۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۷
کد خبر: ۵۰۲۸۴۸
امام جمعه زرگرشهر:

جریان خزنده ای به دنبال معرفی چهره ای غیر واقعی از امام راحل است

حجت الاسلام شیخی با انتقاد از برخی اظهار نظرها درباره نگرش امام راحل در سال های اخیر، گفت: متأسفانه جریان خزنده ای در کشور هر از چند گاه با نشر مطلبی غیر واقع درباره امام راحل به عنوان معرفی چهره ای دیگر و غیرحقیقی از امام خمینی است.
حجت الاسلام محسن شیخی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام محسن شیخی، امام جمعه زرگرشهر امشب در مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال امام راحل در مسجد ابوالفضل بابل، گفت: امام راحل شخصیتی بی نظیر در تاریخ معاصر است که توانست حضور دین را در عرصه سیاسی و اجتماعی در این برهه از تاریخ احیا کند.

وی افزود: هوشمندی و ایمان بالای امام راحل موجب شد تا در قرنی که آن را متفکران غربی پایان عصر دین نامیده بودند، با تأسیس یک نظام اسلامی همانند زلزله ای جهان معاصر را تکان دهد.

عضو هیأت امنای مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) بابل به تأکید امام راحل بر اسلام ناب در مقابل اسلام آمریکایی اشاره کرد و اظهار داشت: اسلام دارای برنامه جامعی برای سعادت بشر است که در حوزه حکومت اسلامی تجلی می یابد و انقلاب اسلامی گامی نخست برای دستیابی به آن قله بلند است.

وی افزود: اسلام آمریکایی برداشت غیردینی و تأکید بر عدم دخالت دین در حوزه سیاست است اما اسلام حقیقی در تقابل آشکار و جدی با این نوع نگرش محسوب می شود.

حجت الاسلام شیخی نگاه متحجرانه به دین را مورد پسند غرب برای جوامع اسلامی برشمرد و تأکید کرد: امروز حکومت های دست نشانده آمریکا در منطقه از جمله آل سعود به عنوان نماد اسلام آمریکایی محسوب می شوند که تسلط غیر مسلمانان و اتحاد با آن ها را علیه دیگر مسلمانان می پذیرند و این برخلاف مشی و آموزه صریح اسلام است.

وی ادامه داد: امام راحل با طرح اسلام ناب به دنبال نگاهی انقلابی در عرصه های مختلف برای جامعه اسلامی بود تا به صورت جهادگرانه امت اسلامی به دنبال تحول و پویایی برای رسیدن به جایگاه حقیقی جهان اسلام باشند.

امام جمعه زرگرشهر نگاه انقلابی امام راحل را در حوزه هایی مانند سیاست و اقتصاد مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: حکم صریح امام راحل در مقابل سلمان رشدی و کتاب آیات شیطانی ناشی از نگاه انقلابی ایشان برای حیات اسلام بود و باید این نوع نگاه برای زنده بودن انقلاب و نظام اسلامی همچنان در بین مردم و مسؤولان جاری و ساری باشد.

وی افزود: در نگاه انقلابی امام راحل، امت اسلامی هیچگاه در مقابل زورگویی های آمریکا تسلیم نمی شود و آرمان قدس و رهایی قبله نخست مسلمانان را با نابودی رژیم اشغالگر قدس به عنوان اولویت خود دنبال می نماید.

حجت الاسلام شیخی با انتقاد از برخی اظهار نظرها درباره نگرش امام راحل در سال های اخیر، گفت: متأسفانه جریان خزنده ای در کشور هر از چند گاه با نشر مطلبی غیر واقع در خصوص امام راحل به عنوان معرفی چهره ای دیگر و غیر حقیقی از امام خمینی است.

وی ادامه داد: نسل جوان و جدید جامعه برای شناخت درست از امام راحل با مطالعه وصیت نامه سیاسی الهی آن بت شکن قرن و مطالعه دقیق صحیفه امام راحل با عمق باورها و اعتقادهای آن رهبر بزرگ جهان اسلام آشنا شود.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: امام راحل مصالح اسلام و انقلاب را بر هر چیز دیگری ترجیح می داد و حفظ انقلاب را از اوجب واجبات می دانست زیرا انقلاب اسلامی بارقه امید را در دل های مستعضفان عالم در مقابل مستکبران روشن کرد.

وی تبعیت کامل از ولایت فقیه را مهمترین وظیفه جامعه اسلامی امروز ما دانست و خاطرنشان کرد: امام خامنه ای حقیقتا توانست خلأ وجود امام راحل را به خوبی پر کند و کشتی انقلاب را در میان موج های پرتلاطم دنیای امروز و توطئه ها و فتنه ها به سلامت رهبری کند./1313/۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات