۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲
کد خبر: ۵۰۱۲۲۴
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

ماه رمضان بهترین فرصت برای تغییر سبک زندگی به سمت حیات قرآنی است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: باید همه تلاش کنیم رزق و روزی ما در ماه رمضان تلاوت و انس با قرآن بوده و از این فرصت برای تغییر سبک زندگی خود به سمت حیات قرآنی بهره ببریم.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در یازدهمین نمایشگاه قرآن کریم استان، اظهار کرد: همه باید تلاش کنیم ماه رمضان آغازی برای ورود به محضر قرآن و حضور دائمی در کنار آموزه‌های این کتاب آسمانی باشد.

وی با بیان اینکه باید رزق و روزی ما در ماه رمضان انس و تلاوت قرآن و تدبر در معانی بلند آن باشد، ادامه داد: همچنین باید همه تلاش کنیم رزق و روزی ما در ماه رمضان تلاوت و انس با قرآن بوده و از این فرصت برای تغییر سبک زندگی خود به سمت حیات قرآنی بهره ببریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه رمضان ماه عبودیت و صفای دل از زنگار بدی‌ها است، خاطرنشان کرد: در واقع این ماه فرصت ذی‌قیمتی برای عبودیت و صفای دل از زنگار بدی‌ها و خالص شدن است.

وی با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان به بیان فضائل آن پرداخت و اضافه کرد: ماه رمضان ماه میهمانی خدا و بهار قرآن بوده و انسان می‌تواند با درک صحیح این موضوع، در پایان ماه ره‌توشه باارزشی برای خود فراهم آورد.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی افزود: با فرارسیدن این ایام بسیاری از گناهانی که به‌صورت عادت روزمره درآمده، با صرف فعل خواستن به فراموشی سپرده شده و این یکی از فضائل مهم ماه رمضان است که می‌توان با تمرین و ممارست این ارزش‌ها را در وجود خود نهادینه کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به شب‌های قدر، تصریح کرد: شب‌های قدر شب‌های سرنوشت سازی است که در این ماه واقع شده و ارزش هیچ یک از روزهای سال به اندازه آنها نیست.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی ادامه داد: شب‌های قدر زمان نزول قرآن بر اهل زمین بوده و یکی از موهبت‌هایی است که فقط به امت پیامبر خاتم (ص) بخشیده شده است.

گفتنی است، هم‌زمان با آغاز ماه مبارک رمضان جشن رمضان و نمایشگاه قرآن کریم به‌صورت هم‌زمان در بجنورد، مرکز خراسان شمالی و مراکز هفت شهرستان دیگر این استان دایر شده که نمایشگاه آثار مکتوب، محافل و مجالس قرآن کریم و فعالیت‌های هنری در دل آن قرار دارد.

نمایشگاه آثار مکتوب در قالب 80 غرفه و با حضور 30 ناشر کشوری و استانی با تخفیف 15 تا 35 درصدی از سری برنامه‌های جشن رمضان و در قالب نمایشگاه قرآن است که تا دوازدهم ماه جاری از ساعت 17 تا 24 میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

برپایی 22 محفل انس با قرآن، نشست‌های تخصصی، نمایشگاه اعجاز علمی قرآن و جلسات تفسیر از دیگر برنامه‌هایی است که برای جشن رمضان امسال در شهرستان‌های مختلف در نظر گرفته شده است./9314/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات