۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۵۰۳۰۷۱
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

امام زمان نور تامه الهی است

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امام زمان(عج) نور تامه الهی است، گفت: حضرت، فجر عالم هستی است که حقایق را کم کم آشکار خواهد کرد.
آیت الله میرباقری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمدمهدی میرباقری، نماینده مجلس خبرگان رهبری یکشنبه شب در مسجد ارگ تهران، گفت: خداوند متعال یک برنامه و طرح عظیم برای پیامبر(ص)، ائمه معصومین(ع) و سایر پیامبران مقرر کرده تا آن بزرگواران انسانها را به سمت خدا هدایت کنند.

وی افزود: این جریان هدایتی در قرآن کریم با تعابیر بسیار بلند و زیبا بیان شده است ما باید تا جایی که امکان دارد زوایای این طرح را بررسی کنیم و این امر در انس با قرآن کریم و و اطاعت از از سخنان گوهربار ائمه اطهار(ع) محقق می‌شود.

آیت‌الله میرباقری با اشاره به جایگاه امام زمان(عج) در این طرح عظیم، بیان داشت: خداوند در سوره بقره می‌فرماید «متقین با این کتاب راه و برنامه خود را می‌یابند و هدایت می‌شوند؛ قرآن تنها یک نقشه راه نیست بلکه چراغی است که انسان در همه امور باید همراه خود داشته باشد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه امام زمان(عج) را آیه غیبی خداوند بیان کرد و گفت: خداوند نه تنها به پیامبر(ص) قرآن کریم را نازل کرد بلکه برای ایشان یک آیه غیبی قرار داد تا همه اهداف و رسالتش به وسیله همان آیه غیبی که وجود مقدس امام زمان(عج) است، محقق شود.

وی افزود: امر ظهور مانند طلوع خورشید است که نور آن پس از سپری شدن ظلمت شب همه زمین را روشن می‌کند. خداوند نور خود را در وجود ائمه معصومین(ع) قرار داده تا در حیات هستی با نور الهی روشن شود. امروز دشمنان درصدد خاموش کردن این نور هستند اما هرگز نخواهند توانست.

آیت‌الله میرباقری در تبیین اینکه خداوند نه تنها اجازه نابودی این نور را نمی‌دهد بلکه آن نور را به مرحله تمام خواهد رساند، عنوان کرد: مشرکان بخواهند و یا نخواهند این نور توحیدی به مرحله تمام خواهد رسید، امام زمان(عج) نور تامه الهی است، حضرت فجر عالم هستی است که حقایق را کم کم آشکار خواهد کرد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در پایان خاطرنشان کرد: وجود مبارک امام زمان(عج) حق و نابود کننده باطل است، امام خود کلمه عدل است و با ظهورش عدالت در جهان گسترده می‌شود./813/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات