربی‌ها بگویید در انتخابات هوای ما را داشته باشید ما این دیپلماسی را قبول نداریم، ما شیوه دیپلماسی که رونق اقتصادی کشور را افزایش داده و زمینه‌های ارتباط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی ما را با دنیا تقویت کند، قبول داریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: دولتمردان فعلی درزمینهٔ آلاینده‌ها و محیط زیست هم همت پیش‌بینی و پیشگیری و برخورد و متناسب را ندارند و در این راستا نباید تزیینی عمل شود بلکه عمل واقعی لازم است.

این نامزد ریاست جمهوری همچنین با اشاره به انصراف محمدباقر قالیباف، اظهار کرد: از آقای قالیباف، برادر مجاهد و فداکار قدردانی می‌کنم که در یک اقدام مجاهدانه و زمان شناسانه با نیازی که تشخیص داد اعلام موضع کرد، همچنین از مجاهد نستوه، مهندس میرسلیم هم تشکر می‌کنم./9314/۲۰۰/ص

ارسال نظرات