۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۵
کد خبر: ۵۰۳۸۷۴
معاون فرهنگی مؤسسه روایت سیره شهدا:

مبلغان بسترهای رشد علمی در جامعه را برای افراد ایجاد کنند

حجت الاسلام نادم گفت: یکی از وظایف مبلغان امروز این است که جایگاه علوم و معرفت را برای مردم تبیین کنند و بسترهای رشد علمی در جامعه را برای افراد ایجاد کنند.
نادم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام مهدی نادم، معاون فرهنگی مؤسسه روایت سیره شهدا ظهر امروز در دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان در جمع مبلغان مؤسسه سراج، گفت: امروز باید همه افراد به ویژه علما نسبت به عرفان های نوظهور مطلع باشند.

وی در ادامه افزود: امروز دشمنان بیشتر از هر تبلیغی درباره عرفان های نوظهور تبلیغ می کنند و امروز با موج سبز و بنفش با درون مایه های فرقه ای برخورد می کنند.

حجت الاسلام نادم با اشاره به انگیزه های فرقه گرایی، خاطرنشان کرد: انگیزه های تأسیس فرقه، عرفان گرایی، سودجویی، فعالیت خانگی، موج معنوی، معنویت خواهی و برنامه ریزی است.

وی ابراز داشت: در ایران علل تأسیس فرقه ها کسب شهرت، کسب ثروت، شهوترانی، احساس خودبرتربینی، عقده حقارت و جبران شکست های زندگی، تشکیل شبکه های سیاسی و امنیتی، وسیله ای برای جبهه گیری و ضدیت با دین و تشکیل شبکه های فساد اخلاقی است.

معاون فرهنگی مؤسسه روایت سیره شهدا گفت: برخی برای ایجاد اغتشاش و انجام عملیات های خرابکارانه در کشور با هدایت و حمایت دشمنان نظام به انجام نحله سازی می پردازند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: شگرد بسیاری از افراد مدعی در زمینه عرفان های کاذب این است که خود را باب امام زمان می دانند و از مردم می خواهند که در انتخابات شرکت نکنند و قانون گریز باشند.

حجت الاسلام نادم ابراز داشت: یکی از وظایف مبلغان امروز این است که جایگاه علوم و معرفت را برای مردم تبیین کنند و بسترهای رشد علمی در جامعه را برای افراد ایجاد کنند.

وی با اشاره به  مشکلات اعتقادی در جامعه، افزود: بسیاری از مشکلات اعتقادی در جامعه به دلیل نبود علم و آگاهی در جامعه است و باید دانست که بسیاری از افراد مدعی هم معمولا سواد قابل اعتنایی ندارند.

معاون فرهنگی مؤسسه روایت سیره شهدا در پایان تصریح کرد: مبلغان در زمینه عرفان های دروغین باید به برخی مسائل توجه کنند که از جمله آنها رواج بیماری های روحی و روانی، افسردگی و پوچ گرایی، بحران های متعدد انسان معاصر، گرمی بازار مشتریان و تنوع کالاهای قابل عرضه، سرگشتگی انسان و نیاز به آرامش، تبدیل زندگی انسان مدرن به یک زندگی کاملا مادی، پایان علم زدگی و فن سالاری غرب و درماندگی علوم و فنون است./۹۷۹/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات