۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۵۰۳۷۵۳
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در پیامی به پویش حمایت از مبلغان دینی:

هجرت مبلغان به مناطق محروم و روستایی، جهاد در عرصه تبلیغ دین است

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران تلاش و از خودگذشتگی روحانیان در جهت تبلیغ دین را ستودنی دانست و گفت: حضور جهادگونه مبلغان دینی در مناطق محروم و دورافتاده با هیچ پاداشی قابل جبران نیست.
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران

حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با حمایت از پویش حمایت از مبلغان دینی، تلاش و از خودگذشتگی روحانیان در جهت تبلیغ دین را ستودنی دانست و گفت: حضور جهادگونه مبلغان دینی در مناطق محروم و دورافتاده با هیچ پاداشی قابل جبران نیست.

وی با بیان این که مبلغان اعزامی به مناطق دورافتاده روستایی با کمترین امکانات رفاهی در مسیر تحقق رسالت حقیقی خود گام بر می دارند، افزود: حضور اثربخش این افراد در مناطق محروم و روستایی یک ظرفیت و پتانسیل بالای تبلیغی در جهت تقویت مباحث دینی است.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که حضور مبلغان دینی در روستاها و مناطق محروم ضمن تقویت برنامه های دینی و فرهنگی، زمینه ساز توسعه و پیشرفت این مناطق را نیز فراهم کرده است، تصریح کرد: با بررسی صورت گرفته در برخی مناطق دریافتیم که حضور روحانیت زمینه ساز عمران و آبادی روستاها شده است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که بسیاری از خدمات ارزشمند مبلغان دینی بیان نشده است، گفت: خدمات ماندگار روحانیت در طول تاریخ عامل عزت و اقتدار اسلام و انقلاب بوده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند شناخت صحیح نسبت به خدمات علما و روحانیان در طول تاریخ هستند، افزود: دشمنان تلاش می کنند تا این خدمات حیاتی و ارزشمند را منکر شوند و این قشر اثرگذار جامعه را ناکارآمد جلوه دهند.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که خدمات ارزشمند روحانیت بر کسی پوشیده نیست، تصریح کرد: حضور روحانیت در هر صحنه و عرصه ای عامل پیشرفت و تعالی کشور و نظام دینی را در پی داشته است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در ماه مبارک رمضان نیز مبلغان دینی با حداقل امکانات رفاهی در مناطق دوره افتاده حاضر شدند، گفت: مهم ترین دغدغه این قشر تأثیرگذار جامعه ترویج دین و ارزش های ناب اسلامی در جامعه است و امروز همه ما وظیفه داریم روحانیت را در رسیدن به این اهداف متعالی یاری کنیم.

استاد حوزه علمیه مازندران رشد و تعالی دینی امروز جامعه اسلامی را مرهون از خودگذشتگی های علما و بزرگان دینی در طول تاریخ عنوان کرد و افزود: اگر هوشیاری و بصیرت علما در تاریخ نبود امروز اسلام ناب و حقیقی جایگاه در جامعه دینی امروز نداشت.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که خوشبختانه در سال های پس از انقلاب اسلامی اقدامات ارزشمندی در جهت تبلیغ دین در مناطق مختلف کشور صورت گرفته است، گفت: تا پیش از پیروزی انقلاب دین و مباحث اسلامی در حد مسائل فردی خلاصه می شد و جایگاهی در اجتماع نداشت.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز ظرفیت تبلیغی مناسب در سطح کشور برای گسترش دین و معنویت در جامعه وجود دارد، ادامه داد: باید از این ظرفیت بالا در جهت تقویت دین و معنویت در جامعه بهره گیریم.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که یک مبلغ دینی در مسیر فعالیت های تبلیغی خود مشقت های بسیاری تا رسیدن به نتیجه نهایی تحمل می کند، گفت: امروز باید تلاش ها و از خوگذشتگی های مبلغان دینی در مناطق سخت و دورافتاده برای عموم جامعه به تصویر کشیده شود.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که امروز مهم ترین دغدغه یک روحانی، ترویج و گسترش دین در جامعه است، افزود: هیچ قشری همچون روحانیت توان و ظرفیت هدایت و آگاهی بخشی جامعه امروز را ندارد و تنها این قشر می تواند جامعه را در مسیر تعالی معنوی هدایت کند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که فعالیت های تبلیغی روحانیان در ماه مبارک رمضان از جایگاه خاصی برخوردار است، تصریح کرد: به حتم عدم از حضور روحانیت در مناطق محروم و روستایی موجب گسترش معضلات و مشکلات فرهنگی و اجتماعی در جامعه خواهد شد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به استقبال گسترده مردم از حضور روحانیت در مناطق محروم و روستایی این حضور را فرصت ارزشمندی برای تبلیغ صحیح دین در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: خوشبختانه حضور روحانیت در هر منطقه ای دستاوردهای ارزشمند دینی و فرهنگی بسیار خوبی به همراه دارد.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که هجرت یک طلبه و روحانی از محل زندگی خود به نقطه ای دورافتاده برای تبلیغ دین به طور حتم جهاد در راه خداوند متعال است، تصریح کرد: این مشی روحانیت در طول تاریخ همواره وجه تمایز این قشر تأثیرگذار با دیگر افراد جامعه بوده است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که روحانیت هیچ گاه به داشته ها توجه نمی کند و برای رسیدن به هدف غایی خود که همان تبلیغ دین خدا است با همه توان وارد عرصه می شود، ادامه داد: روحانیت در طول تاریخ پرچم دار حقیقی تبلیغ و دفاع از دین خدا بوده است و این مسیر از همه سختی ها و مشکلات عبور کرده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که هجرت یک مبلغ به یک نقطه دور افتاده از کشور برای تبلیغ دین خدا از یک ارزش معنوی بالایی برخوردار است، تصریح کرد: به حتم این اقدام جهاد گونه روحانیت مورد رضایت الهی قرار خواهد گرفت./۹۵۰/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات