۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵
کد خبر: ۵۰۰۶۸۱
عضو خبرگان رهبری:

از نشانه‌های ایمان واقعی دوست داشتن دوستان خداوند است

اسماعیلی گفت: از نشانه‌های ایمان واقعی دوست داشتن خداوند به زبان و عمل و دوست داشتن دوستان او است.
اسماعیلی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبستان، محسن اسماعیلی عضو مجلس خبرگان رهبری، در جلسه شرح و تفسیر نهج‌البلاغه که در مجموعه فرهنگی شهدای هفت تیر برگزار شد، گفت: حضرت امیرمومنان علی(ع) در نامه 69 نهج‌البلاغه فرمودند: خدا را بزرگ شمارید و دوستداران او را دوست بدارید از غضب که لشکری از لشکریان شیطان است پرهیز کنید، از مرگی بترسید که وقتی بر شما نازل می‌شود از خداوند گریزان و به سوی دنیا شتابان باشید.

وی افزود: اگر انسان بر این دو فراز دقت و عمل کند عامل عاقبت به خیری او می‌شود و پس از یک عمر با گناهکاری و عشق به دنیای فانی با مرگ مواجه نمی‌شود.

اسماعیلی ادامه داد: امام در این فراز از سخنان خود به این امر اشاره دارند که ای انسان اگر می‌خواهی هنگام مرگ دنیا معشوق تو نباشد پس باید خدا را بزرگ شمرده و با دوستان خدا دوست باشی.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه مومنان حقیقی در سخن و عمل خداوند را بزرگ می‌شمارند، اظهار داشت: مومن واقعی نام خداوند را در نهایت ادب و احترام یاد می‌کند و این احترام قائل شدن او به صورت لسانی و عملی بروز و ظهور دارد.

رئیس هیئت تطبیق مصوبات دولت با قوانین مجلس با بیان اینکه انسان نام محبوب خود را به سبکی یاد نمی‌کند، ابراز کرد: احترام و حرمت قائل شدن برای خداوند یعنی انسان نام خداوند را بیهوده یاد نکند نظیر سوگند خوردن؛ و در عمل نیز از گناهان پرهیز کند.

اسماعیلی افزود: زمانی انسان خداوند را بزرگ خواهد شمرد که نسبت به او شناخت و معرفت داشته باشد آن هنگام است که در مقابل او حیا کرده و از گناه دوری می‌کند چراکه همواره کسی را که بزرگتر از او سراغ ندارد بر اعمال خود شاهد می‌بیند.

وی گفت: از نظر حکما در محبت واقعی انسان دایره محبت خود را شامل دوستان دوست خود نیز قرار می‌دهد و اینگونه نیست که انسان کسی را دوست بدارد اما نسبت به دوستان دوست خود بغض داشته باشد.

عضو حقوقدان شورای نگهبان افزود: بر همین اساس امیرمومنان علی(ع) می‌فرمایند خداوند را در مقابل چشمان خود عزیز و عظیم بدارید همچنین دوستان او را نیز عظیم و عزیز بدارید چراکه کامل نمی‌شود ایمان شخص مگر اینکه دوستان خدا را دوست بدارد که اگر چنین نباشد ایمان او ناقص است./۱۳۲۵//۱۰۲/خ

ارسال نظرات