۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۵۰۲۹۳۱
مدیر حوزه علمیه کرمانشاه:

سیره امام عامل بقای انقلاب است

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه با اشاره به اینکه سیره امام عامل بقای انقلاب است، گفت: جمهوری با اسلام و اسلامیت برای امام معنا پیدا می کرد، نسل جوان و نوجوان باید بدانند دنیا و آخرت انسانها در گرو اسلام است.
مدیر حوزه علمیه کرمانشاه

حجت الاسلام سید حبیب الله موسوی مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، با تسلیت به مناسبت فرا رسیدن سالروز رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب ابراز داشت: امام برای پیشرفت خانواده و تحصیل و مسائل علمی خانواده کمک می کردند.

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه تصریح کرد: به اعتقاد امام، زن اگر از حیث علمی و اخلاقی در جایگاه والاتری قرار داشته باشد فرزندان بهتری تربیت می کند.

وی خاطرنشان کرد: امام تمام تلاش خود را برای تربیت عالی فرزندان قرار می داد و با تنبیه اولاد مخالف بوده و سعی می کردند با محبت آنها را در مسیر دین و قرآن قرار دهند.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: امام بسیار ساده زیست و قناعت کار بود و هیچ گاه به سوی تجمل گرایی نرفت و از این عمل بیزار بود و زندگی اش را همواره با زندگی جد بزرگوارش تطبیق می داد.

حجت الاسلام موسوی یادآور شد: همین ویژگی ساده زیستی امام موجب شکل گیری انقلاب شکوهمند اسلامی شد، امام هیچ گاه از بیت المال استفاده شخصی نمی کرد.

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه اظهار داشت: امروز ما باید فرای حفظ بیت المال، فرزندان انقلابی و بصیر تربیت کنیم، مسؤولان و رجال سیاسی نیز اگر به دنبال بقای انقلاب هستند باید به سیره امام و رهبر برگردند.

وی مطرح کرد: رهبر معظم انقلاب نیز ساده زیست بوده و در زندگی خود سیره حضرت امام (ره) را مدنظر قرار داده و زندگی ساده ای دارند.

استاد حوزه علمیه عنوان داشت: سیره امام عامل بقای انقلاب است، امام در همه انتخاباتها همه را مساوی در تعیین سرنوشت ملت می دانست و هر شخص چه مسؤولان عالی رتبه و چه فردی در منطقه ای محروم و دورافتاده به اندازه هم در تعیین سرنوشت کشور اثرگذار هستند.

حجت الاسلام موسوی ابراز داشت: مرزهای انقلاب معنوی ایران به سوریه، یمن و شاخ آفریقا رسیده است و حزب الله در سراسر جهان در حال تشکیل است، کشورهای مستکبر در مقابل نشر اندیشه های انقلاب به جهان به زانو در آمده اند و به برکت مکتب و سیره امام راحل (ره) انقلاب در حال صدور به سراسر جهان است.

این مسؤول خاطرنشان کرد: انقلاب با سیره و نام امام در جهان شناخته شده است بنابراین مسؤولان باید به سیره امام پایبند باشند، متأسفانه امروز مسأله حقوقهای نجومی مطرح می شود و به جای اینکه جلوی این مسأله گرفته شود و با متخلفان برخورد شود پرداخت حقوق های چهل میلیونی و پنجاه میلیونی را بصورت قانون تصویب می کنند.

وی افزود: سیره امام و اقتدا به آن سبب تداوم انقلاب خواهد شد، امام در برابر سختی ها و حوادث آرامش داشت، از منظر امام راحل (ره) سیاست ما باید عین دیانت ما و دیانت ما باید عین سیاست ما باشد، امام در تمام مسیر زندگی خود یک حقیقت الهی داشت و تکلیف و دین از همه چیز برای ایشان مهمتر بود.

حجت الاسلام موسوی در پایان با اشاره به اینکه جمهوری با اسلام و اسلامیت برای امام معنا پیدا می کرد گفت: اسلام برای امام بسیار مهم بود، نسل جوان و نوجوان باید بدانند دنیا و آخرت انسانها در گرو اسلام است و مردم سالاری دینی از مهمترین مسائل برای امام راحل بود./۳۰۲/۸۵۷/ب۱

ارسال نظرات