۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۳
کد خبر: ۵۰۳۹۲۹

جمع‌آوری ۳ هزار میلیارد ریال زکات در کشور

معاون ستاد اجرایی زکات کمیته امداد کشور از جمع‌آوری ۳ هزار میلیارد ریال زکات در سال‌جاری خبر داد.
زکات

به گزارش خبرگزاری رسا در تبریز، علی اصغر حسن‌آبادی، معاون ستاد اجرایی زکات کمیته امداد کشور در جمع مسؤولان مراغه از جمع‌آوری 3 هزار میلیارد ریال زکات در سال‌جاری خبر داد و گفت: همزمان با آغاز برداشت گندم و محصولات کشاورزی، جمع‌آوری زکات در کشور آغاز شده است.

وی با بیان این‌که با افزایش بارندگی‌ها و بالا رفتن تولید محصولات زراعی و باغی جمع‌آوری زکات در کشور 20 تا 25  درصد افزایش می‌یابد، افزود: سال گذشته 66 رصد زکات کشور برای امور نیازمندان هزینه شده است، امسال نیز بیشتر بخش زکات کشور برای امور نیازمندان هزینه خواهد شد.

معاون ستاد اجرایی زکات کمیته امداد کشور با بیان این‌که 32 هزار نفر در کشور به صورت داوطلبانه در امر جمع‌آوری و ترویج فرهنگ زکات فعالیت می‌کنند، اضافه کرد: سال گذشته مردم ایران اسلامی در قالب زکات واجب، مستحبی و فطریه 2 هزار و 700 میلیارد ریال پرداخت کرده‌اند.

حسن آبادی، تشکیل شوراهای زکات در روستاها را از مهمترین برنامه‌های این ستاد در سال‌جاری اعلام و افزود: با تشکیل این شوراها، زکات جمع‌آوری شده زیر نظر ستاد در روستا و برای امور نیازمندان هزینه خواهد شد.

قاسم محمدزاده، دبیر ستاد زکات آذربایجان‌شرقی نیز میزان زکات امسال استان را 180 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: کشاورزان و باغداران آذربایجان‌شرقی سال گذشته با پرداخت 135 میلیارد ریال رتبه ششم را در کشور کسب کردند، ضمن این‌که میزان زکات فطریه استان در سال جاری 73 میلیارد ریال بوده است./102/935/ب1

ارسال نظرات